וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין לא נותן סיכוי לעתירה נגד ישראל היום

16.2.2015 / 12:27

היועץ המשפטי לממשלה הגיש את חוות דעתו בנוגע לעתירה נגד ישראל היום, שבה מבוקש להפסיק את פעילותו בגין תעמולת בחירות לנתניהו; "יו"ר ועדת הבחירות בבחינת 'צנזור-על', ואיננו מפקח על שמירת כללי האתיקה העיתונאית"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בישיבת הממשלה, נובמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, סבור כי יש לדחות על הסף את עתירת העתירה המבקשת להפסיק את הפצת עיתון "ישראל היום" לפני הבחירות בגין תעמולת בחירות לטובת בנימין נתניהו. לפי וינשטיין, דין העתירה אותה הגיש עו"ד שחר בן-מאיר להידחות "מחמת כוללניות". העיוץ מציין כי החוק בעניין תעמולה אסורה מתיחיס לפרסומים ספציפיים בעיתונות הכתובה, ולא לכלי תקשורת.

"חוק דרכי התעמולה אינו משים את יו"ר ועדת הבחירות בבחינת 'צנזור-על', על כלל התכנים החדשותיים המופיעים בעיתונות הכתובה, ואף איננו מטיל עליו לפקח על שמירת כללי האתיקה העיתונאית", כותב וינשטיין בעמדתו. "ככל שהמחוקק יחליט כי נדרשת הסדרה - במסגרת דיני הבחירות - על הטייה בסיקור עיתונאי לטובת מועמד זה או אחר, תידרש לשם כך חקיקה ראשית מפורשת".

היועץ המשפטי לממשלה התייחס גם לטענה כי פעילות "ישראל היום" מהווה הפרה לכאורה של חוק מימון מפלגות בגלל תמיכתו בבנימין נתניהו, לכך עונה היועץ כי טענות כאלה אינן מצויות בגדר סמכותו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית - ויש לברר אותך במסגרות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully