וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: לפיד מיתן את המתקפה על רה"מ

8.12.2014 / 13:29

בלעדי: לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה טיוטת הנאום של שר האוצר היוצא, ובה שינויים שנעשו ברגע האחרון בטרם עלה לדוכן הנאומים. מה השמיט מנאומו, ומה שינה בו? קבלו הצצה נדירה

יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014/דרור עינב

בלעדי: שר האוצר לשעבר ויו"ר מפלגת "יש עתיד" השיב אש הבוקר (שני) לנאום של ראש הממשלה בנאום רצוף ביקורת על נתניהו ועל הממשלה היוצאת במסגרת ועידת ישראל לעסקים של גלובס. אולם מה היו הדברים שלא אמר? לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה טיוטת הנאום של שר האוצר היוצא, ובה שינויים שנעשו ברגע האחרון בטרם עלה לדוכן הנאומים. מה השמיט מנאומו, ומה שינה בו? קבלו הצצה נדירה.

עיון בטיוטת הנאום מראה ראשית כי הסדר שלו שונה. במקור תכנן לפיד לפתוח בביקורת על תפקודו של נתניהו בקדנציה האחרונה, אולם בעקבות נאום ראש הממשלה החליט לפיד לפתוח את נאומו בתגובה לדברים שאמר על תכנית מע"מ אפס, את הביקורת האישית על תפקודו של ראש הממשלה העביר לפיד לסוף הנאום.

ומה הושמט? מהטיוטה עולה כי לפיד מיתן כמה מהמתקפות האישיות שתכנן על ראש הממשלה, במיוחד בתחום הבטחוני. כך למשל נמחק מהטיוטה המשפט כי "נתניהו מפקיר את בטחונה של מדינת ישראל", לצד המחיקה מצוין כי יועצת התקשורת של לפיד, איילת פריש, התנגדה כי המשפט הזה ייאמר. עוד משפט שנמחק מהנאום הוא "האמירה לפיה בתקופתו של נתניהו הושב הבטחון לתושבי ישראל קרסה את מול המציאות". משפט נוסף שנמחק מהנאום: "נתניהו רק דיבר על בטחון כל הזמן, אבל בכל פעם שהוא היה צריך להחליט הוא היסס והתלבט ובסוף לא עשה שום דבר". דברים אלה לא נאמרו לבסוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה עוד? בחלק של הנאום העוסק ביחסי חוץ מחק לפיד את התואר "התנשאות וזלזול" מהתנהלות ישראל כלפי היחסים עם ארצות הברית. לפיד תכנן לחזור כמה פעמים על המשפט "לנתניהו אין תכנית", ובסוף ויתר על זה. לפיד מחק גם את המשפט "נתניהו מתמיד מעדיף לא לעשות שום דבר ולא להחליט שום דבר".

נושא נוסף שתכנן לפיד לציין בנאומו אולם ויתר על כך ברגע האחרון הוא הענקת נקודות הזיכוי במס לזוגות חד מיניים. שר האוצר לשעבר תכנן לציין זאת תחת רובריקת "דברים שהבטחנו וקיימנו", בה פרט את העשייה הפרלמנטרית של חברי מפלגתו למען הבוחרים. לפיד תכנן לציין את הצעת החוק שעברה בקריאה טרומית בכנסת לפני שנה לפיה ינתנו נקודות זיכוי מס לזוגות חד מיניים, בדומה לזוגות שאינם חד מיניים. בקואליציה אמרו אז כי "יש עתיד" מעלה את החוק להצבעה רק כדי לגנוז אותו במסגרת דיל עם מפלגת הבית היהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully