וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ס "כותרת" ניצל: יתמזג עם אוניברסיטת תל אביב

פרסום ראשון: בשורה לעיתונאים שבדרך - בית ספר "כותרת" לעיתונות, אשר סגירתו נחשפה לראשונה בוואלה! חדשות, ניצל בדקה ה 90 ויתמזג עם החוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב; "מאמינים שיש חשיבות אמיתית לייצר דור חדש של אנשים שלא מחלטרים"

לוגו של בית הספר לתקשורת כותרת, באוניברסיטת תל אביב. אוגוסט 2014. אוניברסיטת תל אביב, אתר רשמי
לוגו של בית הספר לתקשורת כותרת, באוניברסיטת תל אביב. אוגוסט 2014/אתר רשמי, אוניברסיטת תל אביב

בשורה לעיתונאים שבדרך: בית ספר "כותרת" לעיתונות, אשר סגירתו נחשפה לראשונה בוואלה! חדשות, ניצל בדקה ה-90 ויתמזג עם החוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב בתכנית לימודים חדשה. ראשי החוג לתקשורת והנהלת בית ספר כותרת רקמו בחודשים האחרונים תכנית לימודים ייחודית וחדשנית בהשוואה לשאר האוניברסיטאות בארץ - לצד לימודים תאורטיים ומחקר דיספלינת התקשורת תוקם זרוע לימודית מעשית הכוללת סדנאות כמו עיתונות דיגיטלית, שימוש ברשתות חברתיות, תחקירנות, ייעוץ תקשורת אסטרטגיה והתמודדות עם משברים תקשורתיים. כמו כן, יוקם אתר חדשות "כותרת" של החוג, אשר יתפקד כשאר כלי תקשורת אקטואליים בארץ, ובו יכתבו הסטודנטים און ליין כתבות, פרשנויות, טורי דעה, כתבות תחקיר וגם יצלמו אייטמים.

בהנהלת החוג מתגאים בעובדה כי התלמידים לא יצטרכו להציג תיק עבודות בגמר שלוש שנות הלימודים אלא כתבות חיות מהאתר שיוקם. רוב סגל ההוראה של "כותרת" (המורכב באנשי תקשורת לשעבר ופעילים), ורוב סגל המרצים של החוג לתקשורת ילמדו לאחר המיזוג בשנה הבאה, ואילו אחרים יופרשו מהחוג, בשל צמצום שעות הלימוד לשעות המותרות בלימודי תואר ראשון. ההרשמה לתכנית הלימודים החדשה מוצעת לסטודנטים החל מהשבוע, פתיחת רישום סטודנטים לאוניברסיטה, והיא תתקיים בתנאי תואר ראשון רגיל ובשכר אוניברסיטאי.

מחסור חמור במשאבים כלכליים

כזכור, בית ספר "כותרת" עמד בקיץ האחרון בפני שוקת שבורה, לאחר שהירידה הדרסטית בכמות הנרשמים בשנים האחרונות גרמו למחסור חמור במשאבים כלכליים והיעדר תורם מבוסס הנחוץ להמשך פעילות בית הספר, הובילו את הנהלת בית הספר להודיע לסגל מוריה כי לא תפתח הרשמה לשנה הבאה ללימודים. במקביל, מנהל בית הספר בשמונה השנים האחרונות, דוד גלבוע, הודיע על עזיבתו ותלמידים במסלולי לימוד תלת שנתיים חששו כי לא יוכלו לסיים כשורה את לימודיהם. בית הספר מהווה מזה 22 שנה מוסד לימודים ייעודי יחיד בארץ ללימודי מקצועות העיתונות וממנו צמחו בכירים רבים בתחום התקשורת כמו מנהלת מחלקת החדשות ומגישת "יומן" בערוץ 1 - איילה חסון, הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 10, צביקה יחזקאלי, הכתב לענייני משפט של ערוץ 10, ברוך קרא, הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות" יוסי יהושע – לצד עורכים בכירים ומפיקים ברשתות הטלוויזיה, החדשות, הרדיו והאינטרנט. סגירתו של בית הספר היוותה "מסמר הקבורה האחרון בענף התקשורת", כפי שכונה בפי רבים בתעשיית התקשורת בהתייחסותם לדעיכת רמת המקצוע, מיעוט אפשרויות התעסוקה לאחר הלימודים והידלדלות אמצעי התקשורת הקיימים (כמו סגירתו של עיתון מעריב במתכונתו הקודמת, חרב הפיטורים שמונפת מעל עובדי ערוץ 10 ובכללותם עיתונאי חדשות 10 וסגירת רשות השידור על 1,700 עובדיה ופתיחתה מחדש במתכונת רזה).

לצד זה, הסדנאות המעשיות המשוכללות שמציעות המכללות משכו סטודנטים רבים אל שורותיהן, והיוו איום ממשי על מסלולי התקשורת באוניברסיטאות בארץ. סיבה זו עומדת בבסיס ההחלטה של אוניברסיטת תל אביב, והחוג לתקשורת בפרט, לייצר פלטפורמה לימודית המשלבת באופן משמעותי קורסים מעשיים חדשניים בסילבוס הקיים, בשאיפה להחזיר לתחום העיתונות את ימי תור הזהב שלו.

דודו גלבוע באזכרתו של דב יודקובסקי. נמרוד סונדרס
דודו גלבוע באזכרתו של דב יודקובסקי/נמרוד סונדרס

דודו גלבוע: "הרי התחלתי כבר לארוז את החפצים"

"אנחנו נמצאים בעולם של אינטרנט ותקשורת דיגיטלית ושילובים שלהם, הבנו שצריך לרענן את שיטות הלימוד או במילים פשוטות להיפרד מהמאה ה 20 ולהיכנס למאה ה21 " אמר ד"ר דניאל דור, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב " בית ספר כותרת עמד להיסגר ודודו (גלבוע) ואני חשבנו לעצמנו שנוכל לנצל את ההזדמנות הכפולה הזאת וליצר משהו חדש. כיום המכללות מציעות בעיקר לימודים מעשיים והאוניברסיטאות מציעות בדיוק את ההפיך, לכן אנחנו מציעים שילוב אמיתי של הדבר- להתייחס לזה כשני צדדים שווים למטבע לא שיעורי תאוריה שמקשטים לימודים מעשיים ולא סדנאות מעשיות בשביל הפרוטוקול של לימודי המחקר" אמר והוסיף "הרעיון הוא ליצור פה אווירה של מקום תוסס והכשרת הסטודנטים למקצועות העתיד. אומרים שיש משבר בתחום התקשרות אבל זה מגוחך, המשבר הוא רגעי. הגעתו של האינטרנט יצרה מהפך אדיר וצריך ללכת לפיו, אנחנו מאמינים שיש חשיבות אמיתית ברמה האידיאולוגית לייצר דור חדש של אנשים שמתייחסים לתקשורת באופן אתי ורציני ולא מחלטרים. מבינים את החשיבות וההשפעה שיש לאנשי התקשורת".

דוד גלבוע הגיב "התחושה שלי היום מאד טובה, הרי התחלתי כבר לארוז את החפצים שלי והיום אני מרגיש אחריות כבדה לממש את האמון של הנהלת האוניברסיטה, שהרשתה לדניאל ולי להגדיר מחדש את לימודי התקשורת. כותרת מבחינתי לא נעלמה כי אתר החדשות שנבנה יהיה "כותרת" וישלב את כל המיומנויות של עריכה, הפקה, ועשיית תחקירים שאני מיישם כבר עכשיו בחוג לתקשורת". גלבוע ודור, אנשי תקשורת בעברם (איש חדשות ערוץ 1 ו- ראש דסק חדשות בעיתון מעריב לשעבר, בהתאמה) ניהלו מו"מ עם הנהלת האוניברסיטה ולבסוף גייסו לצידם את הרקטור, פרופסור אהרון שי, ואת דיקנית הפקולטה למדעי החברה, פרופסור תמי רונן, ואלו גייסו עבור התכנית החדשה מאות אלפי שקלים. גיוס התרומות החיצוניות בעיצומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully