וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת 2014 ברייטינג: ערוץ 2 נחלש, ערוץ 10 מתחזק

24.12.2014 / 16:02

אחרי שנים של עלייה, בשנת 2014 חל קפאון בהיקפי הצפייה בטלוויזיה, וסך הצפייה בפריים טיים יורד. המרוויחות הגדולות: חדשות 10 עם שיא של כל הזמנים, חדשות 2 ששומרת על כוחה, ורשת - שמצמצמת פערים. וואלה! ברנז'ה מסכמת שנה

שנה דרמטית נוספת עברה על שוק הטלוויזיה, אשר ניסיונות ההסדרה שלו טלטלו את ספינת השידורים אשר בלאו-הכי שטה על מים סוערים. אחרי שנים של עלייה, בשנת 2014 חל קפאון בהיקפי הצפייה הכלליים בטלוויזיה, וסך הצפייה בפריים טיים אף יורד במעט. יחסי הכוחות בין זכייניות ערוץ 2 השתנו בשנה החולפת ושורטטו מחדש, ערוץ 10 זוכה לעדנה מסוימת, ותקופת "צוק איתן" שפגעה בהכנסות מפרסום שינתה את יחסי הכוחות של מותגי הטלוויזיה אל מול חברות החדשות. וואלה! ברנז'ה מסכמת שנה ברייטינג על מסך הטלוויזיה המסחרית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדשות: חדשות 10 בשיא מאז הקמתה, חדשות 2 שולטת

הראשונים לחייך עם פרסום נתוני סיכום השנה הם אנשי החדשות, אשר חודש יולי והעימות בעזה במהלכו הצמידו את הצופים לטלוויזיה שהייתה מלאה במשדרי חדשות. מי שהצליחו למנף את תנופת האקטואליה בתקופה הזו הם אנשי חדשות 10 שהצליחו בשנת 2014 לבלום את הירידה העקבית ממנה סבלה המהדורה המרכזית מאז שנת 2011. מהדורת חדשות 10 מציגה סיכום ממוצע צפייה של 11.1% - הנתון הגבוה ביותר שלה מאז הקמה, כאשר נתון דומה לו ראתה החברה רק בשנת 2008 ומיד נחלשה אחריו בחזרה. במהלך "צוק איתן" השיגה המהדורה המרכזית שיאים נוספים וטיפסה עד ל-13.9% צפייה. כל יתר תכניות החברה, ובראשן "המטה המרכזי", "הכל כלול" ו"המגזין", מציגות גם הן עלייה בנתוני הרייטינג הממוצעים וזוכות לשיאים מאז עלייתן לשידור.

ההתחזקות של חדשות 10 אולי בולמת את ההתחזקות של חדשות 2, אולם לא פוגעת בדומיננטיות שלה: מהדורת חדשות 2 שומרת על כוחה כמהדורת החדשות הנצפית בישראל עם נתון ממוצע של 23.8%, זהה לנתון שהציגה בשנה שעברה - למרות הירידה הקלה בסך הצפייה בערוץ 2 והעלייה ברייטינג הממוצע של הפריים טיים בערוץ 10. מבחינת שיאים הייתה זו שנה נהדרת עבור החברה אשר רשמה בחודש יולי את ממוצע הצפייה הגבוה ביותר שלה ב-15 השנים האחרונות עם נתון של 29.4% למהדורה המרכזית. גם מותגיה מתחזקים, בראשם "חדשות השבת", "שש עם" ו"מהדורה ראשונה" שזוכים לעלייה בנתוני הצפייה. "אולפן שישי" לא נהנית מעלייה כזו, ועל כך בהמשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בשישי: חדשות 10 עולה

משבצת החדשות של ערב שישי המשיכה גם בשנת 2014 להיות רוויית אמוציות, מאז נכנס ערוץ 10 למשחק והשיק את "שישי" מול "אולפן שישי". כצפוי, בערוץ 2 הרגישו את התחרות בטבלאות הרייטינג והפער בשנה החולפת הצטמצם. בערוץ 10 נהנית "שישי" מעלייה בממוצע הצפייה, מנתון של 5.4% בשנת 2013 לנתון של 6.2% בשנת 2014. "אולפן שישי" משיגה אמנם נתונים הרבה יותר גבוהים, אולם היא נחלשת. בשנה שעברה היא רשמה ממוצע של 18.4%, בשנת 2014 היא נחלשת לממוצע של 16.4%. גם "יומן" של ערוץ 1 נחלשת, מנתון של 6.3% בממוצע ל-5.3% בממוצע בשנה החולפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משבצת רוויית אמוציות. מגישי "שישי" ו"אולפן שישי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פריים טיים: קשת בסטגנציה, רשת מצמצמת פערים

בבחינת הפריים טיים בראי זכייניות הטלוויזיה מסתמנת שנת 2014 כשנה לא פשוטה עבור הזכיינית קשת, אשר ההתחזקות העקבית שלה בממוצע הצפייה ממנו נהנתה מאז שנת 2010 - נבלמה, בין היתר גם בשל חילופי ימי השידור בין הזכייניות וקבלת ימי שישי הבעייתיים מבחינת היקפי צפייה לחיקה. אם בשנה שעברה נהנתה קשת משיא של כל הזמנים וממוצע פריים-טיים של 25.7%, בשנה החולפת היא מציגה ירידה, ונחלשת לנתון של 23.1%. הזכיינית רשת לעומתה נותרת כמעט ללא שינוי ורושמת ממוצע פריים טיים של 22% (לעומת 21.8% בשנה הקודמת), ובכך למעשה מצטמצם הפער בין הזכייניות לפער כה קטן שלא נראה כדוגמתו מאז שנת 2007 ואת השנה הקרובה פותחות שתי הזכייניות עם ממוצע רייטינג דומה.

אם לאחד את המגמות של שתי זכייניות ערוץ 2 - ניתן לומר כי ממוצע הפריים טיים של ערוץ 2 בכללותו נחלש בשנת 2014 בשישה אחוזים לעומת השנה הקודמת. אל מול הירידה של ערוץ 2 בולטת עלייה בנתוני ערוץ 10: למרות שהערוץ לא השקיע כמעט כלל בתוכן השנה עלה ממוצע הצפייה בפריים טיים שלו בכעשרים אחוזים, והוא מסיים את השנה עם ממוצע של 8.9% צפייה לעומת 7.4% בשנה הקודמת.

אילוסטרציה. אסור להשתמש
"מאסטר שף" ו"האח הגדול" מובילות. מנכ"לי קשת ורשת/אסור להשתמש

קשת: שיאנית המותגים

כאשר זה מגיע למותגים שומרת קשת על מעמדה כבעלת התכניות המצליחות ביותר על המסך. שש מתוך עשר התכניות הנצפות ביותר בטלוויזיה הן תכניות של קשת (ראו טבלה) כאשר בראשן "מאסטר שף 4" שהייתה העונה הנצפית ביותר של התכנית עם 37.3% ו"האח הגדול 6" שהציגה יציבות במהלך חודש יולי עם נתון של 33.3%. קשת מציגה תמהיל מגוון ומכניסה לטבלת התכניות המובילות לא רק ריאליטי, אלא גם תכניות כמו "ארץ נהדרת", "להיות איתה", "רמזור" ו"הפרלמנט".

השקת תכנית הריאליטי הגבוהה ביותר שייכת לרשת, שהזניקה את העונה הרביעית של "המירוץ למיליון" עם נתון של 38%. את המקום השני חולקות השקות של "מאסטר שף" ושל "האח הגדול" עם 37.4%, ושלישית היא "הכוכב הבא" שיצאה לדרך עם 30.5%. עוד בגזרת הריאליטי, עם דגש על תחום השירה: "אקס פקטור" (עם שלוש תכניות בשנת 2014) עם ממוצע של 36%, "הכוכב הבא" עומדת על ממוצע של 28.2%, ואחריה "The Voice" עם 25.8%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנת ההימורים הכושלים

רשת מחזיקה גם בתכנית הדוקו החזקה ביותר, "שש אמהות", שזכתה לממוצע צפייה של 25.1%. שנת 2014 לא הייתה טובה לפורמטים מקוריים: רשת מפסידה לקשת במדד הזה כאשר "המיזם" ירדה מהאוויר מוקדם מהמתוכנן לאחר שפתחה חזק והתרסקה בנתוני הרייטינג, וחוויה דומה עברה על "עד סוף העולם" של ערוץ 10. בקשת, לעומתם, השיקו את "הצילו אני לא יודע לבשל" שאמנם לא רשמה נתוני רייטינג מרשימים, אולם גברה על המתחרים בקטגוריית הפורמט המקורי עם ממוצע של 24.5%.

בערוץ 10 נהנו משתי העונות של "בייבי בום" שרשמו ממוצעים של 18.6% ו-18.1%, "היפה והחנון" שרשמה ממוצע של 16.7% ו"המסע המופלא של אהרוני וגידי" עם 16.6%. עוד תכנית ששודרו השנה ותרמו לעלייה בפריים טיים של הערוץ לעומת השנה הקודמת הן "כלבוטק" שרשמה 15% ו"זוג מנצח VIP" שרשמה 14.5%. הערוץ לא הצליח להכניס בשנת 2014 אף תכנית לרשימת 15 המשדרים הנצפים של השנה ושידר רק דרמה אחת - "אחת אפס אפס", שרשמה ממוצע של 7.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully