וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: מזכיר הממשלה לשעבר עוכב לחקירה

26.1.2015 / 7:35

המזכיר לשעבר, העומד כיום בראש חברה לייעוץ אסטרטגי, חשוד שקיבל כספים בדרך לא כשרה מגורמים בשירות הציבורי. חוקרי להב 433 פשטו על משרדי חברת פרסום בחשד שבכיר בה נתן שוחד לגורמים בשירות הציבורי בתמורה לקבלת פרויקטים

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
פשיטה על אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בישראל. מטה להב 433/יותם רונן

חוקרי היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן של המשטרה, להב 443, עיכבו הבוקר (שני) לחקירה מזכיר ממשלה לשעבר, העומד היום בראש חברה לייעוץ אסטרטגי. הוא חשוד במעורבות בפרשת השחיתות הגדולה שבה מעורבים בין היתר בכירים במפלגת ישראל ביתנו.

מהמשטרה נמסר כי הודות לחומרים שנאספו בחקירה הגלויה בשבועות האחרונים, חשפו חוקרי להב 433 חשדות למקרי שוחד נוספים בפרשה. במסגרת זו, עיכבה הבוקר המשטרה בסך הכל ארבעה חשודים ובנוסף ערכה חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. מדובר בשתי תתי-פרשות שנחשפו היום.

במקרה הראשון, בעל חברת הייעוץ חשוד שקיבל כספים מתוך תקציבים שהוקצו לפרויקט משותף של מספר עמותות, בתנאי שיעסיק חברת יחסי ציבור ספציפית לטובת הפרויקט, זאת מבלי שהעמותות מודעות ל"גזירת הקופון" על ידו. לבעל חברת הייעוץ מיוחס חשד לעבירות שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. לפי החשד, הוא היה בקשר עם אנשיה של סגנית השר פאינה קירשנבאום, ביניהם יו"ר מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי. הוא חשוד שקיבל כספים בדרך לא כשרה.

בכיר במשרד הפרסום חשוד שהעביר שוחד לגורמים בשירות הציבורי

במקרה השני, מדובר בחשד לשחיתות הקשורה למשרדי ממשלה, ביניהם משרד התיירות ומשרד החקלאות. במסגרת תת-הפרשה, החשד הוא שהועברו כספים ממשרדי ממשלה למשרד פרסום מוכר שלא כדין, בתמורה לפרויקטים שמשרד הפרסום יקבל עליהם בלעדיות.

במסגרת זו פשטו הבוקר החוקרים על משרד הפרסום. בפשיטה חיפשה המשטרה מסמכים הקושרים בין פעילות המשרד ואנשיו לפרשה, וכן החרימה מחשבים. החשד הוא שבכיר משרד הפרסום העביר כספי שוחד לגורמים בשירות הציבורי, בתמורה להעברת תקציבים למשרד הפרסום ולבחירתו לביצוע פרויקטים עבור משרדי ממשלה שונים.

הבכיר במשרד הפרסום חשוד בביצוע עבירות של שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. שתי נשים הנושאות במשרות בשירות הציבורי חשודות בעבירת מרמה והפרת אמונים. מהמשטרה נמסר כי בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט אם להביא את החשודים להארכת מעצר.

עד כה, נעצרו בפרשה בכירים רבים מתחומים שונים במגזר הציבורי וגם הפרטי. לפני שבועיים פשטה המשטרה על משרדי עיריית עפולה ועצרה את ראש העירייה, יצחק מירון, את סגנו, ד"ר בוריס יודיס ואת רמי טייב, יו"ר סניף הליכוד בעפולה ויועצו של השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ.

עוד על פרשת השחיתות הגדולה
ליברמן: "המשטרה רוצה לשמור את החקירה בתודעה הציבורית"
ממשיך להסתבך: האיום המרומז של ראש עיריית עפולה. האזינו
פרשת השחיתות: נבדקת מעורבות של גורמים בקק"ל

מירון חשוד שקיבל במהלך כהונתו ארבעה מיליון שקלים לקופת העירייה ממפלגת ישראל ביתנו בתמורה למינויים, בהם מינויו של סגנו יודיס. לידי המשטרה הגיע גם מידע על התערבות בוועדות תכנון ובנייה בעירייה, אך בשלב זה החוקרים מתמקדים בעיקר בטענות הקשורות לישראל ביתנו.

עוד באותו נושא

יועץ לשעבר של ליברמן חשוד בפרשת השחיתות – ונעדר

לכתבה המלאה
פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
"מלחמת התשה". פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

ראשונה לעצורים הייתה סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום, שהודיעה לפני שבועיים על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים בצל החשדות הכבדים העומדים נגדה. "במהלך התקופה מאז חקירתי מתקיימים נגדי מלחמת התשה ורצח אופי, תוך פגיעה גסה בי, בבני משפחתי ובכל מי שסובב אותי", האשימה קירשנבאום בהודעתה.

קירשנבאום חשודה שהעבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, קירשנבאום קיבלה חזרה כספי שוחד, מינויים של מקורבים, וטובות הנאה שונות.

במשטרה חושדים שקירשנבאום קשרה את כל החוטים בעזרת יד ימינה, דאוד גודובסקי, יו"ר מטה ישראל ביתנו, שיצר את הקשר עם ראשי מועצות אזוריות, עם ראשי אגודות, וכן עם מנכ"לים וגזברים של משרדי ממשלה. כמו כן, במשטרה חושדים כי לאחר שהעבירו את הכספים לעמותות ולאגודות השונות, דאגו השניים שהכסף ימצא את דרכו בחזרה לכיסיהם של סגנית השר ושל מקורביה.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס הצגת רשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
"מצב החקירה נואש". ליברמן/טלי מאייר

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס שלשום לחשד לשחיתות במפלגתו ולחשד שהעניקה מיליון שקלים ליו"ר מינהלת הליגה הלאומית בכדורסל בתמורה לראיון. "סגנית השר קירשנבאום הופיעה בשנים האחרונות במאות ראיונות בתכניות הנצפות ביותר וסירבה להרבה ראיונות אחרים בשל חוסר זמן. הדלפה עלובה זו מהמשטרה מעידה על שני דברים: הראשון הוא שמצב החקירה, שהם פוצצו ברעש כה גדול, הוא באמת נואש אם אלו הדברים שיש להם להציג לציבור כ'חדשה מסעירה', והדבר השני הוא שהמשטרה רוצה לשמור את החקירה הזו בתודעה הציבורית בכל מחיר ולכן בכל ערב שישי הם מדליפים לאחד מערוצי הטלוויזיה 'כותרת' בנוגע לחקירה. הדבר הזה הוא לא ניחוש או הערכה שלי, אלא ידיעה ודאית". ליברמן כתב את הדברים בחשבון הפייסבוק שלו.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully