וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החבל מתהדק: ערבויות ערוץ 10 יחולטו תוך עשרה ימים

17.12.2014 / 15:50

תוך עשרה ימים תחלט הרשות השנייה את ערבויות ערוץ 10 כדי לכסות את חובותיו למדינה העומדים על 36 מיליון ש"ח. אווה מדז'יבוז': "אי נקיטת צעד זה יהווה הפרה מהותית של הזיכיון ופגיעה בשוויון בין הזכייניות השונות"

יוסי ורשבסקי. גיא קרן,
יוסי ורשבסקי/גיא קרן

מועצת הרשות השנייה החליטה על חילוט ערבויות לערוץ 10 בתוך עשרה ימים על מנת לאפשר לערוץ להשלים את חובותיו ולהציג משקיע, כך הודיעה המועצה היום (רביעי) בתום שימוע בעניין חובות הערוץ בו השתתפו המנכ"ל יוסי רשבסקי ונציגת בעלי המניות של הערוץ אירית אילוז.

ערוץ 10 צבר עד כה חובות של יותר מ-36 מיליון שקלים בגין אי תשלום דמי זיכיון ואי תשלום דמי הפצה על מערך עידן פלוס, והמועצה החליטה כי היא מחויבת לחלט את הערבויות. לערוץ ניתנו עשרה ימים לשלם את החוב ולהציג הסכם עם משקיע.

מדז'יבוז' הוסיפה כי, "לאור העובדה שאנו נמצאים היום שבועיים בלבד לפני תום מועד זיכיון הערוץ, ולמרות שינוי החקיקה שעבר בכנסת בהמלצת המועצה, עדיין ערוץ 10 לא הגיש בקשה מעודכנת לרישיון ולא הוצג למועצה משקיע", מסרה אוה מדז'יבוז' יו"ר המועצה. "אין מנוס מלפעול בהתאם לחובתה הציבורית של המועצה האמונה על ביצוע החוק ולפתוח בהליך מימוש הערבויות בהתאם לכללי הרשות. אי נקיטת צעד זה יהווה הפרה מהותית של הזיכיון, וכן פגיעה בשוויון בין הזכייניות השונות של הרשות השנייה, אשר רק חלקן נושאות בנטל התשלומים."

המועצה ציינה בהחלטתה כי עד כה הרשות עשתה כל מאמץ על מנת לאפשר לערוץ 10 לשלם את החוב ואף נמנעה מנקיטת פעולה אקטיבית הכרוכה בהודעה על פקיעת הזיכיון של ישראל 10, אף על פי שכחלק מתיקון החקיקה הקודם שבוצע בכנסת בסוף שנת 2012 התווספה לחוק הרשות השנייה הוראה לפיה תוקפו של הזיכיון לשידורים יפקע במקרה בו בעל זיכיון לא שילם את חובותיו בשל דמי זיכיון.

עוד במסגרת הישיבה אושרה התפטרותו של מנכ"ל הרשות, שי באב"ד, ונכנסה לתוקף מידי. המועצה נפרדה מבאב"ד והודתה לו על כהונתו ותרומתו לרשות. יו"ר המועצה, אוה מדז'יבוז' הודיעה כי תודיע בימים הקרובים מי ימלא את מקומו ברשות עד לבחירת מנכ"ל קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully