וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה לשר הביטחון נגד הדס שטייף: "חופש עיתונאי ככסות למעשי נקם אישיים"

3.2.2015 / 13:22

בלעדי: יו"ר העמותה לזכויות השוטרים בישראל אושרה אסף, מי שהייתה חשודה בתיווך לשוחד בפרשת רונאל פישר וזוכתה, פנתה השבוע לבוגי יעלון והגישה תלונה על כתבת הפלילים של גלי צה"ל אשר לטענתה "מנסה להרוס אותה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר העמותה לזכויות השוטרים בישראל אושרה אסף, מי שהייתה חשודה בתיווך לשוחד בפרשת רונאל פישר וזוכתה לאחרונה בנימוק של חוסר אשמה, פנתה השבוע לשר הבטחון בוגי יעלון והגישה תלונה על כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף אשר לטענתה "מנסה להרוס אותה". אסף גם הגישה תלונה במשטרה אתמול (שני) נגד שטייף בגין הפרת צו איסור לאחר ששטייף רמזה בעמוד הפייסבוק שלה כי אסף מעורבת בפרשה.

תחילת הפרשה לפני כחצי שנה, אז נודע כי עו"ד רונאל פישר נעצר בחשד לתיווך לשוחד בין יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן שוחד לבין קציני מודיעין במשטרה. פישר משמש כיועץ המשפטי של העמותה שבראשה עומדת אסף והם מיודדים. לצד החקירה שלו נקראה גם היא לחקירה בת כמה שעות בחדש ל"תיווך לשוחד". המידע על החקירה שלה הגיעה לכתבת הפלילים של גלי צה"ל, הדס שטייף, תוך שהוא חוסה תחת איסור פרסום.

שטייף ואסף אינן חברות טובות, אם להשתמש בלשון המעטה קיצוני. לפני יותר משלוש שלוש שנים פרץ הסכסוך בין השתיים, בעקבות תחקיר שערכה שטייף במשך חודשים רבים על לפעילותה של אסף. אסף התלוננה אז בפני לשכת הרמטכ"ל כי שטייף שלחה לה הודעות טקסט בעלות אופי מאיים, ובלשכת שר הביטחון נרשמה אז הערה לשטייף בעקבות הדברים. הסכסוך בין שתי הנשים הפליליסטיות ביותר בישראל, מטבעו, רק החמיר. כאשר נודע לשטייף על מעצרה של אסף, היא פרסמה לעוקביה בפייסבוק את הסטטוסים הבאים:

‎‎פרסום‎ by ‎הדס שטייף‎.‎
‎‎פרסום‎ by ‎הדס שטייף‎.‎
‎‎פרסום‎ by ‎הדס שטייף‎.‎

באחת התגובות נחשף שמה של האישה: יו"ר העמותה לזכויות השוטרים בישראל אושרה אסף. גם נגד המגיב, עו"ד שוקי זיו, הגישה אסף תלונה במשטרה על הפרת צו איסור הפרסום שאמור היה להגן של שמה.

פרקליטתה של אסף, עו"ד מירב משען, כתבה במכתבה לשר יעלון כי "חופש עיתונאי אינו יכול להיות ואינו צריך להיות כסות למעשי נקם אישיים ואף אינו יכול להיות מניע לגיטימי להפרת הוראות חוק וצווים שיפוטיים. העובדה, כי גב' שטייף נושאת בתואר 'עיתונאי' אינה מעניקה לה זכות יתירה לעשות שימוש במידע המגיע אליה על מנת להפר את אלה, היפוכו של דבר הוא הנכון". הדס שטייף בחרה שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully