וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ברשות: "הצענו לנסטלבאום פוליגרף"

18.1.2015 / 11:15

ברשות החזירו את מי ששימש בעבר כמנהל חטיבת החדשות לעבודה, עד להחלטת המשטרה בעניינו. עורכי דינו: "נסטלבאום יעבור בדיקת פוליגרף, ובלבד שגם איילה חסון תעבור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויזנטל ונסטלבאום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך "פוליטיקה" בערוץ הראשון משה נסטלבאום ישוב לתפקידו, זאת אחרי שהושעה על ידי מנכ"ל הרשות יונה ויזנטל. במכתב ששלח לו, כותב ויזנטל כי החליט להעביר את עניין האימייל שבו הוטל דופי בו ובמנהלת הזמנית של חטיבת החדשות, לחקירת הנציבות והמשטרה.

כזכור, לפני כשבוע וחצי הורה ויזנטל להשעות מתפקידו באופן מיידי את נסטלבאום - זאת לאחר שעקבות של אימייל שהופץ והשמיץ בכירים ברשות הובילו אליו. האימייל היה חתום בכינוי האנונימי "גרון עמוק" והוא קרא לנמעניו להעביר לידו "חומר מפליל" על יונה ויזנטל, איילה חסון, שמעון אלקבץ, יעקב אילון וכן אודות הכנ"ר דוד האן ואחרים. למרות שהאימייל היה אנונימי כביכול - לא שונתה בו הגדרת ברירת המחדל של שם השולח, והוא הופיע: משה נסטלבאום, מי שנחשב למקורב להנהלת הרשות המודחת בראשות יוני בן מנחם. נסטלבאום הושעה עד לבירור הנסיבות במסגרת שימוע, ועד אשר יוכרע האם הוא עומד מאחוריו או שמא גורם כלשהו ברשות מנסה להפליל אותו.

האימייל מאת "גרון עמוק" האשים את ההנהלה הנוכחית ב"שחיתות רבה שהתפשטה במערכת", במתן "סדרת ראיונות לארדן מקורביו ברשת ב' של קול ישראל" וב"שכר ענק וחשבון הוצאות של יונה ויזנטל ושמעון אלקבץ". השולח "גרון עמוק" איים כי את החומר בכוונתו להעביר למשטרת ישראל ולמבקר המדינה. כותב האיימיל שלח אותו גם לבכירים ברשות השידור ובהנהלה וגם לעיתונאים, בהם בן כספית ממעריב ונתי טוקר מדה מרקר, אשר העלה את צילום המסך המפליל לעמוד הטוויטר שלו.

"צעד ראשון לתיקון העוול ורצח האופי המכוער שנעשה"

פרקליטיו, עורכי-הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס, מסרו היום כי "זהו רק בבחינת צעד ראשון לתיקון העוול ורצח האופי המכוער שנעשה לו וסבורים כי המנעות מן הפרסום בדבר השעייתו טרם בירור ולו ראשוני של העניין היה חוסך את הנזק והמבוכה מן הדרגים שבחרו בצעד כה נמהר שעה שמיהרו לייחס לו אימייל שברור לכל כי לא נשלח על-ידו מעולם".

עוד מסרו עורכי דינו בתגובה כי הם "מברכים על ההחלטה להשיבו לעבודתו. עם זאת, זהו צעד ראשון לתיקון העוול ורצח האופי המכוער שנעשה לו. לא היה מקום להשעותו מלכתחילה והפרסום בדבר השעייתו טרם בירור ולו ראשוני של העניין היה חוסך את הנזק והמבוכה מן הדרגים שבחרו בצעד כה נמהר. בעניין התלונה במשטרה, די להזכיר את העובדה כי היה זה נסטלבאום שהגיש אותה כבר לפני שבוע. כל צעד נוסף של הרשות עתה הנו בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי".

בהקשר זה, גורם ברשות אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי ברשות דווקא הציעו לעורכי דינו של נסטלבאום כי יעבור בדיקת פוליגרף אשר תוכל לאמת או לשלול את החשדות נגדו, אולם זה סירב בכל תוקף להצעה. אולם, עורכי דינו של נסטלבאום הבהירו היום לוואלה! ברנז'ה כי הסכימו כי מרשם יעבור בדיקה כזו, ובלבד שגם מנהלת חטיבת החדשות הנוכחית איילה חסון תעבור.

טרם התקבלו תגובות רשות השידור ועורכי דינו של משה נסטלבאום לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully