וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת הלהט"ב VS מעריב: "עיוות דו"ח בשל אג'נדה פוליטית"

14.1.2015 / 15:20

האגודה למען הלהט"ב תוקפת בחריפות את מעריב בעקבות ידיעה על דו"ח שהוציאה בו נבחנה הפעילות הפרלמנטרית למען הקהילה הגאה, אשר מוסגרה בעיתון כאילו מפלגות השמאל-מרכז לא פעלו מספיק בנושא. מעריב: "על אנשי היח"צ של האגודה לעשות בדק בית"

תמונות מצעד הגאווה טיילת תל אביב. דרור עינב
תמונות מצעד הגאווה טיילת תל אביב/דרור עינב

האגודה למען הלהט"ב תוקפת בחריפות את עיתון מעריב מבית הג'רוזלם פוסט בעקבות ידיעה של כתב המפלגות יובל בגנו על דו"ח שהוציאה האגודה ובו נבחנה הפעילות הפרלמנטרית למען קהילת ההומואים, הלסביות הביסקסואלים והטרנסג'נדרים בכנסת ה-19. במעריב מסגרו את הידיעה כאילו הדו"ח מציין כי מפלגות השמאל-מרכז לא פעלו מספיק בנושא, אולם באגודה אומרים בכעס כי הידיעה "מסולפת ורצופת שקרים" ודורשים ממעריב לפרסם הבהרה.

הדו"ח של האגודה (אותו ניתן לקרוא כאן) הראה כי 55% מחברי הכנסת כשלו בפעילותם בנוגע לעצירת האפליה נגד הלהט"ב, חלקם פעל במכוון להמשך האפליה, ורק 8% קיבלו ציון טוב מאוד או מצוין. עוד הראה הדו"ח יכ רק כאחוז מהצעות החוק אשר יזמו הח"כים עסקו בקהילת הלהט"ב, ורק חוק אחד עבר. יובל בגנו, הכותב גם ל"ישראל פוסט" ולעיתון "סופהשבוע", קישר בכתבתו בין תוצאות הדו"ח לבין הסערה שעורר סרטון של חברי מפלגת הבית היהודי שבו הם מסבירים מדוע אין לתת שוויון זכויות לחברי הקהילה בכל מה שנוגע לזוגיות, ונידח בכתבה את מפלגות השמאל-מרכז. "רבים במפלגות המרכז-שמאל קמו השבוע על אנשי הבית היהודי על התנגדותם לנישואים חד מיניים, אבל דו"ח של האגודה למען הלהט"ב חושף כי דווקא המפלגות המתהדרות בתמיכה בקהילה ההומוסקסואלית בישראל, כמו העבודה באופוזיציה ובעיקר התנועה שחברה אליה ויש עתיד כשישבו בקואליציה, איכזבו את הקהילה לא מעט", כתב.

באגודה התמלאו זעם על הפוליטיזציה של הדו"ח כדי לנגח את השמאל, לטענתם. "האגודה מעולם לא ציינה לחיוב מפלגה כלשהיא או טענה כי מפלגות כאלה או אחרות אכזבו בפעילותן", הבהירו אנשיה. "סיעות יש עתיד והתנועה הובילו בקואליציה האחרונה את התמיכה בקהילה הגאה ונתוני הדו"ח האמתיים מוכיחים זאת". עוד הוסיפו באגודה כי הם "מצרים על כך שהאג'נדה הפוליטית של העיתון הובילה אותו לפרשנות מעוותת ופרסום נתוני הדו"ח באופן מגמתי שאין ביניהם ובין הדו"ח והאגודה דבר וחצי דבר".

יובל בגנו: "הידיעה, גם באתר וגם בעיתון, אינה מתבססת רק על דו"ח אגודת הלהט"ב אלא על מקורות נוספים שלהם טענות אחרות, והם אכן מצוטטים כ"פעילים" ולא כ"אגודה". במקביל יש לציין כי האגודה הבליטה בהודעתה לעיתונות באופן מובהק את פעולתה של מרצ, כמפלגה הכי ידידותית לקהילה הגאה. זאת ועוד, טעות עריכה שנפלה בידיעה שפורסמה באתר האינטרנט וייחסה לדו"ח נתונים לא נכונים – תוקנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully