וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי "בייבי בום" פרשו בזעם מתחרות פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה

16.12.2014 / 12:00

בלעדי: דרמה (ותעודה) מאחורי הקלעים של טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע: יוצרי "בייבי בום" של ערוץ 10, חברת "גיל הפקות", פרשו בזעם מהתחרות לאחר שהאקדמיה סרבה להכיר בסדרה כתכנית תעודה והתעקשה לכלול אותה בקטגוריית הדוקו-ריאליטי

בייבי בום. בני אדם,
"בייבי בום"/בני אדם

תחרות רווית יצרים דוקומנטרים: האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע סרבה לאפשר לסדרה "בייבי בום" של להתחרות בקטגוריית התעודה שבה הוגשה והתעקשה כי היא תשובץ בקטגוריית "דוקו ריאליטי", מה שהביא לפרישתם בזעם של אנשי "גיל הפקות" וערוץ 10 מהתחרות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

אנשי ערוץ 10 וחברת ההפקה הגישו לתחרות את "בייבי בום" בקטגוריית תכניות התעודה, קטגורייה שבה סווגה התכנית לפי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. "בייבי בום" אף זכתה בפרס הסדרה הדוקומנטרית הטובה ביותר במסגרת פרסי ה-BAFTA הבריטיים - התחרות המקבילה לתחרות האקדמיה בישראל.

אולם האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע החליטה, על בסיס חוות דעת של פורום היוצרים הדוקומנטרים, כי "בייבי בום" היא תכנית דוקו ריאליטי, ולא תעודה. "התוכנית איננה יצירה מייצגת מציאות בעלת אמירה או פרשנות, נקודת מבט של יוצר ושפה קולנועית ייחודית" טוענים אנשי האקדמיה בתכתובת בנושא אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה. "התוכנית אמנם מתעדת מציאות ללא התערבות (זבוב על הקיר) אך זהו רק סגנון ויזואלי בלבד ואין בגינו להכיר בה כיצירה תיעודית מורכבת, ולשם כך הנהלת האקדמיה קבעה קטגוריה לז'אנר דוקו-ריאליטי".

אסף גיל: "בתכנית 'בייבי בום' אין כל התערבות של ההפקה"

האקדמיה לטלוויזיה: "התוכנית אמנם מתעדת מציאות ללא התערבות (זבוב על הקיר) אך זהו רק סגנון ויזואלי"

היועצת המשפטית של ערוץ 10 דבורה קמחי ומפיק התכנית אסף גיל ניהלו בנושא מגעים מול אנשי האקדמיה, אך לשווא. "ההבדל בין הז'אנרים דוקומנטרי לדוקו-ריאלטי הוא שתכנית דוקומנטרי מצטלמת כתיעוד נטו של התרחשות, ללא התערבות הפקה, בעוד שבתכנית דוקו-ריאלטי יש התערבות הפקתית בעצם ההתרחשות שנוצרת על ידי ההפקה", כתב גיל למנכ"לית האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה אילנה שרון.

"כידוע לך, ב'בייבי בום' אין כל התערבות של ההפקה וכל תכליתה הוא תיעוד של לידות שהיו מתרחשות בחדר הלידה גם ללא התיעוד של ההפקה. משום כך, התכנית היא תכנית דוקומנטרית לכל דבר ועניין". כך למשל תכנית אחרת של "גיל הפקות" - "בואו לאכול איתי" המשודרת בערוץ 1, מתמודדת בקטגוריית הדוקו-ריאליטי ללא התנגדות של אנשי ההפקה. "עצם התחרות שקיימת ב'בואו לאכול איתי' נוצרת על ידי ההפקה ואלמלא התכנית, לא הייתה מתרחשת תחרות כזאת בין מבשלים", עמד גיל על ההבדל.

אבל אנשי הקדמיה לא השתכנעו, והחליטו לדבוק בחוות הדעת של פורום היוצרים הדוקומנטריים. בעקבות ההחלטה, כאמור, פרשו אנשי "גיל הפקות" וערוץ 10 מהתמודדות עם "בייבי בום" בתחרות.

בחברת "גיל הפקות" אישרו את הפרטים, תגובת האקדמיה הישראלית לטלוויזיה וקולנוע טרם התקבלה. גורם בערוץ 10 אמר לוואלה! ברנז'ה: "הסדרה בייבי בום לא צריכה כתרים נוספים מעבר לאלו שקיבלה מהצופים והמבקרים. אנחנו שמחים שהצלחנו להפיק ולשדר בהצלחה כה רבה סדרה דוקומנטארית איכותית כמו בייבי בום. אנחנו מזמינים את כולם לצפות בעונה השלישית של בייבי בום שתשודר במהלך שנת 2015"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully