וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת: "רישיון בנקודת הזמן הזו - מכבסת מילים"

(עדכון) ועדת הכלכלה דנה היום בעתיד השידור המסחרי בהשתתפות נציגים מטעם הערוץ, זכייניות ערוץ 2 והרשות השנייה - אשר אישרה אמש מתן הקלות ביציאה לרישיון. כעת עובר הנושא לדיון בוועדה משותפת לכלכלה וחינוך

(עדכון: 15:27)

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שני) בעתיד השידור המסחרי וחשש לאי קיום תחרות בתחום, זאת בהשתתפות נציגים מטעם הערוץ, זכייניות ערוץ 2 והרשות השנייה - אשר אישרה אמש מתן הקלות ביציאה לרישיון. הדיון הועבר בשידור חי בוואלה! ברנז'ה. כזכור, מועצת הרשות הרשות אישרה הפחתה של מחויבויות התוכן, מהשקעה של 270 מיליון שקלים בשנה להשקעה של 130 מיליון. ההקלות אמורות לאפשר לערוץ 10 לקבל רישיון, זאת לאור התנאי שהציב המשקיע הפוטנציאלי שלמה נחמה לכניסה לערוץ.

ההקלות לא יחולו באופן מיידי על זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת כיוון שהן בחרו להמשיך ולשדר בזיכיון עד לשנת 2017, והתנגדו לניסיון להקדמת מועד היציאה לרישיונות. אם יצאו לרישיון, מדגישים ברשות, הן יקבלו את אותם תנאים. אלו מצידן, טוענות לאפליה לרעתן ודורשות הקלות בתנאי זיכיון השידורים שבו בחרו להמשיך ולשדר במידה וניתנות הקלות למי שירצה לשדר ברישיון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך לאפשר תנאים דומים גם למי שנשארים בזיכיון". מגנזי וגורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גם כשערוץ 10 יעבור לרישיון הוא יישאר באותו אפיק"

"אנחנו חושבים שאם נותנים הקלות לבעלי רישיון, צריך לאפשר תנאים דומים גם למי שנשארים בזיכיון", אמר המשנה למנכ"ל רשת שאול מגנזי בדיון. סמנכ"ל הרגולציה של קשת טלי גורן אמרה כי "רישיון או זיכיון בנקודת הזמן הזו זו מכבסת מילים - זה לא מעבר אמיתי וחד לעולם אחר. גם בגלל האפיק, גם בגלל תנאי השוק וגם בגלל מצבנו. בפועל גם כשערוץ 10 יעבור לרישיון הוא יישאר באותו אפיק - ערוץ 10".

מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד הגיב לשניים: "ההקלה הזאת לא ניתנת רק לערוץ 10, אלא לכל מי שירצה רישיון. עד היום לא נכנס אפילו שחקן אחד חדש, לכן התיקון עצמו הוא על הסרת חסמים לכל מי שירצה רישיון. ירצו קשת ורשת לצאת לרישיון - נשמח, ואותם תנאים שיחולו על ערוץ 10 יחולו על כל בעלי הרישיון החדשים". באב"ד הוסיף בעניין הקלות קבלת הרישיון, כי "ההיבטים הם לא רק מבחינת היצירה והתרבות הישראלית, יש גם השפעה דמוקרטית בעניין חדשות 10 שאם היא תחדל להתקיים, תהיה לכך השפעה גדולה גם בעת תקופת בחירות".

יוסי ורשבסקי. גיא קרן,
"מתכוונים לעשות טלוויזיה שונה". ורשבסקי/גיא קרן

על הפרק: ועדה משותפת לוועדות הכלכלה והחינוך

"יחד עם ועדת הכנסת כרגע פועלים להקמת הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וחינוך, לאחר שתקום בכוונתי לכנס אותה ולהעמיד על סדר יומה את התיקון המוצע", אמר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן.

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, אמר כי הערוץ הוקם ב-2002 ונכנס לתוך מונופול בשוק השידורים המסחריים, שלא הצליח להשתחרר ממנו עד היום. כראייה הוא ציין כי גם כאשר משדרים ביום הזיכרון את אותה מצלמה, עדיין בערוץ 2 יש פי 3 צופים מאשר בערוץ 10. "ברגע שרשת וקשת יצאו מהחמימות של אפיק 22 אנחנו נצא מהקרירות של אפיק 10 ואז נתחרה", אמר. הוא אף ציין כי בערוץ מתכוונים לעשות טלוויזיה שונה והצהיר כי לא יהיה ריאליטי. "ברור שב-110-120 מיליון שקל אי אפשר לשדר שבוע שלם, אבל לא חייבים להשקיע 280 מיליון שקל", אמר. יו"ר ועד העובדים בערוץ, מתן חודורוב, הוסיף כי העובדים תומכים במודל שמובילה ההנהלה ואף הסכימו להתייעלות והפחתת שכר. "אם חלילה לא יאושר השינוי היום הצופה ימצא בקרוב רק ערוץ מסחרי אחד על המסך".

יו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז אמרה: "המועצה נרתמה לנושא בדחיפות הנדרשת לאור המציאות בשטח והאנומליה ששררה בשוק הטלוויזיה עת כניסתה לתפקיד. החלטת המועצה להוריד את חסמי הכניסה לשחקנים קיימים וחדשים שיבקשו רישיון שידורים תוביל לנרמול של השוק הזה ופתיחתו לתחרות בריאה. כניסת שחקנים חדשים תביא להעשרת השירות והתוכן הניתן לציבור בערוצי הטלוויזיה, וכל זאת תוך הקפדה ערכית ובלתי מתפשרת על שמורות הטבע החשובות של תוכניות סוגה עילית, דרמה ותעודה, סרטים ישראלים ושידורי חדשות".

בתוך כך, הבוקר ביקשו להתייחס גם בארגון העיתונאים ופורום ראשי המחלקות וראשי בתי הספר לתקשורת לנושא, ומסרו כי הם קוראים למקבלי ההחלטות לעשות כל שביכולתם כדי למצוא פתרון, שיאפשר את המשך השידורים של הערוץ וחברת החדשות. "דווקא בעיצומו של משבר חריף בעולם התקשורת בכלל ובעיתונות בפרט, יש אינטרס ציבורי משמעותי במניעת סגירה של כלי תקשורת מרכזי, שבלבו מערכת עיתונאית עצמאית וביקורתית כמו חברת החדשות של ערוץ 10", לשון ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully