וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות בערוץ 10: הופחתו המחויבויות לקבלת רישיון

7.12.2014 / 16:03

מועצת הרשות הרשות השנייה אישרה הפחתה של מחויבויות התוכן כתנאי לקבלת רישיון שידורים, מהשקעה של 270 מיליון שקלים בשנה להשקעה של 130 מיליון. יו"ר המועצה, מדז'יבוז': "צעד ראשון במעבר ההדרגתי לשוק של רישיונות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צעד ראשון במעבר ההדרגתי לשוק של רישיונות". מדז'יבוז'/מערכת וואלה!, צילום מסך

עתידו של ערוץ 10 מתחיל להתבהר: מועצת הרשות הרשות השנייה אישרה היום (ראשון) הפחתה של מחויבויות התוכן כתנאי לקבלת רישיון שידורים, מהשקעה של 270 מיליון שקלים בשנה להשקעה של 130 מיליון. ההקלות אמורות לאפשר לערוץ 10 לקבל רישיון, זאת לאור התנאי שהציב המשקיע הפוטנציאלי שלמה נחמה לכניסה לערוץ.

ההקלות לא יחולו באופן מיידי על זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת כיוון שהן בחרו להמשיך ולשדר בזיכיון עד לשנת 2017, והתנגדו לניסיון להקדמת מועד היציאה לרישיונות. אם יצאו לרישיון, מדגישים ברשות, הן יקבלו את אותם תנאים. ההקלות טעונות אישור של ועדת הכלכלה, והיא תקיים דיון בנושא מחר.

בדיונים היום השתתפו גם נציגי משרד האוצר וניציגי היוצרים, אלה הביעו בשבועות האחרונים התנגדויות עזות למתן הקלות תוכן כלשהן לזכייניות, ואף איימו בפנייה לבג" תוך שהם מזהירים כי הפחתת ההוצאה בתוכן תביא לפגיעה ביצירה הישראלית. בדיון היום הם לא הביעו התנגדות להורדת רף ההשקעה בתוכן.

הרשות: "שמירת האינטרס הציבורי בחובת שידורי חדשות"

מהרשות השנייה נמסר כי "בתום דיון היום, במהלכו נשמעו נציגי הזכייניות, רשת, קשת, ערוץ 10, משרד האוצר וארגוני היוצרים, הצביעה מועצת הרשות השנייה על שמירת האינטרס הציבורי בחובת שידורי חדשות וחובת שידורי תכניות איכות וסרטים ישראלים בעת המעבר לרישיון בהיקף שנתי של כ-130 מיליון שקלים, כנהוג היום".

יו"ר המועצה, מדז'יבוז': "הפחתת המחויבויות היא הסרת חסם רגולטורי משמעותי וצעד ראשון במעבר ההדרגתי לשוק של רישיונות".

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד: "בתום עבודה מקצועית ויסודית ובחינה בינלאומית של רמת המחויבויות בשוק הטלוויזיה המסחרית, אין ספק שכחלק מהמעבר לשוק של רישיונות נדרשת הסרת חסמים במחויבויות השידור. הקלה רגולטורית זו תחול באופן שווה על כל אחד מהשחקנים הקיימים והחדשים, בעת מעבר לרישיון. נוכח הנסיבות שנוצרו, הרשות השנייה פועלת בכלים העומדים לרשותה על מנת להבטיח ששוק הטלוויזיה המסחרית לא יוותר עם שחקן אחד".

יוסי ורשבסקי. גיא קרן,
"הרחבת התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל". ורשבסקי/גיא קרן

ורשבסקי: "אבן דרך משמעותית בדרך לרישיון"

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי עדכן את עובדי ערוץ 10 וחדשות 10 בדברים. "עצם ההחלטה היא אבן דרך משמעותית בדרך לרישיון בן 15 שנה של ערוץ 10", כתב. "מחר יובא העניין לאישור סופי של ועדת הכלכלה בכנסת, ואני משוכנע שגם חבריה יתמכו בעמדת מועצת הרשות השנייה להגדלת הפלורליזם ולהרחבת התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל. אני מבקש להודות ליו"ר הרשות השנייה, אווה מדז'יבוז', למנכ"ל הרשות, שי באב"ד ולכל חברי המועצה שתמכו במהלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully