וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של נתניהו: ספין "מושיק גלאמין" גם למגזר החרדי

דו"ח מבקר המדינה מצביע על חילול שבת קבוע במעון ראש הממשלה. לכאורה אמורה הייתה התקשורת החרדית להקים קול צעקה. אבל באתרים החרדים המובילים הידיעה אפילו לא הגיעה לכותרת הראשית. איך? הרבה היערכות תקשורתית, וקצת עזרה מלמעלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ועיתונאים החרדים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן קצר לפני פרסום דו"ח מבקר המדינה היום (שלישי) שהצביע בין היתר על חילול שבת קבוע במעון ראש הממשלה בקיסריה ואף על חילול יום כיפור לצורך עבודות חשמל - זימן נתניהו עיתונאים ועורכים חרדים למעונו, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. מהמפגש אף יצא סקופ: הצהרה של נתניהו כי יבוטלו הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס. ההצהרה הפכה לכותרת הראשית של האתר החרדי המוביל בישראל, "בחדרי חרדים", כאשר הידיעה על דו"ח המבקר נדחקה מטה. אבל לא רק שם היא נדחקה במפתיע.

בפגישה עם כלי התקשורת החרדים נכחו בין היתר עיתונאי "בחדרי חרדים" יצחק הורוויץ, עיתונאי "כיכר השבת" מוטי לביא וישי כהן, עיתונאי "קו עיתונות" ו"כל הזמן" איתי גדסי, עיתונאית "חרדים 10" שרי רוט והעיתונאי יהודה גליקמן מ"קול ברמה".

"נתניהו נשאל על סוגיית יום כיפור והוא אמר בתגובה שהוא לא מטפל בעניינים האלה במעון ראש הממשלה, אלא מנהלת משק הבית", אומר אחד הנוכחים בפגישה.

דו"ח מבקר המדינה, יש לציין, קובע כי במשך שלושה חודשים נקרא החשמלאי המקורב כמעט שבת לבצע עבודות חשמל במעון בקיסריה, לרבות יום כיפור, וכי "הזמנת העבודה נעשית על ידי רעיית ראש הממשלה או מזכירותיה. לא ניתן היה לבדוק את נחיצותן ואת דחיפותן של העבודות, ולוודא שאכן מדובר בעבודות דחופות שאי אפשר לבצען ביום חול על ידי עובדי המשרד וכך לחסוך את ההוצאות האמורות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילול שבת? לא שמענו./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילול שבת? איפה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשנתניהו זלל שרצים בארה''ב - יצאה התקשורת החרדית מגדרה"

כך קרה שהכותרת הראשית של "בחדרי חרדים" עסקה בהבטחה של נתניהו על חוק הגיוס, הכותרות הראשיות של האתרים "כיפה" ו"סרוגים" עסקו במכתב של הרב דוד חי הכהן לבית היהודי, ובאתר "כיכר השבת" עסקה הכותרת הראשית בהודעת הרב יורם אברג'ל עך תמיכתו במפלגת "יחד". הדגשה של חילול שבת קבוע במעון ראש הממשלה? יוק.

''בימים כתיקונם, התקשורת החרדית הייתה יוצאת בקול רעש גדול, ובצדק, נגד חילול היום הכי קדוש בשנה על ידיי לא פחות ולא יותר מראש ממשלת ישראל, וראינו זאת, כשנתניהו זלל שרצים במסעדת טריפה בארה''ב לפני מספר חודשים, אז יצאה התקשורת החרדית מגדרה נגד הזלזול המחפיר של נתניהו בקודשי יישראל", אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה יועץ התקשורת החרדי יהודה רובינשטיין. "הנה, היום בו מתפרסם דו''ח חמור ביותר הקובע כי נתניהו הזמין לביתו חשמלאי בעצם יום הקדוש, דבר החמור פי כמה מאכילת נבילות וטריפות, יצאה התקשורת החרדית מגדרם כדי להתעלם מכך, והגדילו לעשות אחד האתרים האחרים שפרסם פסק הלכה הקובע כי מחשש 'פיקוח נפש' מותר לחלל החג'', בעוד שלכולם ברור כי לא הייתה כאן שאלה של פיקוח נפש'

"הוא העניק לכל אחד ראיון מיוחד ואייטמים בלעדיים שיספקו להם כותרות לפחות עד הבחירות", אומר רובינשטיין. "וזאת למה? כי אימת המחאה האדירה נגד חילול החג שלו, אחזה בו וביועציו וההבנה כי קובעי הטון במגזר החרדי הם התקשורת החרדית, ובהתאם לזאת גייס את תמיכתם בעזרת כמה עצמות מכובדות שזרק לעברם''.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילול שבת? לא מכירים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילול שבת? איזה יום זה יוצא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully