וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק העולמית פסקה: "סטטוסים מצייצים" לא יחזור

21.1.2015 / 21:31

הנהלת פייסבוק העולמית בחנה את מקרה "סטטוסים מצייצים", והחליטה להסירו לצמיתות. "לא נוכל לקבל ניסיונות להטעות את האנשים שמשתמשים בשירות שלנו"

עמוד סטטוסים מצייצים הוסר מפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
עמוד סטטוסים מצייצים הוסר מפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

הנהלת פייסבוק העולמית בדקה את המקרה של "סטטוסים מצייצים" והחליטה שלא להחזירו לפעילות.

בשבוע שעבר, לאחר שנחשף בעיתון "גלובס" כי העמוד "סטטוסים מצייצים" מכיל בתוכו סטטוסים שיווקיים בתשלום, נסגר העמוד והוסר מפייסבוק. מאז ההסרה, מוביל מנהל העמוד אבי לן מאבק פומבי להחזרת העמוד - בפוסטים, בראיונות לתקשורת ובעמוד מיוחד המוקדש לנושא בשם "שחררו את הציפור הכתומה". היום כתב לן מכתב פומבי למנכ"לית פייסבוק ישראל , ובו הוא דורש ממנה להחזיר את העמוד לפעילות. "העמוד הורד בשרירותיות, ללא כל הודעה, וללא תהליך של שימוע", כתב, "יש לכם אחריות גדולה בפני הציבור הישראלי, ואני דורש מכם לעמוד בה". הוא סיים את הפוסט בהכרזת מלחמה, וביקש מתומכו לשלוח גם הם הודעות לסופר בנושא.

אך המאבק, ככל הנראה, הגיעו לקצו. הערב נמסרה תגובה סופית בנושא מהנהלת פייסבוק העולמית וזו לשונה: "לא נוכל לקבל ניסיונות להטעות את האנשים שמשתמשים בשירות שלנו. הדף המדובר הפר שוב ושוב את המדיניות שלנו על אף האזהרות שקיבל, ועל כן הסרנו אותו".

גורם בפייסבוק מסר שההחלטה התקבלה לאחר בחינה עמוקה של כל פרטי הפרשה, לרבות הודאתו הפומבית של לן בכך שמכר סטטוסים לדבריו, הדף הוסר לאחר שדווח להם על כך שסטטוסים המופיעים בו מתפרסמים בתשלום, והעמוד הוסר כדי "לסייע בשמירה על סביבה בטוחה ומכובדת, ולמנוע מאנשים לעשות דברים מזיקים כגון מכירת פוסטים, הפרת זכויות יוצרים והונאת המשתמשים האחרים בפלטפורמה".

אבי לן הגיב על ההודעה בעמוד הפייסבוק שלו. "אנחנו בהלם מההתנהלות הברוטלית", כתב, "שכל אזרחי 'מדינת הפייסבוק' ידעו שניתן להעלים מפעל חיים, שניתן לסגור כלי תקשורת של 720 אלף אנשים בין לילה - ללא שימוע, ללא שמיעת הצד שלנו, בהתבסס רק על השמצות מבעלי אינטרס ומבלי שבכלל הבינו התמונה האמיתית. מדובר ממש כמו בשיטת משטר דיקטטורית. סגרו את אמצעי המדיה מספר אחת של האזרח הפשוט אשר סייע לאלפי ישראליים אשר קולם לא נשמע באמצעי המדיה המסורתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully