וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטיה הקטנה במזרח התיכון

9.2.2015 / 15:02

כיצד הפכה "הכוכב הבא", אשר נולדה רק לפני שנתיים כפורמט אינטראקטיבי בשידור חי בו הצופים בבית קובעים את זהות המנצח - לתוכנית אולפן סגורה וערוכה מראש? קשת: "המהלך נעשה מסיבות כלכליות"

הכוכב הבא. רונן אקרמן,
הכוכב הבא/רונן אקרמן

בדרך לגמר "הכוכב הבא", אחד הפורמטים של הזכיינית קשת שעבר במהלך חייו הקצרים ככל הנראה את מספר שינויי התקנון והחוקים הרב ביותר - זנחו אנשי קשת את אחד האלמנטים המרכזיים ביותר בתכנית: הצבעות הקהל בבית באמצעות האפליקציה, או "חוויית המסך השני" אם להשתמש בביטוי שאנשי קשת עצמם נהנו להשתמש בו כאשר קידמו את התכנית בתחילת דרכה. פעם היו אלה הצופים בבית שמדרגים את המתחרים וקובעים אם יתקדם בתחרות, ועל הדרך גם מתערבים רגשית בתכני התכנית, בשלב כלשהו, בין יתר השינויים המסורבלים, נזנחה התערבות הקהל והשימוש באפליקציה צומצם לידי הקהל הנוכח באולפן התכנית.

במאי ועורך התכנית, יואב צפיר, הבטיח במסיבת עיתונאים שהציגה את הפורמט: "נפתח את האודישנים כבר מהפרק הראשון בשידור חי, והקהל ישמש שופט חמישי בכל תוכנית. כל מדינת ישראל היא השופטת". על בסיס הרציונל הזה הוחלט גם ברשות השידור לשתף פעולה עם קשת, ולשלוח את הזוכה לייצג את ישראל בתחרות אירוויזיון 2015. בעבר בוצע ניסיון שיתוף פעולה כאשר זוכה "כוכב נולד" בועז מעודה ייצג את ישראל בתחרות בשנת 2008. אז נהוג היה להצביע באמצעות הודעות טקסט, אולם התנהלות זו נזנחה בעונה הנוכחית של התכנית.

"הזוכה ייבחר על ידי מאות אלפי מצביעים"

מספיק לעיין בטקסט שפורסם באתר מאקו של קשת לפני מספר חודשים כדי להבחין בהבדל בין ההבטחות למציאות

מסתמן, אם כך, כי המועמדים לייצג את ישראל באירוויזיון ייבחרו על ידי שופטי התכנית: מוקי, קרן פלס, הראל סקעת ואסף אטדגי - וקהל רנדומלי שהגיע לאולפן. במקור תכננה קשת להעניק לשופטים זכות הצבעה של רק 5%-8% מהקולות, אולם יחס זה עבר שינוי משמעותי לרעת הקהל בבית וההצבעה שאמורה הייתה להיות בידי הקהל הרחב מיד אחרי שלב האודישנים נדחתה גם היא, ותשולב כנראה רק בגמר התכנית.

מספיק לעיין בטקסט שפורסם באתר מאקו של קשת לפני מספר חודשים כדי להבחין בהבדל בין ההבטחות למציאות. "הבחירה בפלטפורמה של 'הכוכב הבא', עם רייטינג גבוה, ואיזכור של הפרס - נסיעה לאירוויזיון, על ידי המנחים אסי עזר ואסתי גינזבורג מדי תוכנית, ייצור את העניין הציבורי שברשות השידור כה ייחלו לו", נכתב בכתבה מאת אסף נבו, שתארה את היתרונות בשיתוף הפעולה. "הזוכה ייבחר לא על ידי מספר עובדי רשות השידור, או במקרה הטוב כמה אלפי מסמסים בודדים כמו בקדם אירוויזיון, אלא על ידי מאות אלפי מצביעים באפליקציה. תהליך הבחירה כאן הוא הרבה יותר דמוקרטי - הקהל מצביע למשתתפים בתוכנית שבוע אחרי שבוע". בשלב זה של התחרות, רגע לפני הגמר, ברור כי מדובר בהבטחה ללא כיסוי. שבוע אחרי שבוע.

קשת: "במשדר הגמר החגיגי הכוח יעבור לידי הקהל"

מקשת נמסר בתגובה כי: "העונה השנייה של 'הכוכב הבא' עברה למתכונת שידורים ערוכים, מהלך שנעשה בין היתר מסיבות כלכליות. במשדר הגמר החגיגי, שיועבר בשידור חי, הכוח יעבור לידי הקהל. הצופים בבית ובאולפן יוזמנו להצביע באפליקציה ולהם תהיה ההשפעה המכרעת על זהות הזוכה".

עוד נמסר כי "על פי שיתוף הפעולה עם רשות השידור, הזוכה בגמר הכוכב הבא הוא זה שייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון 2015".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור אינה מעורבת בשלבי ההפקה של התכנית "הכוכב הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully