וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורשבסקי: "גייסנו את דמי הזיכיון - דורשים רישיון"

(עדכון) מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי תקף הבוקר את הרשות השנייה על אי מתן רישיון, וטען כי השיג את הסכום הדרוש לקבלתו - זאת במסיבת עיתונאים אותה הגדיר כדרמטית ואשר שודרה בשידור חי בוואלה! ברנז'ה

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(עדכון: 12:13)

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי טוען כי גייס 36 מיליון שקלים עבור תשלום חובותיו הרגולטוריים לרשות השנייה, ודורש מעבר מיידי למסלול של רישיון - כך במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר (חמישי) אותה הגדיר כדרמטית, ואשר שודרה בשידור חי בוואלה! ברנז'ה. על פי דיווחים בתקשורת, ערוץ 10 מנהל מגעים מתקדמים מול תיא תקשורת של עמי גניגר לכניסתה כמשקיעה לערוץ, אולם גורמים בחברה מצננים הבוקר את ההתלהבות ואומרים כי מדובר במגעים ראשוניים בלבד, ואף הם לאור בקשת ערוץ 10. לא ברור האם למו"מ יש קשר לזה שהתנהל בשבועות האחרונים עם יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה.

עם זאת, יצויין כי נכון לשעה זו, ערוץ 10 טרם שילם את חובו לרשות.

"מבחינתנו אין מניעה לתת לנו רישיון", אמר ורשבסקי, "ברשות השנייה הודיעו לנו בהפתעה שיש בעיות טכניות נוספות, אנחנו חושבים שאלה טענות לא קבילות".

"קוראים לרשות השנייה לאשר מתן רישיון לערוץ 10"

ורשבסקי התייחס גם למחויבויות התוכן של הערוץ, שלא הוציא הפקות בתקופה האחרונה. "אין לנו שום מחלוקת עם הרגולטור לגבי החובות ואנחנו נמלא אותן ככתבן וכלשונן", אמר, אולם לא מוכן היה לומר מי הגוף שהלווה לערוץ את הכסף, אלא רק לומר שמדובר ב"גוף ישראלי". הוא אמר כי ההלוואה לערוץ ניתנה תמורת ריבית, או מניות, במידה והגוף שהלווה את הכסף יחליט להיכנס אליו כמשקיע. הוא הוסיף כי ביקש להיפגש עם שר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו ולדון עמו בנושא, אולם טרם התקבל אישור לפגישה כזו.

מתן חודורוב יו"ר ועד העובדים, אשר נכח במסיבת העיתונאים התייחס לתכנית הקיצוצים שהופעלה בערוץ בשיתוף עם הוועד. "המאמץ המשותף של הערוץ והעובדים נשא פרי - החברה הישראלית נהנים מתוצרים איכותיים, והנושים נהנים כי החובות מצטמצמים כי אנחנו מייצרים גם תוכן עצמי ונטול פניות מבחינה עיתונאית וגם רווחית".

"המודל העסקי הזה נשען על המודל של רישיון", אמר חודורוב, ותקף את הרעיון של הארכת זיכיון. "ההצעה להאריך זיכיון לא הגיעה אלינו באופן רשמי והיא רק תאריך את התלות של ערוץ 10 במערכת הפוליטית, בטח שבתקופות רגישות ובאופן זמני. האמירה של הרשות השנייה לפיה אתה צריך טייקון בשביל לפעול - את זה אני לא מבין. מי קבע שטייקון הוא רף סף שצריך בשביל איתנות פיננסית? כל התנאים הנחוצים למתן רישיון לערוץ 10 התקיימו ואנחנו קוראים לרשות השנייה לאשר מתן רישיון לערוץ 10".

"אלה לא טייקונים, אלא אנשי עסקים שרוצים לראות רווח על השקעה"

בערוץ 10 דחו שוב את הדרישה להצגת משקיע כתנאי לקבלת רישיון. "גם אם לא ייכנסו משקיעים - אנחנו יכולים להמשיך ולעבוד ולהפיק כדי לעמוד בכל המחויבויות הרגולטוריות", אמר ורשבסקי. הוא הוסיף כי יש משקיעים שעדיין מתעניינים בערוץ, בהם שלמה נחמה. "אלה לא טייקונים, אלא אנשי עסקים שרוצים לראות רווח על השקעה", אמר.

כך או אחרת, מדובר בתזמון משמעותי מאד עבור הערוץ, שכן עוד ימים ספורים עומד לפוג תוקף זיכיון השידורים שלו, ופניו, כך נראה, שוב לפתחה של לשכת ראש הממשלה ושל ממלא מקום שר התקשורת - ראש הממשלה בנימין נתניהו. למרות שערוץ 10 הגיש בקשה מחודשת לרישיון, הרשות השנייה לא אישרה אותה כיוון שהערוץ לא הציג עד כה מבנה בעלות יציב ולא הוכיח את היכולות הכספיות של הבעלים.

לערוץ 10 הוצע בימים האחרונים על ידי גורמים בממשלה פיתרון של הארכת זיכיון זמנית לשנה, עד ליציאה לרישיון, אולם בערוץ ככל הנראה עומדים על אפיק הרישיון - משום שרק כך סיכויי ההשקעה בערוץ יגברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully