וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת במהלך "צוק איתן": זמן הפיצויים

29.1.2015 / 19:04

תקופת "צוק איתן" הייתה קשה לזכייניות הטלוויזיה, שספגו הפסדים של עשרות מיליונים. הרשות השנייה לפצות אותן בהקלות תוכן וזמני פרסום, ולהשתמש בכספי עיצומים להפקות חיצוניות שיופקו בשיתוף פעולה עם הזכייניות

אוה מדז'יבוז. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר הרשות השנייה אווה מדז'יבוז'/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מועצת הרשות השנייה אישרה היום (חמישי) שורה של התאמות תוכן, או במילים אחרות - פיצויים, לזכייניות הטלוויזיה המסחרית בעקבות מבצע "צוק איתן". וההפסדים הכספיים שספגו בעקבות תקופת המצבע הצבאי. ההערכה הראשונית של הזכייניות את הפסדיהם עמדה על סכומים של כ-57 מיליון שקלים לזכיוינית קשת, כ-50 מיליון לרשת וכ- 35 מיליון לערוץ 10. אלה נבעו מביטולי קמפיינים פרסומיים, הוצאות ניכרות של חברות החדשות, וכן ביטול של הפקות או דחיית מועדי שידור של תכניות.

ההקלות התקבלו בהתבסס על דיווחי הזכייניות על ההקטנה בהכנסותיהן. עבור רשת וקשת הוחלט על הפחתה של עשרה אחוזים מהיקף ההוצאה הכספית ושעות השידור של תכניות סוגה עילית, ולערוץ 10 הוחלט כי תכניות סוגה עלית שהופקו לשידור לשנת 2014 ולא שודרו בשל המבצע, יותרו לשידור בשנת 2015 אך יחשבו כעמידה במחויבות התוכן לשנת 2014.

עוד הוחלט להרחיב במשך שנה את היקף ניוד דקות הפרסום לפרקי זמן של חמש שעות, מה שיאפשר שידור של יותר פרסומות מהמותר כיום. עוד הוחלט על התאמת רף ההפקה המקומית בשנת 2014 ל-40% מכלל ההפקות. כמו כן, קבעה מועצת הרשות השנייה, כי כספי עיצומים שנגבו ישמשו להפקות חיצוניות שיופקו בשיתוף פעולה עם הזכייניות.

"ההתאמות יסייעו לזכייניות להתגבר על הנזקים ובמקביל יעודדו צמיחה"

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז': "מתווה ההתאמות הנוכחי שאושר היום מבטא איזון בין כלל הצרכים בענף ויעזור ליצירת יציבות לטווח הארוך – הפניית כספי העיצומים להפקות חיצוניות וההתאמות הנוספות יסייעו לזכייניות להתגבר על הנזקים אך במקביל יעודדו צמיחה ויגנו על חוסנה של היצירה הישראלית המקורית והאינטרס הציבורי הרחב לטלוויזיה איכותית ומגוונת. הזכייניות אשר פעלו במסירות ובמקצועיות לאורך ימי הלחימה ונוכח רצף האירועים הקשים שפקדו את ישראל בקיץ זה, מלאו תפקיד מהותי עבור החברה הישראלית והדבר ראוי לציון."

ניר שוויקי, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה הוסיף, כי: "מתווה ההתאמות שהתקבל הינו תוצר של עבודה מעמיקה ומקיפה ובחינת בקשות וטענות הגורמים השונים. זאת על מנת להבטיח את שיקומו ויציבותו של שוק הטלוויזיה המסחרית לאחר מבצע "צוק איתן" אך גם את המשך היצירה המקורית וחוסנה. אני מאמין שיישום החלטת המועצה יגשים מטרות אלו ויסייע ליציבותו של שוק הטלוויזיה המסחרית לאורך זמן ובפרט בעתות משבר ומצב חירום לאומי, לטובת הציבור כולו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully