וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור הכריעה: סוף לעובדי הקבלן

14.12.2014 / 11:25

פרסום ראשון: לוואלה! ברנז'ה נודע כי בתום חודשים של מו"מ הושג הסכם בין הנהלת הרשות לבין איגוד העורכים לפיו הרשות תחדל להעסיק עורכים בהעסקה קבלנית ותעבור להעסקה ישירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לראשונה מאז הקמתה חתמה רשות השידור, הנמצאת בפירוק, על הסכם עם איגוד יוצרים: לוואלה! ברנז'ה נודע כי בתום חודשים של משא ומתן הושג הסכם בין הנהלת הרשות לבין איגוד העורכים לפיו הרשות תחדל להעסיק עורכים בהעסקה קבלנית ותעבור להעסקה ישירה של כל העורכים שלה, שיזכו כעת לזכויות רבות שלא נהנו מהן עד עתה. פרילאנסרים, כך למשל, יתחילו לקבל החזרי נסיעות.

עד עתה ולאורך שנים, הועסקו עורכי וידאו ברשות השידור דרך אולפנים חיצוניים, כאשר התשלום עבור משמרת עריכה ששילמה הרשות, הועבר בחלקו הגדול לאולפנים ורק מקצתו הועבר ישירות לידי העורכים. ההסכם שהושג כעת קובע כי יועבר מלוא התשלום עבור משמרת עריכה ישירות לעורך. באיגוד העורכים אמרו לוואלה! ברנז'ה כי עבור איגוד העורכים זוהי אבן דרך חשובה במאבקו נגד העסקה קבלנית של פרילנסרים בגופי השידור, שכן בשנים האחרונות שילמה הרשות לעורכים דרך חברת קבלן שגזרה על גבם קופון כבד, ובתנאי תשלום הידועה כ"שוטף פלוס תשעים".

ההסכם משפר בנוסף את יתר תנאי ההעסקה של העורכים. כך למשל הוא מקצר את משמרת העבודה ל-8 שעות במקום 9, ומעניק תשלום גבוה יותר על שעות נוספות, חגים ושבתות. בנוסף, העובדים מעתה גם יקבלו תשלום על נסיעות, תשלום נדיר עבור עובדי פרילאנס, וכן פיצוי על ביטולי משמרות בהתרעה קצרה ותשלום תוך 30 יום מקבלת דרישת התשלום. את המשא ומתן עם רשות השידור ניהלו מנכ"ל האיגוד נגה בריינס וחבר הועד גיא דגן, ובליווי עו"ד יוב?ל נחמני ממשרד ארד אילון ונחמני ושות'.

"חתימת ההסכם מעידה על השינוי המהותי שנעשה ברשות השידור, שהפכה מגוף אטום ודורסני למקום בו יש ערך ליצירה וליוצרים", אומרת מנכ,ל איגוד העורכים, נגה בריינס. "שינוי זה לא היה קורה ללא הנחישות והביצועיסטיות של השר הממונה גלעד ארדן שבמהלך חקיקת חוק תאגיד השידור הציבורי החדש תמך ביוצרים ובפרילנסרים". היא ביקשה להודות גם למפרק הרשות, עו"ד איתן עבדו, העורך הראשי יונה ויזנטל ולעובדי רשות השידור. יו"ר הארגון, יצחק צחייק, מסר כי "ההסכם משפר משמעותית את תנאי העסקתם של העורכים העובדים עם רשות השידור. מדובר בהישג חשוב ביותר לעורכים, וזאת לאחר שנים רבות שבהן מעמדם לא הוסדר".

השר גלעד ארדן, המוביל את הרפורמה בשידור הציבורי, ברך על החלטת הרשות שלא להעסיק יותר עורכים באמצעות חברות קבלניות. ארדן הוסיף: "ההחלטה החשובה היא המשך ישיר לביטול האגרה הצפוי. השידור הציבורי יהיה בית חם לאנשי מקצוע ויקדם העסקה הוגנת ושיוויונית. השידור הציבורי חייב להיות דוגמא להתנהלות כלכלית תקינה למען אזרחי המדינה.אני בטוח שההחלטה תביא ליצירת תוכן איכותי יותר בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully