וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתן זהבי החרדי" הצטרף לאלי ישי: "מש"ס התקשרו לברך"

28.1.2015 / 12:19

חציית הקווים של עיתונאים אל עבר המגרש הפוליטי, מגיעה גם למגזר החרדי: שדרן הרדיו דודי שוומנפלד הצטרף למפלגה של אלי ישי. "אם זה היה ש"ס 2, לא הייתי בא. זו מפלגה היסטורית. אנשים עוד ישאלו איך לא חשבו על כך קודם?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דודי שוומנפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

חציית הקווים של עיתונאים אל עבר המגרש הפוליטי התחילה כבר בתקופתו של בנימין זאב הרצל, אולם התחזקה בחודשים האחרונים, ולראשונה זה קרה גם בתוך המגזר החרדי. מפלגת "יחד" של השר לשעבר אלי ישי הודיעה אתמול על צירופו של שדרן הרדיו החרדי דודי שוומנפלד.

שוומנפלד, בן 52, אינו מזוהה עם זרם מסוים במגזר החרדי, אך הוא מקורב לחסידות חב"ד ומתלבש בשבתות ובחגים בתלבושת חסידית למהדרין, הכוללת שטריימל (כובע חסידי מפרווה-י"א) וחליפה ארוכה. עד לא מזמן, הוא הגיש תכנית מאזינים פופולארית בתחנת הרדיו "קול ברמה". ולפני כן שידר רצועה דומה בתחנה החרדית היריבה "קול חי". רבים כינו אותו "נתן זהבי של החרדים", אבל הוא ניסה לברוח מהדימוי הזה יותר לכיוון של יוסי סיאס.

בהודעת המפלגה שפורסמה אמש נכתב עליו כי כאיש רדיו הוא קידם אג'נדה חברתית וניצל את הבמה התקשורתית למאבקים נגד אפליית בנות בסמינרים והיה החלוץ שהעלה את הסוגיה לסדר היום הציבורי. כמו כן, נכתב בהודעה שהוא נאבק נגד שכר הלימוד המאמיר במוסדות החינוך החרדי ולשינוי יחס החברה החרדית לנוער נושר אותו הוא מכנה "נוער הנשמות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבוש כמו חסיד אמיתי. שוומנפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התראיינתי הבוקר ברדיו, אני לא מרגיש שינוי", הוא אומר כשנשאל איך זה לחצות את הקווים לפוליטיקה. "בתקשורת אפשר לדבר, אפשר להשפיע על הפוליטיקאים, אבל פחות לעשות. הייתה לי הזדמנות להצטרף לדבר שלא קרה בהיסטוריה של הציבור הדתי והחרדי. שחרדים ודתיים יכולים לשבת סביב שולחן אחד, לא רק בשעת שמחה או צרה, אלא גם בניסיון להוביל מהלכים. הרגשתי שזה הזמן להצטרף ולהשפיע".

מיקומו של שוומנפלד ברשימה טרם נקבע, והוא תלוי במגעים שמתנהלים מול "עוצמה יהודית" של פעילי הימין הקיצוני, מיכאל בן ארי וברוך מרזל ובמועמדים נוספים שאמורים להחזיר תשובות אודות רצונם להשתלב ברשימה. עם זאת הוא מצהיר, כי במידה ומפלגתו של ישי הייתה "ש"ס 2", הוא כבר לא היה מצטרף אליה. "לא הלכתי לחפש מיקום", אומר שוומנפלד, "היה לי מקום מדהים בתקשורת. הלכתי למפלגה שעוד תהפוך לפרק נפרד בהיסטוריית הפוליטיקה החרדית-דתית. עוד אנשים ישאלו את עצמם איך הם לא הקימו מפלגה כזו קודם?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים ישאלו איך לא חשבנו על זה קודם?" שוומנפלד עם אלי ישי ויוני שטבון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה דעתך על הפרישה מש"ס, על הקמת המפלגה חדשה. אנשים אומרים שהוא בגד ברב עובדיה?

"בגד? כל עוד מרן היה חי, לכבודו הוא נשאר. מרן איננו והוא לא פתח מפלגה מתחרה, או מפלגה שפונה לקהלים שש"ס פונה אליהם. זה לא קרוב ולא דומה. זה משהו אחר, שונה. מי מתאים יותר להנחות את הדרך ומזכיר את מרן הרב עובדיה, כמו הרב מאזוז? הרי לאלי ישי הייתה את האפשרות להישאר ולהילחם, מלחמות כמו בכל המפלגות. הייתה לו אפשרות להיפרד ולקחת איתו כמה ח"כים מש"ס ולהקים מפלגה נפרדת, אבל זה לא הוא. היה לו רע והוא הלך והקים בית חדש בשכונה אחרת, בעיר אחרת, בדרך חדשה שלא מזכירה את המפלגה הקודמת".

ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שבשידוריו ב"קול ברמה" נטה שוומנפלד יותר לטובת ישי בפילוג בינו לבין יריבו אריה דרעי בש"ס. ואולי, כך יהיו שיאמרו, צירופו לרשימה הוא מעין פירעון החוב של ישי. שוומנפלד עצמו מכחיש את הדברים ואומר: "מהרגע שלא נתנו לאלי ישי להספיד את מרן בלוויה שלו, הבנתי שמשהו מטורף קורה כאן. לא יכולתי לשאת את זה. לקחו אדם ש"מרן" הקדיש לו הקדשות של נצח בספריו, אמר עליו "בכל ביתי נאמן הוא", וביזו אותו. התגמול היחיד שקיבלתי זה שיש מפלגה נפלאה כמו "יחד".

אבל, אנחנו שואלים, דרעי אמר שהמשפחה לא רצתה שאלי ישי יספיד בלוויה וזה לא היה קשור אליו, "אני לא רוצה להתייחס לזה", משיב שוומנפלד, "הוא אמר. בסדר, אז הוא אמר". הוא מוסיף: "אנשים מכירים אותי, הדעות שלי היו תמיד חשופות, לא הסתרתי דבר ותמיד אמרתי דברים מחוץ לקופסה, דברים שאחרים לא העזו להגיד".

אריה דרעי בכנס פעילים ונבחרים של ש"ס לקראת הבחירות, ינואר 2015. דייב בוימוביץ'
"הוא אמר, אז אמר". אריה דרעי/דייב בוימוביץ'

קיבלת איומים, אמרו לך אנשים שעוד תתחרט על הדרך?

"יש לי חברים גם בצד הש"סי של המפה הפוליטית שהתקשרו לברך אותי. אבל גם מקללים אותי ואת אשתי, את אמא שלי, מתקשרים ומטרידים בלילה בטלפון. אני לא ממש מתייחס לזה ברצינות. כנראה זה אותם נערי וואטסאפ שמוסתים". ולסיום הוא אומר: "אם אצליח לדבר עם הפוליטיקאים – אמשיך בדרך הזו בכנסת. אם לא אצליח – אעזוב את זה. מה שבטוח שאני אלחם בשביל החרדים העובדים ובזמן הכהונה שלי לא יצעקו על מי שלובש מדי צה"ל 'חרד"ק' או שלא יקבלו תלמידים למוסדות החינוך בגלל שאחד ההורים או ששניהם עובדים".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully