וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאים מכל קצוות הקשת לנתניהו: פתור בעיית ערוץ 10

29.12.2014 / 0:05

(עדכון) החשכת מסך ערוץ 10 שלושה ימים לפני סגירתו האפשרית ובלב מערכת הבחירות, הוציאה הערב תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית. גם נשיא המדינה ריבלין התייחס למשבר: "למצוא פתרון, גם אם זמני"

נשיא המדינה נשא הערב דברים בכנס העולמי ה-24 למשפט העברי בסימן שחיתות ציבורית בהלכה ובמשפט וההתמודדות עמה. דצמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה נשא הערב דברים בכנס העולמי ה-24 למשפט העברי בסימן שחיתות ציבורית בהלכה ובמשפט וההתמודדות עמה. דצמבר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

(עדכון: 9:08)

הדרמה בערוץ 10: החשכת מסך הערוץ שלושה ימים לפני סגירתו האפשרית ובלב מערכת הבחירות, הוציאה הערב תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית. עובדי הערוץ החשיכו את המסך כאות מחאה על סירוב הרשות השנייה להעניק לו רישיון שידורים, ועל אי התערבות ראש הממשלה במצב שעשוי להביא לסגירתו בסוף השבוע הקרוב. על המסך הוקרנה במהלך הלילה שקופית מחאה נגד רה"מ.

נשיא המדינה ראובן (רובי) רבלין התבטא הבוקר (שני) בנושא, ואמר כי :"החשכת ערוץ טלוויזיה היא צל על הדמוקרטיה הישראלית, בוודאי בתקופת בחירות. בהינתן התחרות המצומצמת בשוק התקשורת הישראלי, איננו יכולים להרשות לעצמנו לאבד ערוץ שידורים, בפרט בתקופה בה אנו נדרשים להיחשף לקשת הדעות והעמדות. אין חולק שחובות צריך לשלם, ואולם ראוי למצוא פתרון, גם אם זמני, למשבר הנוכחי שימנע את סגירת הערוץ, וזאת לפחות עד לכינונה של ממשלה חדשה. שיח דמוקרטי מגוון הוא תנאי לדמוקרטיה בריאה. תהא אשר תהא דעתנו על המגוון הנוכחי, הרי שהדרך ליצירתו בוודאי אינה עוברת דרך סגירת ערוצים".

ח"כ נחמן שי (עבודה) אמר אמש: "ראש הממשלה מתעלל בערוץ 10. הוא מתחשבן עמו על פרשיות העבר על מנת להביא לסגירתו. הפקרת השידור המסחרי בידי ערוץ אחד בלבד היא מעשה חמור, שמעקר את התקשורת הישראלית ומסרס אותה. יש ליטול מראש הממשלה, כפי שתבעתי מהיועץ המשפטי לממשלה, את אחריות המיניסטריאלית לתקשורת האלקטרונית ולהקפיא כל החלטה הנוגעת בה".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הוסיפה: "נראה כי בלבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו גמלה כבר מזמן ההחלטה לסגור את ערוץ 10, לא לפני שגרם למנהליו להתפתל שוב ושוב בתחנונים לעזרתו. אותו ראש ממשלה שקורא מעל כל בימה ליצירת תחרות במשק הוא זה שבצעדים מניפולטיביים וחסרי אחריות הביא במו ידיו ליצירתו של מונופול בשוק התקשורת המסחרי. בכוונתי לדרוש כינוס חירום מיידי של וועדת הכלכלה בכנסת לדיון בעתידו של ערוץ 10 והשידור המסחרי כולו".

יו"ר מרצ זהבה גלאון כתבה בדף הפייסבוק שלה: "זהו יום שחור לדמוקרטיה הישראלית. כמו אחרון הבריונים ראש הממשלה נתניהו בוחר לנצל את הרגעים האחרונים של כהונתו השלישית כדי להנחית כאפה מצלצלת אחרונה על חופש הביטוי ולתת לערוץ טלוויזיה בישראל, על מאות עובדיו, להיסגר אך ורק בגלל שהוא לא מתיישר לימין השלטון".

מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון הוציאה הודעה הקוראת לראש הממשלה להתערב בכדי להביא לפתרון הסוגייה בהקדם האפשרי.

אגודת העיתונאים: "סכנה ממשית לדמוקרטיה"

גם האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל התערב בנושא וקרא הערב לראש הממשלה המחזיק בתיק התקשורת "לפעול ללא דיחוי כדי להבטיח את חופש הביטוי והעיתונות בישראל".

"סגירת ערוץ 10, כמו גם חרב הפיטורים הקשה שהונפה מעל רשות השידור חותרות תחת אושיות הדמוקרטיה. בעוד שלושה ימים צפוי ערוץ 10 להיסגר ולהוביל לפיטוריהם של מאות עובדים, בעוד תשעה חודשים תיסגר רשות השידור ויפוטרו 1600 עובדיה. מעבר למצוקת משפחות העובדים שיצטרפו למעגל העוני, מדובר בסכנה ממשית לדמוקרטיה.
על הממשלה לעשות הכל על מנת להבטיח ריבוי ערוצי תקשורת מתוך מחוייבות לפלורליזם ולמגוון דעות", נכתב בהודעה שהוציא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully