וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היום הוא לא סכנה קיומית לידיעות"

11.12.2014 / 11:12

עוד מוסיף הפרשן הכלכלי הבכיר של ידיעות אחרונות סבר פלוצקר בראיון לרדיו ת"א כי "יש משהו מבזה בחלוקת עיתונים בחינם". ועל קמפיין האנטי-ריכוזיות של דה מרקר? "הבעלים של ידיעות לא רק שלא היה נגד, הוא מאוד אהב את החוק הזה. אבל לי יש ב-DNA נוגדן נגד קמפיינים". הא

יח"צ - חד פעמי

"יש משהו אפילו מבזה בחלוקת עיתונים בחינם. כל כך הרבה אנשים השקיעו מאמץ. זה בדיוק ההבדל בין זה לבין אינטרנט, שבכל זאת עבור אינטרנט שילמת כבר, אתה אומר 'בסדר, על תוכן באתרים מסוימים אני לא משלם, באתרים אחרים אני משלם', מוזיקה לדוגמא, אם אתה לא רוצה להיות עבריין. התוכן עולה כסף וזה כבוד לאלה שמספקים את זה" - כך לדברי הפרשן הכלכלי הבכיר של ידיעות אחרונות סבר פלוצקר ברומזו על המתחרה המר של עיתונו - ישראל היום.

עם זאת, לדבריו, "לידיעות אחרונות זו לא סכנה קיומית אבל יש עיתונאים בישראל שעבורם זו סכנה קיומית וכבר התחסלו". פלוצקר אמר את הדברים בתוכנית "תעודת עיתונאי" ברדיו תל אביב שתשודר מחר.

איילה חסון, גיא רולניק. דרור עינב
"עיתון שהולך על קמפיינים יש איתו המון בעיות". פלוצקר על רולניק/דרור עינב

בהמשך פלוצקר התייחס גם לביקורת על רשימות שחורות ולבנות שיש למו"ל העיתון בו הוא עובד נוני מוזס ועל מעורבותו בתכנים. "אני יכול להגיד דבר אחד, מעולם לא קרה שנושא שכתבתי עליו מישהו בא אליי בטענה, או מישהו אמר לי שלא היית צריך לכתוב. בוודאי שלא אמרו לי מראש. יש נושאים שהם נושאים כבדים, יש נושאים שהם כמו שאמרת מקודם, מאוד מסובכים ואפשר להבין למה עיתון, גם ב'על המשמר', אומר שאולי יש נושאים שהם יותר קרובים לכיסו של האזרח מאשר, נאמר, יחס חוב תוצר. אז אם אתה כל הזמן כותב על יחס חוב תוצר, יום אחד העורך הראשי אומר לך 'סבר, יפה מאוד, הכרנו את דעתך על יחס חוב תוצר, אבל אולי תכתוב משהו למה, המוצר כזה או אחר הוא יותר בזול או יותר יקר, או למה על הדברים שנוגעים לכיס אתה כותב פחות מדי?'"

מבחינתך לא הייתה רשימה של מוגנים?

"לא. לא הייתה רשימה לא שחורה, לא לבנה ולא אפורה ולא צהובה. שום רשימות כאלה לא היו. מעולם לא היו. יש איש עסקים אחד שאני לא רוצה לנקוב בשמו אז אני לא אדבר אבל יש נושא אחד שאני כן רוצה להזכיר כי דיברו עליו הרבה. נושא שנקרא חוק הריכוזיות".

"יש אגדה שאומרת שחוק הריכוזיות, אני אישית ועוד שניים, שלושה עיתונאים בידיעות אחרונות כמו גדעון עשת ואחרים, היינו נגד החוק הזה כי הבעלים של ידיעות אחרונות היה נגד החוק הזה, והוא הכתיב להם להיות נגד החוק הזה. אני יכול לגלות סוד.הבעלים של ידיעות אחרונות לא רק שלא היה נגד, הוא מאוד אהב את החוק הזה. וכל פעם שאני הייתי כותב נגד החוק הזה אז אמנם הוא לא גער בי אבל עבר על ידי ככה עם חיוך עקום. אף על פי כן אנחנו היינו נגד. זאת אומרת כל האגדה הזאת שנבדתה סביב זה היא לחלוטין מופרכת כי הבעלים של ידיעות אחרונות אוהב את התעשייה, אוהב את העשייה, זה טבעי, הוא גדל עם זה. הוא לא אוהב פיננסים ואת כל עסקי האוויר האלה שבאמת חוק הריכוזיות לחם בהם. ולנו הייתה דעה אחרת. אבל מעולם לא שמעתי הערה אחת, בוודאי לא בכיוון הפוך".

הזכרת את חוק הריכוזיות שהוא בסופו של דבר היה קמפיין מאוד מאוד משמעותי של עיתון דה מרקר וגיא רולניק, המו"ל של דה מרקר, שם את נוחי דנקנר ואמר אנחנו יוצאים נגדו. יש איזו קנאה? אתה אומר 'הנה עיתון, מו"ל, עיתונאי, עושה קמפיין – עושה שינוי'.

"אני באופן בסיסי כעיתונאי נגד קמפיינים. אני חושב שעיתונאי בעיתון, עיתון שהולך על קמפיינים יש איתו המון בעיות. אולי זה בגלל שבאתי מ'על המשמר' ואני ראיתי מה זה קמפיינים פוליטיים ונוצר אצלי איזה נוגדן בסיסי ב-DNA של היה לי נגד עיתונות מטיפה, נגד עיתונות של טריבונאלים".

* התכנית "תעודת עיתונאי" עם סבר פלוצקר ובהגשת רועי כ"ץ תשודר ביום שישי (12.12) בשעה 07:00 ברדיו תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully