וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני המנחה, נתקעתם איתי!": ריאיון מיוחד עם ג'ף פרובסט

רגע לפני שהעונה ה-29 של "הישרדות" מגיעה לסיומה, שוחח כתב וואלה! תרבות עם ג'ף פרובסט, המנחה האגדי שכבר ראה הכל ועדיין בטוח שיש עוד כמה הפתעות בקנה

יח"צ - חד פעמי

בעוד אצלנו סימן שאלה עדיין מרחף סביב העונה השביעית של "הישרדות" לאחר המאבק המשפטי של ערוץ 10 נגד הזכיינית רשת על הזכויות לפורמט האקזוטי, שהסתיים לאחרונה בהתקפלות של הראשונה, אצל האמריקאים העסקים כרגיל. הלילה (רביעי) ישודר בארה"ב גמר העונה ה-29 של "הישרדות", כאשר בסוף פברואר תעלה העונה ה-30 החגיגית שצולמה כבר, שכן CBS דואגת לאמריקאים לשתי עונות מידי שנה, אשר מצולמות אחת אחרי השניה במהלך חודשי הקיץ ובאותו יעד. נתוני הצפייה אולי נחלשים משנה לשנה באופן מתון, אך עדיין מדובר באחד העוגנים החשובים בלוח השידורים של רשת הטלוויזיה המובילה.

חרף מאות משתתפים ועשרות פייבוריטים שחוזרים להתחרות בתכנית, חלקם יותר מפעם אחת, הפרזנטור הבולט של המותג "הישרדות" הוא ללא ספק המנחה ג'ף פרובסט, המשמש גם אחד המפיקים. הלויאליות הכה מאופיינת של פרובסט (53) גם מינפה אותו לארבע זכיות רצופות בפרס האמי עבור מנחה הריאליטי הטוב ביותר, ובזמן הפוגה מסיורי לוקיישנים לעונות ה-31-32 לקיץ הקרוב הוא מוצא זמן לריאיון מיוחד כדי לסכם 15 שנים של "הישרדות". "אני לא יכול לשים על זה בדיוק את האצבע, אבל בשנים האחרונות חוויתי לידה מחדש והתאהבתי שוב בתוכנית ואני חושב שגם הצופים עברו תהליך מקביל", הוא מגלה.

"התייעלנו באופן העבודה ואני חושב שהתוכנית במיטבה בעונות האחרונות. אני עכשיו גם פוגש משפחות עם ילדים צעירים בגילאי 8-10 שהם מעריצים של התוכנית, כלומר שנולדו הרבה אחרי שהיא בכלל עלתה לשידור. עניין המשפחות מתכתב גם עם התמה של העונה הנוכחית בארה"ב של צמדים של קרובי משפחה, טוויסט שהופיע לפני שתי עונות ועבר בהצלחה רבה. זה ללא ספק הצית מחדש ניצוץ קריאייטיבי והפידבקים הבלתי פוסקים שמגיעים מהצופים הקיימים ומהצופים החדשים שממשיכים לנהור למסך מפרים דיאלוג בינינו לבין עצמנו בצוות ההפקה".

ג'ף פרובסט, מנחה "הישרדות". Jeffrey R. Staab, AP
אומר את דברו/AP, Jeffrey R. Staab
תמיד חשבתי שאני יכול לשרוד עד לשלבים המתקדמים, אולי לא בהכרח לזכות אבל ללא ספק להגיע רחוק, כי אני יודע להתנסח ומכיר את המשחק. אבל חברים שלי ניפצו לי את האשליה ואמרו שאותי בטוח ידיחו בין הראשונים

מעריצים גם מציעים עצמם בפנייך בתור מתמודדים בפוטנציה?

"למען האמת בעידן הרשתות החברתיות הרבה אנשים שולחים לי אודישנים מצולמים דרך טוויטר ואני צופה בהם מדי פעם ואפילו שולח תגובה, בין אם שלילית או חיובית, ומעביר את הסרטון למלהקים במידה ואני מוצא לנכון. האינטראקציה שלי עם הצופים היתה פתוחה מהיום הראשון, הם יודעים מהן העונות הכי חלשות לדעתי (תאילנד, מרקסס ופיג'י שהיו "נטולות שורדים בעלי כריזמה" לדבריו; ד.כ) ומהי העונה האהובה עליי מכל (הראשונה, זיכרון אהוב כמו "מהחברה הראשונה שלי") וגם מי הפייבוריטים שלי מכל הזמנים, כמו פרוואטי ובוסטון רוב שאשמח לראות אותם משחקים שוב".

מה לגבי פידבקים שליליים המבקרים את מעורבות היתר שלך במשימות או במועצת השבט?

"אני יודע בדיוק על אתה מדבר (מחייך). זה התחיל בעונה החמישית בתאילנד כשבמהלך אחת המשימות אחד השורדים זרק הערה לגביי והתעורר בי הילד בן ה-10 שרצה להראות לו מה זה ולהחזיר לו באותו מטבע. החלטנו בחדר העריכה להשאיר את הקטע ומאותו רגע היה לי קול. למשל במהלך משימות כששומעים אותי אומר 'איך הוא לא מצליח לפתור את הפאזל הזה שהוא ברמה של תלמיד כיתה ג', הוא יודע שזה ירדוף אותו בהצבעה הערב', צריך להבין שגם אני מנסה להשלים את המשימות בשלב החזרות של אנשי ההפקה וגם לעברי נזרקות ההערות הללו, שארגיש זאת על בשרי. חלק מהאנשים לא אוהבים שאני מתערב או זורק הערה צינית אבל אני עושה את זה בטבעיות ולעולם לא מטה את הכף או חושף פרטים שאני לא אמור לדעת. גם כשבמועצת השבט אני משוחח עם שורד שאני יודע מחביא פסלון חסינות אני לא יכול לחסוך ממנו את השאלה 'מה היה קורה אם הפסלון היה בידייך?' כי גם אני משתתף במשחק כלשהו בעצם. ואתה יודע מה? השורדים הכי טובים לאורך ההיסטוריה של התוכנית הם אלו שלא מפחדים ממועצת השבט. ומי שכועס עליי, שיתמודד. אני המנחה, נתקעתם איתי!".

כיצד היית מסתדר בתור שורד לדעתך?

"תמיד חשבתי שאני יכול לשרוד עד לשלבים המתקדמים, אולי לא בהכרח לזכות אבל ללא ספק להגיע רחוק, כי אני יודע להתנסח ומכיר את המשחק. אבל חברים שלי ניפצו לי את האשליה ואמרו שאותי בטוח ידיחו בין הראשונים כי אני קשקשן, ושכמה שאני חושב שהפה שלי יכול לעזור לי הוא דווקא מסכן אותי ודברים שאני אומר יעצבנו את השורדים האחרים. הוורבליות שלי כנראה לא קוסמת לזולת כמו שחשבתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך הוא היה מתמודד עם בוקי נאה?/מערכת וואלה!, צילום מסך
3 שנים אחרי אני יכול לומר לך בוודאות שהמזרח התיכון לחלוטין לא על הכוונת שלנו. עם השנים הבנו שאי טרופי עם מים צלולים וג'ונגל ברקע הם הלוקיישן הטבעי של התכנית. שם אני מרגיש בבית

העונה הנוכחית של "הישרדות" שצולמה בעיירת החוף סן חואן דל סור בדרום ניקרגואה החזירה בשנית כאמור את הטוויסט של שורדים וקרוביהם. אם בעונת "דם נגד מים" הראשונה מלפני שנה היו אלה מתמודדים מהעבר שהתחרו בתחילה מול שבט שהורכב כל אחד מבן משפחה של השורד המוכר, הרי שהפעם אלו הם כולם שורדים חדשים בצימוד משפחתי. בעבר התמות של "הישרדות" כללו עונה שבמהלכה הוחזרו המודחים כשבט סודי ממנו חזרו שני שחקנים למשחק, עונה שנויה במחלוקת של ארבעה שבטים שחולקו לפי מוצא אתני (לבנים, שחורים, אסיאתים ולטינים), עונות בהן המתמודדים חולקו לפי מין וגיל ובשנה שעברה יפים נגד אתלטים נגד חכמים וכמובן מקרים רבים בהם חזרו מתמודדים מוכרים.

לקראת העונה ה-30 ההפקה שומרת את הקלפים קרוב לחזה והשמועות באינטרנט נעו בין עונת מנצחים אגדיים, עונה שתשלב מפורסמים, משתתפים חוזרים, אלו שהגיעו למקום השני, חלוקה על פי מעמדות סוציו-אקונומיים ואפילו עונה בסיסית שתשחזר את עונה הבכורה משנת 2000 ללא כל גימיק שהתווסף לאורך הדרך. בפעם הקודמת שראיינתי את פרובסט היה זה ערב סיום עונת ה-VIP בערוץ 10, אז סיפר כי צפה בגרסה הישראלית, החמיא למקבילו גיא זו-ארץ ושיבח את הערך ההפקתי, אך גם התייחס לסוגיית שילוב מפורסמים והודה כי ניסיונות להרים רעיון דומה בארה"ב כשלו, וכי ברבות השנים השורדים הוותיקים שחוזרים להתמודד על המיליון הם למעשה המפורסמים ש"הישרדות" עצמה כבר ייצרה.

"השאלה את מי להחזיר ומתי העסיקה אותנו עד שלפני כמה עונות הבנו שפייבוריטים כמו ראסל, רופרט או אוזי שיחקו לעייפה ועלינו להישען על דם חדש, וזה בכלל לא פקטור מבחינת נתוני צפייה", הוא מסביר, "רק לפני שנה עשינו את עונת ה"מוח נגד כוח נגד יופי" ובלי לחשוב פעמיים אני יכול לזרוק שמות של 6-7 מתמודדים שהיינו מחזירים מיד. הסיבה להחזיר את האול סטארס שיצרנו היא על מנת לשחק עם הדינמיקה של אנשים מוכרים ולראות איך הם יתמודדו פעם נוספת בנסיבות שונות. הליהוק מרגיש כמו הימור בלתי צפוי כל עונה מחדש וגם עם 30 עונות באמתחתנו אני לא חושב שפיענחו את סוד ההצלחה כיצד לייצר את הליהוק האולטימטיבי".

מהו המתכון האולטימטיבי על מנת להיות השורד האחרון?

"אם תסתכל סטטיסטית לאורך השנים היה לנו הכל - שחורים, לבנים, היספנים, נשים, גברים, גייז, מבוגרים, פיקחים וטיפשים. אין טיפוס שלא זכה ב'הישרדות'. אבל אני נזכר בקוקרן שהשתתף פעמיים וזכה בסיבוב השני שלו כשהוא האנדרדוג המושלם. עבורי לשבץ אנשים כאלו עם סיכויים קלושים על הנייר מאפשר להם לפרוץ קדימה ולזכות בשלב מסוים. ואז אתה כצופה לא תבין מאיפה זה בא, למשל מתמודד שלא מכיר את 'הישרדות' בכלל, יגיע ויזכה - זה יטריף אותי".

יש סיכוי ש"הישרדות" תגיע לחופי הים התיכון?

"לפני שצילמנו את העונה השלישית באפריקה היינו כבר בשלבי הפקה ראשונים לצילומים בירדן, לטובת עונה בהווי ארצות ערב, אבל ברגע שקרה אסון התאומים הרעיון הזה נשלל על הסף. והמצב הכלכלי כיום מכתיב שיעדים רחוקים כמו אפריקה או אוסטרליה בהם ביקרנו בשנים הראשונות הם הרבה מעבר למסגרות התקציב שלנו, אז זה מסתכם ביעדים כמו הפיליפינים, ניקרגואה או גואטמלה. 13 שנים אחרי אני יכול לומר לך בוודאות שהמזרח התיכון לחלוטין לא על הכוונת שלנו. עם השנים הבנו שאי טרופי עם מים צלולים וג'ונגל ברקע הם הלוקיישן הטבעי של התכנית. שם אני מרגיש בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully