וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת שאול שיר-רן, עורך "טלסינמה"

5.2.2015 / 11:19

גם אחרי שיצא לגמלאות מרשות השידור המשיך שאול שיר-רן, עורך "טלסינמה", לערוך את התכנית הוותיקה שזוהתה עמו יותר משלושה עשורים. אתמול הוא הלך לעולמו. "אות ומופת לאהבת אדם. אם יש אדם שרצית שיישב לידך באולם הקולנוע - זה הוא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאול שיר-רן, איש הקולנוע המיתולוגי של הערוץ הראשון, הלך לעולמו אתמול (רביעי) בגיל 68 לאחר מאבק במחלת הסרטן. שיר-רן יצא לגמלאות מרשות השידור אולם המשיך לערוך את תכניתו "טלסינמה" עד לפני חודשיים, אז חלה החמרה במצבו הוא השאיר אחריו בן החי בארה"ב, ובת, סטודנטית.

שאול שיר-רן, נולד בתל אביב, בוגר החוגים תולדות האומנות ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית. הוא עבד בטלויזיה הישראלית כמעט מראשיתה, בתחילה כעוזר הפקה והשתלב בתפקידים שונים בכל תכניות הקולנוע של הערוץ הראשון – החל מ"מסך גדול מסך קטן" בשנות ה-80 ואחר כך ערך את "משהו מהסרטים" שהפכה יותר מאוחר ל"טלסינמה" ושודרה משך כשלושה עשורים. כמו כן היה יועץ הקולנוע של תכניות הערוץ: "עד פופ", "חיים שכאלה" ועוד.

"היה האדם האהוב ביותר בקהילת עיתונאי הקולנוע"

מבקר הקולנוע של וואלה! תרבות, אבנר שביט, כתב עליו היום בעמוד הפייסבוק שלו: "לי כמו לרבים אחרים, מוזיקת הנושא של "משהו מהסרטים" תמיד היתה ותמיד תהיה בשבילנו הפסקול של אהבת המסך הגדול. הכרתי את שאול היטב, ביליתי עמו רבות וקיבלתי ממנו שלל מתנות רוחניות וחומריות. קטונתי מלספוד לו וכרגע אני גם שבור מכדי לעשות זאת. אני יכול רק להגיד, ואני בטוח שכל עמיתיי יסכימו איתי, כי הוא היה האדם האהוב ביותר בקהילת עיתונאי הקולנוע".

"אות ומופת לאהבת סרטים (וכדורגל דרך אגב); אות ומופת למקצועיות וידענות בתחום; ולא פחות חשוב מכך - אות ומופת לאהבת אדם. אם יש אדם שרצית שיישב לידך באולם - זה הוא. שיצבוט לך בלחי, שיאיר הארות מחכימות, שיעיר הערות מצחיקות. הצחוק שלו, חיתוך הקול שלו והחיוך שלו היו לא פחות קסומים מאשר מוזיקות הנושא של תוכניותיו. הוא היה משהו. משהו מהסרטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully