וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל היום, עם הפנים אל המחר

22.2.2015 / 13:22

יותר ויותר מאמרים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפרסמים דווקא בשמורת הטבע הלא רשמית שלו; עיתוני קבוצת ישראל היום. האם הולך ומתהווה כאן לנתניהו מקור נוסף לדאגה?

רוה"מ בנימין נתניהו, פברואר 2015. יותם רונן
בנימין נתניהו וכלי כבד./יותם רונן

האם נתניהו הולך ומאבד את התמיכה הבלתי מעורערת של עיתונאי קבוצת ישראל היום? מספר מאמרי דעה שפורסמו לאחרונה בישראל היום ובמקור ראשון מערערים במעט את התמיכה הבלתי-מסויגת בראש הממשלה, במיוחד בתקופה הנוכחית בה הוא סופג אש מכלי התקשורת בעקבות דו"ח מבקר המדינה.

סיקור הדו"ח בשבוע שעבר זכה בישראל היום לליווי פובליציסטי מצד דרור אידר, איציק סבן, חיים שיין ומתי טוכפלד, כאשר הארבעה הציגו עמדות קלות לניחוש. דרור אידר הצביע על מו"ל ידיעות אחרונות כמי שבוחש את הפרשה, איציק סבן כי נתניהו נרדף, חיים שיין המעיט במשמעות דו"ח המבקר ומתי טוכפלד קרא את קריאת לשכת ראש הממשלה לבדוק את בית הנשיא. אולם מרדכי גילת ודן מרגלית השמיעו קולות שונים.

"הדו"ח הזה פותח חלון לאורח חיים בזבזני וראוותני ולהוצאות מוגזמות במאות אלפי שקלים של משפחת נתניהו. הוא לא מיטיב עם המשפחה, בלשון המעטה, הוא דו"ח חמור מבחינה ציבורית. אי-אפשר להציג אותו אחרת", כתב גילת, בטור שגורם בתקשורת כינה הבוקר "חסר תקדים". עוד הוא כתב: נתניהו זקוק למתנות? אם לא, מותר לצפות שלפחות עכשיו יחזיר את הכסף. הגיע הזמן".

פרשן מקור ראשון בתחינה: "אינך יכול עכשיו להטביע בים את מעשה ידיך"

דן מרגלית החריף גם הוא את עמדותיו כלפי ראש הממשלה כפי שבאות לידי ביטוי בעיתון, ולא רק בטוויטר, וכתב כי "יש בהתנהלות ראש הממשלה ורעייתו שרה יותר מדי 'טריקים' ו'לא ידעתי' ו'פרס גם לא היה בסדר' ו'מני נפתלי ביזבז', במקום לומר רק משפט אחד, ישיר, מפי נתניהו ולא פרקליטיו: שגיתי, אני מתנצל. הוא הוסיף: "ראש הממשלה חייב לדעת כי אפילו האיום ששמו איראן לא מעניק פטור מהאחריות לבזבוז כספי הציבור".

אל שני אלה מצטרף מאמר של הפרשן המדיני של "מקור ראשון" מבית ישראל היום, אריאל כהנא, שפרסם מעין מכתב פתוח לראש הממשלה ובו קרא לו לבטל את הנאום בקונגרס. "במשך עשרות שנים בנית גם אתה, בעשר אצבעות, תמיכה דו?מפלגתית בך ובישראל. אינך יכול עכשיו להטביע בים את מעשה ידיך", קרא כהנא, והתייחסו לאמריקאים, "הם מרגישים שאתה מפר את שני הכללים [...] מתבקש אפוא לשאול אותך, אדוני, האם באמת טוב לישראל להצטייר ככזו? האם תפקידו של ראש ממשלת ישראל לגייס את הקונגרס האמריקאי נגד הנשיא המכהן? האם נכון לטעת בקרב רבים כל כך את החשד שישראל תופסת צד? האם המילים החשובות ביותר שייאמרו מעל הדוכן שוות את הנזקים האלה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully