וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות לא מוצאת סיבה לחקור את גדעון לוי בעקבות המאמר "הרעים לטיס"

16.12.2014 / 16:16

תנועת אומ"ץ דרשה מהפרקליטות לחקור את גדעון לוי בגין מאמרו "הרעים לטיס" שפרסם במהלך "צוק איתן". היום הודיעה הפרקליטות שאין לה כל כוונה לעשות כן, "למרות שמדובר בדברים מקוממים"

אירוע בבית השגריר הצרפתי לרגל יום הבסטיליה. עומר מירון
גדעון לוי/עומר מירון

פרקליטות המדינה מודיעה לתנועת אומ"ץ שאין בכוונתה לפתוח בחקירה נגד עיתונאי הארץ גדעון לוי בעקבות מאמרו "הרעים לטיס", אותו פרסם במהלך מבצע צוק איתן. בתנועה טענו כי המאמר מהווה עבירה של הסתה לסירוב פקודה.

התנועה טענה כי "במאמר מופיעים כמה קטעים שנועדו לזרוע אווירה של סירוב פקודה בקרב טייסי חיל האוויר שעסקו בשבוע האחרון בהפצצת בתים שבהם היו טמונים טילים ורקטות וכן בתיהם הפרטיים של כמה מראשי חמאס". כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לוי אף נאלץ לשכור מאבטח פרטי אשר לווה אותו מרבית שעות היממה - זאת לאחר שקיבל איומים מפורשים ומרומזים על חייו, אשר התגברו עם פרסום המאמר.

בתשובה לפנייה לאומ"ץ השיבה הפרקליטות כי "לאחר שבחנו את הדברים ולמרות שמדובר בדברים מקוממים, הננו סבורים כי אין מקום להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד העיתונאי גדעון לוי, בגין עברה של הסתה לאי ציות. זאת בעיקר נוכח מדיניותנו הזהירה והמצמצמת באכיפת איסורים, הקבועים בעבירת המשיקות לחופש הביטוי בכלל, ובעבירה של הסתה לאי ציות בפרט, בה המדיניות אף מצומצמת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully