וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבה סוערת של בכירי חדשות 2: "אי שיוויון ברור בינינו ובין ערוץ 10"

7.12.2014 / 14:39

במשרדי חברות החדשות עדכנו יו"ר החברה תמי רווה ומנכ"ל החברה אבי וייס בדרישת קיצוץ שהתקבלה מהזכייניות אל מול מה שהם מתארים כ"הקלות חסרות תקדים שנותנת הרשות השנייה לערוץ 10"

תערוכת התמונות 10 שנים לארץ נהדרת "יש לנו ארץ". נמרוד סונדרס
תערוכת התמונות 10 שנים לארץ נהדרת "יש לנו ארץ"/נמרוד סונדרס

בצל הדרישות של זכייניות ערוץ 2 מהמדינה בהקלות לקראת הארכת הזיכיון, הן העבירו לחברת החדשות של ערוץ 2 דרישה לקיצוץ של 10 מיליון שקלים בתקציב שנת 2015 - כך עולה מישיבה מיוחדת שהתקיימה הבוקר (ראשון) במשרדי חברות החדשות בה עדכנו יו"ר החברה עו"ד תמי רווה ומנכ"ל החברה אבי וייס בדרישה זו של הזכיינים. בפגישה השתתפו בכירי עיתונאי החברה, כתבים, מגישים ועורכים בכירים.

אנשי ערוץ 2 טענו בפגישה ל"הקלות חסרות תקדים לערוץ 10 הנידונות היום ברשות השניה", זאת בהתייחסות לשימוע שעורכת בשעה זו מועצת הרשות השנייה לזכייני הטלוויזיה, בהם ערוץ 10. בתום השימוע תגבש המועצה שורת המלצות אותן תגיש מחר לוועדת הכלכלה - המלצות שמטרתם לאפשר לו לקבל רישיון שידורים עם תום הזיכיון שלו בסוף החודש.

בישיבה הבוקר בחדשות 2 אמרו וייס ורווה כי מתן הקלות חד צדדיות לערוץ 10 ולא לערוץ 2 ייצר אי שיוויון ברור בינינו ובין ערוץ 10. "יש לעשות הכל על מנת שההקלות לערוץ 10 ולחדשות 10 ינתנו במקביל לערוץ 2 ולחדשות 2 על בסיס של שוויון וללא הפליה". בדיון נשמעו מכמה משתתפים קריאה להביע מחאה גלויה נגד המצב שעלול להיווצר כתוצאה מההחלטות שיהיו לא שוויוניות.

כפי שמסתמן כעת, הרשות תאשר הפחתה של ההשקעה המינימלית בתוכן הדרושה לקבלת רישיון מ-270 מיליון שקלים בשנה לסכום של 120 מיליון שקלים. גורם ברשות השנייה אמר לוואלה! ברנז'ה כי אין כוונה להפחית את מחויבות ההשקעה במשדרי חדשות ואקטואליה, ובכל מקרה ההקלות המתוכננות מתייחסות ליציאה לרישיון. "ירצו קשת ורשת את אותן הקלות - הן מוזמנות לצאת לרישיון ולקבל אותן", אמר הגורם. כזכור, הזכייניות החליטו לממש את זכותן להמשיך ולשדר בזיכיון עד לשנת 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully