וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך "הארץ" לשעבר דיויד לנדאו הלך עולמו

27.1.2015 / 17:41

העורך הראשי של הארץ בשנים 2004-‏2008 הלך הערב לעולמו בגיל 68 ממחלה. עמוס שוקן: "לנדאו הביא לעיתון תרומה עצומה של אינטלקטואל ציוני נאור, ליברל במלוא מובן המילה ויהודי מאמין שהראה שאין סתירה בין הדברים האלה"

דיויד לנדאו. מוטי מילרוד "הארץ", אסור להשתמש
דיויד לנדאו/אסור להשתמש, מוטי מילרוד "הארץ"

עורך עיתון "הארץ" לשעבר דוד (דיוויד) לנדאו הלך הערב לעולמו בגיל 68 ממחלה. לנדאו היה העורך הראשי של הארץ בשנים 2004-‏2008. הוא קודם לתפקיד זה לאחר שהיה עורך המהדורה של העיתון בשפה האנגלית, והחליף בתפקידו את העורך הקודם, חנוך מרמרי, שסיים עבודתו בעקבות סכסוך עם המוציא לאור של העיתון, עמוס שוקן. במאי 2008 דב אלפון החליפו בתפקידו.

לנדאו נולד וגדל באנגליה וסיים לימודי משפטים באוניברסיטת לונדון. בשנים האחרונות שימש ככתב האקונומיסט והופיע פעמים רבות כפרשן ברשתות הטלוויזיה CNN ו-BBC. בישראל התמנה לנדאו לעורך של ה-Jerusalem Post וכן לראש הדסק הישראלי של Jewish Telegraphic Agency.

בשנת 1993 יצא לאור ספרו "Piety and power: the world of Jewish fundeamentalism" שזכה להצלחה גדולה. שלוש שנים מאוחר יותר השתתף לנדאו בכתיבת זכרונותיו של ראש ממשלת ישראל לשעבר, שמעון פרס בספר "Battling for Peace". הוא היה העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את נשיא מצרים אנואר סאדאת.

עמוס שוקן בכנס אילת. ראובן קסטרו
עמוס שוקן בכנס אילת/ראובן קסטרו

מו"ל הארץ עמוס שוקן הגיב הערב למותו של לנדאו. בהודעה שפרסם בעיתון כתב: "מותו בטרם עת של דיויד לנדאו הוא אבידה גדולה מאוד לא רק למשפחתו ולידידיו הרבים, אלא גם ל'הארץ' ולעיתונות בכלל. כאיש הארץ במשך שנים רבות ובפרט בעת שכיהן כעורך הראשי דיויד הביא לעיתון תרומה עצומה של אינטלקטואל ציוני נאור, ליברל במלוא מובן המילה ויהודי מאמין שהראה שאין סתירה בין הדברים האלה. גם לאחר שסיים את כהונתו כעורך ופרש לכתיבת ספר, נשמר הקשר ההדוק בינו לבין העיתון, והערותיו, העצות שהשיא והמאמרים שפרסם בעיתון היו בעלי ערך עצום".

"כאשר הצעתי לו את תפקיד העורך הראשי, דיויד השיב: זה לא יכול להיות, הרי אינני אחד מכם. שאלתי: מה פירוש אינך אחד מאיתנו, והוא השיב, לא גדלתי על מה שאתם גדלתם, החינוך שלי בבריטניה היה אחר, יחסי לדת אחר. אבל הוא היה לעורך העיתון, הביא לתפקיד את התכונות ואת המטען המיוחד שלו והצליח מאוד", כתב.

הלווייתו של דיויד לנדאו תתקיים מחר בהר המנוחות בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully