וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר של איזה משרד ממשלתי הפיץ סרטון אסור בפרסום?

28.12.2014 / 16:53

כל כלי התקשורת כיבדו בסוף השבוע את צו בית המשפט שאסר על פרסום פרטי אירוע הדקירה בירושלים בשישי שבו נפצעו שני שוטרי מג"ב. לכן הופתעו במשטרה לגלות שמי שהפיץ סרטון מצלמת אבטחה מהאירוע היה דווקא דובר משרד המשפטים

משה כהן מפר צו איסור פרסום. פייסבוק, צילום מסך
משה כהן מפר צו איסור פרסום/צילום מסך, פייסבוק

בית משפט השלום בירושלים הטיל ביום שישיצו איסור פרסום גורף על כל פרטי החקירה של אירוע הדקירה שהתרחש באותו היום בסמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים, בו נפצעו שני שוטרים מג"ב. כלי התקשורת כולם כיבדו את הצו, שאסר על פרסום כל פרט לבד מדיווח על האירוע עצמו - לכן הופתעו במשטרה לגלות שמי שהפר את ההוראה ופרסם בעמוד הפיסבוק שלו סרטון אבטחה ובו צילום של האירוע - הוא לא אחר מאשר דובר משרד המשפטים, משה כהן.

כהן שיתף את הסרטון אשר העלה לפייסבוק עמוד של אתר חדשות פלסטיני בשם "שבכה קודס אלאח'בריה", ובו נראה בבירור אירוע הדקירה והדוקר. בצו איסור הפרסום צוין כי אסור להפיץ "כל פרט העלול לזהות את החשודים". הוא אף תאר לעוקביו את הסרטון, וכתב "פיגוע הדקירה כפי שצולם במצלמת אבטחה". במשטרה הבחינו בפוסט, פנו לכהן, והוא הסיר את הסרטון מהעמוד.

משה כהן: "אם יש צו, כולנו נכבד אותו, בלי ויכוחים מיותרים"

משה כהן מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "ראיתי את זה בדף חדשות פלסטיני שאחריו אני עוקב בפייסבוק, ושיתפתי בדף האישי שלי. בהמשך התקשרו אלי והסבו את תשומת לבי לכך שקיים צו איסור פרסום, שעליו כמובן לא ידעתי, ולכן מחמת הזהירות הסרתי את השיתוף. זאת, על אף שכאמור מדובר בסה"כ בהפנייה לפרסום של אתר חדשות ערבי, שממילא נצפה בידי אלפים רבים. ובכל זאת - אם יש צו, כולנו נכבד אותו, בלי ויכוחים מיותרים. העיקר שיתפסו את המחבל", דברי כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully