וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעית? נתבעת? קבל חדשות טובות

16.12.2014 / 10:49

חדשות טובות לעיתונאים עצמאיים: החל מהיום עיתונאים שייתבעו או יקבלו איום בתביעה ואינם נהנים מגב משפטי יוכלו להסתייע בלשכת עורכי הדין. מדובר ביוזמה של ארגון העיתונאים והסיוע יינתן בחינם או בעלות סמלית

שופטת יושבת ליד שולחן עם פטיש ומאזני צדק. ShutterStock
שופטת יושבת ליד שולחן עם פטיש ומאזני צדק/ShutterStock

שיתוף פעולה בין ארגון העיתונאים ללשכת עורכי הדין יאפשר לעיתונאים עצמאיים או כאלה שעובדים בכלי תקשורת קטנים וחסרי אמצעים לקבל הגנה משפטית במקרה ויזדקקו לה.

בארגון העיתונאים מודיעים כי עיתונאים נטולי גב של מעסיק, שיאוימו בתביעה משפטית, מוזמנים לפנות אליהם על מנת לקבל את הסיוע. הארגון יוודא שהעיתונאי פעל על פניו בהתאם לדין ולאתיקה המקצועית ולאחר מכן יעביר את המקרה לוועדת משפט ותקשורת בלשכת עורכי הדין. הוועדה תבחן כל מקרה לגופו ובמקרים המתאימים תנסה לאתר עו"ד שייקח על עצמו את ייצוג העיתונאי, ללא עלות או בעלות סמלית.

"לא אחת מוגשות תביעות משפטיות כנגד עיתונאים מכלי התקשורת השונים. לעתים הן מוגשות מטעמים ענייניים, אך לעיתים מדובר במניעים אחרים", אומרים בארגון. "רוב העיתונאים מוגנים על ידי המעסיק, אבל כאשר מדובר על עיתונאים עצמאיים או עיתונאים שעובדים באתרים קטנים או בכלי תקשורת שנסגרו וכבר אינם יכולים לספק את הגב לעובדים, הם נותרים חשופים וללא הגנה משפטית". בארגון מודאגים ממשמעות נוספת של הגשת תביעות, והיא שהליך משפטי שכזה עלול לגרור אחריו השפעה על אופי הסיקור התקשורתי שייעשה תחת פחד מתביעות.

"הזכות לקבל עיתונות חזקה ואמיצה"

יו"ר ארגון העיתונאים ,יאיר טרצ'יצקי, מסר: "מדובר במהלך חשוב שלא רק מגן על העיתונאי הבודד, אלא גם ובעיקר מחזק את העיתונות בישראל ומוסיף עוד נדבך לשכבת ההגנה שארגון העיתונאים מנסה לטוות בהדרגה מאז הקמתו. אנו מודים ללשכת עורכי הדין על ההירתמות ומשוכנעים שמדובר בתחילתו של שיתוף פעולה חשוב ומתבקש למען הציבור הישראלי וזכותו לקבל עיתונות חזקה ואמיצה".

עו"ד דרור מתתיהו, יו"ר ועדת משפט ותקשורת בלשכת עורכי הדין אמר: "חופש הביטוי וחופש העיתונות הם נשמת אפה של דמוקרטיה ולפיכך לשכת עורכי הדין מייחסת חשיבות רבה לסיוע לעיתונאים שפעלו בהתאם לדין ולכללי האתיקה ונתבעים מטעמים בלתי ענייניים לכאורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully