וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז: חמושים פרצו למערכת עיתון ורצחו 12 אנשים, בהם העורך

הכוננות הביטחונית בבירת צרפת הועלתה לרמתה הגבוהה ביותר אחרי הטבח במערכת העיתון הסאטירי "שרלי הבדו", שעורר סערה בשל הקריקטורה שפרסם בגנות הנביא מוחמד. מצוד אחר 4 חשודים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש; קריינות: אביב אברמוביץ'

כמה רעולי פנים פרצו בצהריים (רביעי) למערכת המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" בפריז ופתחו באש. לפחות 12 בני אדם נהרגו, בהם העורך הראשי, עיתונאים, מאיירים ושני שוטרים.

המשטרה מחפשת אחר החשודים ברצח, שנמלטו מהמקום עם שני גברים נוספים. ממשלת צרפת העלתה את הכוננות הביטחונית בפריז לרמתה הגבוהה ביותר.

הפיגוע אירע בשעה שהמגזין ערך ישיבת עורכים, ורבים מבכיריו היו נוכחים בבניין. כמה עובדים נמלט לגג והסתתרו בו. עשרה עובדים נהרגו במערכת, ולפחות אדם נוסף נהרג מחוץ לבניין.

הרוצחים היו חמושים בתתי מקלע מסוג קלצ'ניקוב ובכלי נשק נוספים, ופתחו באש לכל עבר בלובי הבניין. במנוסתם הרגו שוטר, ובסרטון שתיעד את מסע הירי, נראה אחד הגברים מוודא הריגה בגופתו.

הנשיא פרנסואה הולנד בא למקום ואמר כי "בשבועות האחרונות סוכלו כמה פיגועים". ראש העיר פריז אן אידלגו אמרה כי עוד שישה בני אדם נפצעו פצעים קשים, בהם שוטר.

היום בבוקר פרסם המגזין קריקטורה של מנהיג דאעש, אבו-בכר אל-בגדאדי, המעוצבת ככרטיס ברכה לרגל השנה החדשה. לצד האיור נכתב "רק בריאות".

לדברי המשטרה, שלושה גברים נמלטו מהזירה במכונית נהוגה בידי אדם רביעי. הם נסעו לצפון-מזרח העיר, שם נטשו הארבעה את המכונית וחטפו מכונית אחרת. הם השליכו את הנהג לצד הכביש. דובר המשטרה מסר כי מערכת העיתון הייתה מאובטחת ומוגנת בשל איומים חוזרים ונשנים, אך הדגיש שהתוקפים "באו עם כוונה להרוג".

2012: אלפים הפגינו בעולם המוסלמי נגד המגזין "שרלי הבדו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני החשודים בירי כפי שתועדו מאחד הגגות הסמוכים./מערכת וואלה!, צילום מסך

הבית הלבן גינה בחריפות את הפיגוע. "כולנו כאן בבית הלבן נמצאים עם משפחות ההרוגים והפצועים", מסר דוברו של הנשיא אובמה, ג'וש ארנסט. "בכירים בבית הלבן נמצאים בקשר עם עמיתיהם בצרפת ומוכנים לסייע בחקירה". גם שר החוץ של בריטניה, פיליפ האמונד, גינה את הפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המגזין עורר שערוריות רבות בעבר אחרי שפרסם קריקטורות של הנביא מוחמד. בין היתר, פרסם העיתון ב-2012 איור של מוחמד העירום בתנוחות נועזות. שנה קודם לכן, הושלך בקבוק תבערה אל משרדי המגזין, ששכנו אז ברובע ה-20 של פריז. למקום נגרם נזק כבד.

עורך המגזין שנהרג בפיגוע, סטפן שרבונייה נודע בשם-העט "שארב". הוא פרסם בעבר ביוגרפיה הנביא מוחמד. לדבריו, הוא הגה את הרעיון כבר ב-2006, אחרי שמגזין דני פרסם קריקטורה של מוחמד.

המגזין "שרלי הבדו" הדפיס מחדש ב-2007 את הקריקטורה הדנית, ועורר זעם מצד מפגינים מוסלמים רבים. "לפני שאנחנו צוחקים על דמות מסוימת, עדיף שנכיר אותה", אמר שרבונייה בשעתו. "אנחנו יודעים הרבה על חייו של ישו, אבל לא יודעים דבר על מוחמד".

שארב, עורך המגזין הסאטירי "שרלי הבדו", שפרסם איור שלעג לנביא מוחמד. צרפת, 19 בספטמבר 2012. רויטרס
עורך העיתון שנהרג, סטפן שרבונייה/רויטרס
פיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו – פריז, ינואר 2015. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס
פיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו – פריז, ינואר 2015. רויטרס
פיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו – פריז, ינואר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully