וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוונים לביבי: עובדי ערוץ 10 מחשיכים המסך

28.12.2014 / 22:21

שוב חוזר הניגון: עובדי ערוץ 10 החשיכו אמש את מסך הערוץ כאות מחאה על סירוב הרשות השנייה להעניק לו רישיון שידורים, ועל אי התערבות ראש הממשלה במצב שעשוי להביא לסגירתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שקופית על מסך ערוץ 10, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדי ערוץ 10 החשיכו אמש (ראשון) את מסך הערוץ כאות מחאה על סירוב הרשות השנייה להעניק לו רישיון שידורים, ועל אי התערבות ראש הממשלה במצב שעשוי להביא לסגירתו בסוף השבוע הקרוב. עובדים שאמורים היו לעבוד במערכות תכניות הלילה קיבלו דקות לפני השידור הודעה כי המסך יוחשך ובמהלך הלילה הוקרנה עליו שקופית מחאה. התוכניות "היום שהיה", "לילה כלכלי" ו"צינור לילה" - לא שודרו.

אם הצעד הזה נשמע מוכר, זה כיוון שסוגיית השימוש במסך ערוץ 10 עלתה בדיוק החודש לפני שנתיים - גם אז ערב פקיעת זיכיון השידורים של ערוץ 10. אז הוחלט ערב לפני דיון מכריע בוועדת הכלכלה להחשיך את המסך בשעה 22:50, מיד בתום תכניתו של גיא פינס. ואולם, מאוחר יותר התברר לערוץ כי אין באפשרותו לעשות כן מטעמים רגולטוריים ומשפטיים ולאחר התערבות של הרשות השנייה המסך לא הוחשך. על פי התכנון, הייתה אמורה להופיע על המסך במהלך הלילה שקופית המסבירה לצופים את הצעד המחאתי בו נוקטים עובדי הערוץ שהיו צפוים להיות מפוטרים.

אך העובדים מחו בכל זאת. כך למשל התוכנית "לילה כלכלי" נקטעה עם פריצתם לשידור של שישה מעובדי הערוץ בזמן שיחה בין דב גילהר לפרשנים. העובדים קראו קריאות נגד סגירת הערוץ, ואחת מהן אף דיברה אל המקרופון של גלהר ושאלה כיצד תפרנס את ביתה בת ה-11 במידה והערוץ יסגר. מחאה דומה הופיעה בעת שידור הישרדות.

הפגנת עובדי ערוץ 10 מול משרדו של יוסי מימן. ניב אהרונסון
מאבק העובדים חוזר למסך. מתן חודורוב לפני שנתיים/ניב אהרונסון

ח"כ אלהרר: "אדרוש כינוס חירום מיידי של וועדת הכלכלה"

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ פרופ' ברוורמן התייחס הערב להשכת המסך בערוץ 10 ואמר: "אני קורא לראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, להביא לכנסת חקיקה להארכת הזיכיון של הערוץ. ח"כ ברוורמן אמר כי על ראש הממשלה לפעול בהקדם כדי למנוע מונופול על המסך, והודיע כי יהיה מוכן לכנס את ועדת הכלכלה לקידום החקיקה בכל זמן שיידרש".

ח"כ קארין אלהרר מסרה בתגובה: "נראה כי בלבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו גמלה כבר מזמן ההחלטה לסגור את ערוץ 10, לא לפני שגרם למנהליו להתפתל שוב ושוב בתחנונים לעזרתו. אותו ראש ממשלה שקורא מעל כל בימה ליצירת תחרות במשק הוא זה שבצעדים מניפולטיביים וחסרי אחריות הביא במו ידיו ליצירתו של מונופול בשוק התקשורת המסחרי. בכוונתי לדרוש כינוס חירום מיידי של וועדת הכלכלה בכנסת לדיון בעתידו של ערוץ 10 והשידור המסחרי כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully