וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוציאה לפועל: הרשות השנייה החלה בחילוט ערבויות ערוץ 10

29.12.2014 / 11:02

הרשות השנייה הורתה היום לבנק לאומי לחלט את ערבויות ערוץ 10 בסך 36 מיליון שקלים, זאת לאחר שלא שילם את חוב דמי הזיכיון שלו למדינה. בתוך כך, הגישה הבוקר ח"כ אלהרר בקשה דחופה לוועדת ההסכמות של הכנסת לאשר כינוס מיוחד של ועדת הכלכלה בתקופת הפגרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הורתה היום לפנות בוקר (שני) לבנק לאומי לחלט את ערבויות ערוץ 10 בסך 36 מיליון שקלים, זאת לאחר שלא שילם את חוב דמי הזיכיון שלו למדינה.

הליך החילוט, במידה ויושלם, עלול ליצור תגובת שרשרת שתביא לקריסה פיננסית של המערך הפיננסי של ערוץ 10, זאת במידה ונושים נוספים של הערוץ - כגון ספקים ומלווים, עשוים לדרוש בעקבות החילוט גם הם פירעון מיידי של החובות של הערוץ כלפיהם.

גורמים בערוץ 10 גינו אמש את ההחלטה והאשימו את הרשות השנייה בהפרה של הבנות, לפיהן היא התחייבה להודיע כי אין בכוונתה לחלט מיליונים נוספים מעבר לאותם 36 מיליון שקלים. הודעה כזו, אומרים בערוץ 10, הייתה מאפשרת להם להשתמש באשראי בן כמה ימים שהסכים בנק לאומי להעמיד לרשותם לצורך פרעון החוב, והלוואה שהסכימה חברת רכש המדיה יוניברסל מקאן להעמיד לרשותם במידה ויקבלו רישיון שידורים.

ברשות השנייה הסבירו כי בהתחשב בכך שטרם נתקבלה אצלם כל הודעה מטעם הערוץ על הפקדת הכסף לכיסוי החוב, הוחלט לחלט את כספי הערבות וזאת בהתאם להחלטת המועצה ולהודעה שניתנה לאנשי ערוץ 10 לפני עשרה ימים. הליך חילוט הערבויות עשוי להימשך מספר ימים. במהלכם ייתכן כי ברשות יודיעו לחברות HOT ו-yes להחשיך את שידורי הערוץ בסוף יום רביעי.

ובתוך כך הגישה הבוקר חברת הכנסת קרין אלהרר (יש עתיד) בקשה דחופה לוועדת ההסכמות של הכנסת לאשר כינוס מיוחד של ועדת הכלכלה בתוך תקופת הפגרה. במקביל, הודיעו ציפי לבני ובוז'י הרצוג על כינוס מסיבת עיתונאים בסוגיית ערוץ 10 שתתכנס במטה המשותף שלהם בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully