וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "ynet ירו בי כדור-שקר בראש"

7.12.2014 / 14:19

(עדכון) שר הכלכלה זעם על פרסום הבוקר ב-ynet לפיו הפר הבטחה לבנות 400 מעונות יום, ויצא במתקפה חזיתית נגד קבוצת ידיעות אחרונות, אליה הצטרף שר התחבורה ישראל כץ; "מי שיתקוף אותנו מתקפת שווא, יחטוף חזרה את האמת"

נפתלי בנט בישיבת הנערים שנרצחו: "סמל העם היהודי". עומר מירון
נפתלי בנט בישיבת הנערים שנרצחו: "סמל העם היהודי"/עומר מירון

(עדכון: 18:40)

הכנסת עוד לא אישרה את פיזורה, וסיר יחסי התקשורת והממשלה מבעבע: הבוקר (ראשון) פתח שר הכלכלה נפתלי בנט ("הבית היהודי") במתקפה חזיתית על ynet בטענה כי עורכי האתר "ירו בי כדור-שקר בראש". מאוחר יותר הערב הצטרף גם שר התחבורה ישראל כץ למתקפה על האתר מבית ידיעות אחרונות.

מה שהצית את האש הייתה ידיעה מאת אביטל להב הבוקר, תחת הכותרת "שר הכלכלה התחייב ל-700 מעונות - נבנו רק 39". בכותרת המשנה של הכתבה נכתב כי "ההישג הגדול ביותר של המחאה החברתית נרמס במשרד הכלכלה: רק 10% ממעונות היום נבנו עד כה - אף שחצי מהסכום שהוקצה לתוכנית סבסוד החינוך לגיל הרך כבר הועבר".

בנט זעם על הפרסום וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בתקופה הקרובה תצפו למתקפת "עליהום" תקשורתית על הבית היהודי בכלל, ועליי בפרט. ינסו להציג את איילת שקד כקיצונית מרושעת, ואותי כאיש מסוכן לישראל, וכושל בכל אשר אני עושה. למה? כי אנחנו מתחזקים, וזה המחיר. ההבדל הפעם -נגיב".

"הבוקר אני קם בוושינגטון למקרא ידיעה ראשית (!) בויינט כאילו הפרתי הבטחה לבנות 400 מעונות יום. שוב, שקר מוחלט. האמת היא הפוכה: ועדת טרכטנברג שקמה לאחר המחאה החברתית קבעה שיש לבנות מאות מעונות-יום על מנת שנשים תצאנה לעבוד. כשכנכנסתי לתפקיד גיליתי שלמרות שכאילו הוקצו מיליארד ו200 מיליון ש"ח לכך- בפועל, נבנו מעט מאד מעונות".

"לא היה ולא נברא. לא עשן ולא אש"

לדבריו, "הבטחנו 400 מעונות בשנתיים הקרובות. זה היה לפני 3 חודשים. ויצאנו לדרך בכל הכוח: רק שבוע שעבר אושרו 100 כיתות מעון שאפשר להתחיל בבנייתם כבר מחר. בשבועות הקרובים יאושרו עוד עשרות כיתות. נמשיך ונאשר יום יום עד שנמצה את התקציב ונעמוד בהבטחה".

השר התייחס גם לתקרית נוספת של הבית היהודי עם ידיעות אחרונות שאירעה בסוף השבוע במסגרתה התנצל הבוקר נחום ברנע, אשר כתב ביום שישי ידיעה קשה נגד איילת שקד לפיה היא אמרה: "אני אהיה שרת משפטים, ואני אבוא להרוס אתכם".

בנט כתב כי "המטרה של העיתון הייתה להציגה כחשוכה ומסוכנת. הבעיה היא שאיילת מעולם לא אמרה דבר כזה או אפילו דומה לכך. לא היה ולא נברא. לא עשן ולא אש. כלום. נאדה". לבסוף קינח השר באיום: "מי שישקר, מי שיתקוף אותנו מתקפת שווא, יחטוף חזרה את האמת. אני מבטיח לכם:
לא נוריד ראש. לא נשתוק. אף פעם".

חוק ישראל היום - מחיר ההמנעות?

הסיקור השלילי של הבית היהודי הוא בהחלט תקדים עבור יו"ר המפלגה שנהנה עד כה מהגנה יחסית של מו"ל קבוצת ידיעות נוני מוזס, שכן חברת המפלגה איילת שקד הייתה בין היתר בין החתומים על הצעת חוק ישראל היום. על פי ההערכות, הצעת החוק הזו הייתה סלע מחלוקת משמעותית שהביאה בסופו של דבר להפלת הממשלה.

כזכור, ברגע האמת, עם הבאת החוק לכנסת בקריאה טרומית, איש מחברי הבית היהודי לא תמך בחוק ויו"ר המפלגה נפתלי בנט, השר אורי אריאל ויו"ר הסיעה שקד נעדרו מהמליאה.

מאוחר יותר הערב פרסם גם שר התחבורה ישראל כץ הודעה נגד האתר מבית ידיעות והאשים אותו בנקמה על הצבעתו בחוק ישראל היום. מדובר בכתבה שעסקה בביטול מינויו את אברהם נתן ליו"ר דירקטוריון חברת כביש חוצה ישראל. לדברי כץ, "מדובר בידיעה זדונית ושקרית ללא כל בסיס עובדתי, כשהסיבה לפרסומה היא אחת: תמיכתי המוצהרת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה והצבעתי נגד חוק ישראל היום. ברצוני להבהיר כי מתקפות מסוג זה לא ירתיעו אותי. אמשיך לפעול ולהביע את עמדותי ללא מורא וללא חשש".

באתר ynet סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully