וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספין או פדיחה? עדויות סותרות על מקור לוגו "האיש השחור" של כחלון

11.12.2014 / 15:42

אתמול עלה בעמוד הפייסבוק של מפלגת "כולנו" של משה כחלון לוגו ובו דמות שחורה ומצדדיה ארבע דמויות לבנות. הביקורת החלה לרעום, והבוקר אנשי הקמפיין טענו כי מדובר בספין - אולם הכתבים הפוליטיים הספיקו לתעד ובטוחים כי מדובר בפדיחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם הלוגו של מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון, בו נראית דמות שחורה כאשר מצדדיה דמויות לבנות, הוא ספין? או שמא מדובר בלוגו המקורי שנגנז בחטף ודווקא הטענות על ספין הן בעצמן ספין? אתמול בערב עלה בעמוד הפייסבוק החדש של מפלגת "כולנו" הלוגו (בתמונה) ובמהרה פורסמו עליו ידיעות בעיתונות. הביקורת לא אחרה לבוא, וגורמים פוליטיים רמזו כי כחלון לוקה בגזענות בכך שמיצב עצמו כשחור במרכז - ניסיון להשתמש במוטיביים עדתיים.

היום כבר ניסו אנשיו לכבות את השריפה. מנהל הקמפיין של כחלון, הפרסומאי אודי פרידן, התראיין לדה-מרקר וטען כי אין מדובר בלוגו הרשמי של המפלגה (אשר השתנה בנתיים) ושגורמים אינטרסנטיים הפיצו אותו בזדון. "מנסים להשחיר את פניו של כחלון ולתאר אותו כמי שמרמז על קיפוח או על שד עדתי", אמר פרידן. "לא דובים ולא זבובים. זה זיוף. זה הכל ספינים מגוחכים. אני תמה על אנשי תקשורת שמסוגלים לחשוב שאנחנו היינו עושים כזה לוגו".

טענות לספין? "זו הזייה"

אבל כתבים פוליטיים בטוחים כי הספין הוא דווקא של כחלון, וכי ההתנהלות מתארת חוסר-סדר בקרב הגורמים בתוך המפלגה. או במילים אחרות - שהלוגו המקורי פורסם מתחת לאפם של יתר הגורמים בקמפיין, ולכן נגנז במהרה.

כך למשל, עיתונאי גלי צה"ל עידן קוולר העלה צילום מסך מפיד הפייסבוק שבו נראה בבירור כי העמוד של "כולנו" מלווה בלוגו אותו טען פרידן למזויף. " זו הזייה, הרי כך נראה עמודו הרשמי של כחלון אמש בפייסבוק", כתב קוולר בטוויטר. "הלוגו שונה באחת". מעמוד הפייסבוק של המפלגה נמחק כל זכר לתמונות הגזענית לכאורה.

את אנשי הקמפיין של כחלון לא ניתן היה לאחר הבוקר כדי להבין מהם את השתלשלות העניינים. אודי פרידן, בשעות שלאחר חשיפת צילומי המסך המפלילים, מסר באמצעות אנשיו כי הוא נמצא בפגישות ולא יכול להתפנות לשיחה. את יועץ התקשורת של כחלון, שדבר שיינברגר, לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully