וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייטם בחדשות 2 עסק בתוכן ממומן באתר הבית. נחשו מי לא הופיע בו?

19.1.2015 / 12:45

התוכנית "מהדורה ראשונה" של חדשות ערוץ 2 נפתחה אתמול באייטם על תוכן ממומן באתרי האינטרנט בישראל, בהשתתפות חוקרת התקשורת ענת באלינט. אתר הבית של mako נשאר בחוץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייטם ארוך במיוחד ששודר אתמול (ראשון) בתוכנית "מהדורה ראשונה" של חדשות 2 ודן בנושא תוכן פרסומי ממומן בעמודי הבית של האתרים הגדולים באינטרנט - החריג באורח פלא את זה של אתר מאקו מבית קשת.

באייטם, שהתבסס על תחקיר שפורסם באתר "העין השביעית", הציג מגיש התוכנית אורן וייגנפלד את חוקרת התקשורת ענת באלינט. "בחצי שנה האחרונה עבדת על תחקיר שמתפרסם היום, שמוכיח שעיתונות ואובייקטיביות לא בהכרח הולכים יחד", אמר, ומתח ביקורת על אתר ynet ועל אתר וואלה!. אלא שעל פי התחקיר שפורסם ב"עין השביעית", בעוד ynet זכה במקום הראשון בדירוג הפרסום הסמוי, במקום השני זכה אתר mako. אותו משום מה בחרה חוקרת התקשורת להשמיט, ועליו משום מה בחר וייגנפלד שלא לשאול דבר.

אתר מאקו הוא אתר הבית של זכיינית ערוץ 2 קשת, המחזיקה בבעלות משותפת על חברת החדשות של ערוץ 2. באלינט עצמה אגב, הייתה בעברה כתבת התקשורת של עיתון "הארץ" - אותו שיבחה במהלך האייטם.

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "במחקר של החוקרת ענת באלינט עבור העין השביעית התגלה שאתר וואלה מוכר אייטמים עיתונאיים עבור כסף באופן קבוע ולא מידע בכך את גולשיו. עוד התגלה במחקר שוואלה הוא האתר שעושה זאת הרבה יותר משאר אתרי החדשות. על כך דיברה החוקרת ענת באלינט. אנו מציעים לוואלה להקדיש את זמנם ומירצם בלעשות עיתונות נקיה ולא ממומנת".

ענת באלינט מסרה בתגובה: "ראיון איתי התקיים בשידור חי ובמהלכו ציינתי את האתרים שכיכבו בראש הרשימה כבולטים לרעה, ואת האתרים שנמצאים בתחתית הרשימה ככאלו שמצטיינים בהפרדה בין פרסום ותוכן. התייחסתי לנושא ממש כפי שהתייחסתי אליו בראיונות רבים אחרים שהענקתי לתקשורת בעקבות פרסום התחקיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully