וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה שלא נתאחד ונעשה מדגם אחד? זה חסכון של מיליונים"

9.12.2014 / 14:41

כלי התקשורת במשבר כלכלי? יונה ויזנטל הציע הבוקר בכנס של "סלונה" לאחד את כל המדגמים לאחד, ולחסוך מיליונים. טלי בן עובדיה על היעדר נשים בתקשורת: "אני לא מקבלת את העמדה הבכיינית הזו של נשים, בדסק חדשות 10 יש הרבה מאד נשים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונה ויזנטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא מבין למה כל גוף תקשורת צריך מדגם משלו, למה שלא נתאחד כולנו ונעשה מדגם אחד? זה חסכון של מיליונים", כך הציע הבוקר (שלישי) העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל. את הדברים אמר בכנס "נשים בחזית" של אתר סלונה, ועמו בפאנל השתתפה גם עורכת "שישי" טלי בן עובדיה. "התחרות המתקיימת בין הערוצים היא בריאה, כי היא מקיימת עיתונות", אמרה בהתייחס לדברים. "שיתופי פעולה קיימים הרבה מעבר שאתם חושבים, חסכונות כספיים, איחוד צוותי שידור, אני לא מכירה ספציפית את הגישושים לגבי מדגמים משותפים אבל אני מניחה שיש שיקולים נוספים מאחורי הקלעים, כמו לא להזמין סקר ערב לפני בחירות.

"העקרון הוא שתהיה תחרות עד טיפת הדם האחרונה על סיפורים עיתונאיים וגם שיתופי פעולה במישורים שלא צריך להתחרות בהם". בן עובדיה הוסיפה כי "במבצע 'צוק איתן' היתה שיחה בין הערוצים כדי למנוע התנפלות על משפחות שכולות. החלטנו שאין את הקטע הזה שרבים על התמונה ומשגעים משפחה שחרב עליה עולמה. היה פול בין הערוצים, כל ערוץ ידע למי שיך היום הזה ומי הולך לאן. אבל תחרות צריכה להיות וצריך מאד להיזהר משיתופי פעולה עיתונאיים".

גיא פינס אמר כי לו וליונה ויזנטל היו "חילוקי דעות רציניים" כאשר הוא הגיש את תכניתו ב-HOT בזמן שויזנטל שימש כסמנכ"ל תוכן ב-yes. "הוא היה מתקשר (ויזנטל, ד.א.) לאירועים יח"צניים ואומר 'אם הם מגיעים, אני לא בא', היו ממש פוחדים ממנו", אמר פינס, והוסיף: "האויבים שלנו הם לאו דווקא גופים שמסקרים בידור כי היום במהדורות המרכזיות יש נתח גדול של בידור, וזה הוויכוח שלנו, דווקא מולם. כולל בערוץ שבו אנחנו משדרים, ערוץ 10. אתה מנסה לא להרגיש כמו דגל במסע הכיבוש במסע יחסי ציבור, אתה מנסה להביא משהו חדש ושונה, ערך מוסף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשים בתקשורת? "המקום היחיד שבו זה לוקה זה חסר הוא בפרשנות"

עוד השתתפו בדיון יו"ר סלונה שירה מרגלית ועורכת "המקום הכי חם בגיהנום" עינת פישביין. "אין נשים מנכ"ליות בגופי התקשורת, אתם כולכם מעצבי דעת קהל ואתם צריכים להבין כשאין מספיק נשים בפוזיציות בכירות, אנחנו מעצבים הלאה את דעת הקהל שהיא בבסיסה יותר גברים" - אמרה מרגלית. פינס ענה: "אבל מיקי חיימוביץ, יונית לוי, רינה מצליח, אילה חסון, את – שירה מרגלית", שענתה - "אתה מדבר על אותם נשים כבר 25 נשים".

"אני לא מקבלת את העמדה הבכיינית הזו של נשים", אמרה בן עובדיה. "תיכנסי לדסק החדשות ערוץ 10 ותראי כמה נשים יש כאן, הרבה מאד". פינס הוסיף: "תשעים אחוז ממי שעובדים אצלי הן נשים, העורכת הראשית, המפיקה הראשית, המגישה וכו'. פעם הייתי לבד. אצלנו אין שום בדיקה אם אתה גבר או אישה".

יונה ויזנטל אמר כי "כל גוף תקשורת חייב שיהיו בו 50% נשים, הארגון רק מרוויח מזה. יש לי כאן רשימות עם כל השמות של העיתונאיות ברשות השידור. יש הרבה מאד עתונאיות וגם נשים ברדיו. הנוכחות הנשית צריכה לבוא לידי ביטוי בהרבה מקומות, בהגשה בעריכה בפרשנות בכל מקום. המקום היחיד שבו זה לוקה זה חסר הוא בפרשנות, גופי התקשורת ערים לכך ואני חושב שצריך לעשות שינוי. אצלנו אילה היא מנהלת החדשות והיא תהיה אחראית על סדר היום החדשותי, יש שם צוות נשים גדול ומוביל ואני בטוח שזה יגדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully