וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: יועץ התקשורת רונן משה בין החשודים בשוחד

26.1.2015 / 16:06

מעצרו של משה, המשמש כיום כיועצו של משה כחלון, הוארך עד ליום חמישי. לפי החשד, משה העביר כספי שוחד לגורמים בשירות הציבורי, בתמורה להעברת תקציבים למשרד הפרסום שלו לצורך ביצוע פרויקטים עבור משרדי ממשלה שונים. בעקבות הפרסום, כחלון הפסיק ההתקשרות עמו

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

רונן משה, יועץ התקשורת של יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, ובעל חברת יחסי הציבור Together, הוא היועץ האסטרטגי החשוד בעבירות שוחד, במסגרת פרשת השחיתות שבה מעורבים גם בכירים בישראל ביתנו. היום (שני) אחר הצהריים הורה בית משפט השלום בראשון לציון על הארכת מעצרו של משה עד ליום חמישי הקרוב. בשל החשדות נגדו, יו"ר "כולנו" משה כחלון הפסיק את ההתקשרות עם משה.

חקירת הפרשה המסועפת מתנהלת בפיקודו של ראש היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב אפרים ברכה. לפי החשד, משה העביר כספי שוחד לגורמים בשירות הציבורי, בתמורה להעברת תקציבים למשרד הפרסום לביצוע פרויקטים עבור משרדי ממשלה שונים בבלעדיות של החברה שאותה הוא מנהל. העבירות המיוחסות לו הן קבלת שוחד, מתן שוחד ושיבוש מהלכי חקירה.


פרשת השחיתות || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
פרשת השחיתות: מזכיר הממשלה לשעבר עוכב לחקירה
ליברמן: "המשטרה רוצה לשמור את החקירה בתודעה הציבורית"
"בניגוד לחוק": העתירה שהדליקה נורה אדומה בעפולה

רונן משה בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. דוד קורן, צילום מסך
רונן משה, היום בבית המשפט/צילום מסך, דוד קורן

פרקליטו של משה, עו"ד ירון לונדון, אמר לאחר החלטת בית המשפט כי "מרשי אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי. הוא מכיר אנשים פוליטיים, נותן ייעוץ ומקבל ייעוץ, ולכן שמו נקשר בדרך זו או אחרת לפרשה הזאת". לדבריו, "הוא לא הכחיש את ההכרות עם אותם אנשים, ואין בכך שום פסול. הוא שיתף פעולה ורצה לענות על השאלות שנשאל".

משה משמש בחמש השנים האחרונות כמנכ"ל חברת הייעוץ והאסטרטגיה Together. לפני שהחל לעבוד בחברה, שימש יועץ תקשורת של פוליטיקאים שונים, בהם אהוד ברק, עוזי לנדאו, ישראל כץ ובנימין בן אליעזר. "רונן משה מאוד מחובר בכל המעגלים הפוליטיים", אמר עליו היום בכיר בתחום הפרסום. "הוא מקובל מאוד על בן אליעזר, כץ וארדן".

שהחקירה בפרשה מתנהלת בפיקודו של ראש היחידה לחקירות הונאה (יחא"ה) תת ניצב אפרים ברכה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
עבד בעבר עם משה. בן אליעזר/נועם מושקוביץ

יחד עם משה נעצרה הבוקר גם טלי קידר, עובדת בחברה הממשלתית להגנות ים מלח. עד לאחרונה היא שימשה עוזרת בכירה של מנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן, אשר נמנה אף הוא על החשודים בפרשת השחיתות.

לפי החשד, קידר תיווכה בין עובדי הציבור לבין משה, ו"גזרה קופון" על העסקאות שנעשו. העבירות המיוחסות לה הן קבלת שוחד, מתן שוחד ושיבוש מהלכי חקירה. בית המשפט הורה על הארכת מעצרה עד ליום חמישי. פרקליטה של קידר, עו"ד עמית חדד, אמר לאחר החלטת הארכת המעצר של בית המשפט: "בשלב הזה רב הנסתר על הגלוי".

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully