וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו ת"א עותר לבג"צ בניסיון לבטל הקנסות

24.2.2015 / 12:43

השמעת הקלטת גניחות ושיחה על סקס בתכנית הבוקר של רדיו ת"א, בהגשת דפנה לוסטיג ואסי עזר, עלתה לרדיו יותר מ-200 אלף ש"ח בקנסות מצד הרשות. כעת עותר הרדיו לבג"צ: "מדובר במעשה שובבות לגיטימי שאיננו חורג ממגבלות השיח"

אסי עזר ודפנה לוסטיג. צילום: דודי חסון,
"זו תכנית סאטירה, אין מדובר בתכנית סקס או בתכנית על סקס". דפנה לוסטיג ואסי עזר/צילום: דודי חסון

רדיו תל אביב עתר לבג"צ בניסיון לבטל את הקנסות שהשיתה עליו הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בסכום של יותר מ-200 אלף ש"ח, בעקבות הקלטה שביצע אסי עזר של שכנתו מקיימת יחסי מין וגונחת. התוכנית, אותה מגיש אסי עזר יחד עם דפנה לוסטיג, משודרת מדי בוקר בשעה 8:00, ובתלונות רבות שהגיעו לרשות השנייה נטען כי התוכן ששודר אינו מתאים לשעת השידור.

הרדיו קיבל, למעשה, שתי סנקציות: האחת על שידור הקטע המקורי, והשנייה על כך שבתכנית עוקבת שודר קטע מתוך הסרט "כשהארי פגש את סאלי" שבו אחת הדמויות מדגימה, בציבור, כיצד היא יכולה לזייף אורגזמה. ברשות ראו בכך "מחאה" על הקנס המקורי, והטילו על הרדיו קנס נוסף. הרדיו ערער, ובגבוה הקנס הוגדל.

"התוכנית מתנהלת כשיחה חופשית בין המגישים לבין הצוות, ללא תכנן מוקפד מראש, והכל - מזווית אישית באווירה משוחררת", טוענים ברדיו תל אביב. "התוכנית מתנהלת כשיחה חופשית בין המגישים לבין הצוות, ללא תכנן מוקפד מראש, והכל - מזווית אישית באווירה משוחררת. שעת השידור מוכיחה בעליל כי השידור לא כוון לילדים או קטינים, שממילא כבר נמצאים במוסדות החינוך". לעניין הדגלת הקנס, ברדיו תל אביב טוענים כי אין לרשות השנייה סמכות לעשות כן.

"לא נגרם נזק כלשהו לאף אחד"

"החלטתו של המנכ"ל לוקה גם בחוסר סבירות קיצוני", טוענים ברדיו. "כפי שהוסבר לעיל, ההקלטה שודרה בשעה שבה הילדים נמצאים בבית הספר תוך הבלטת והדגשת העובדה כי תכנית הבוקר היא תכנית הומור וסאטירה. כמו כן, במצב דברים בו לא נחשפה זהותה של האלמונית המוקלטת, לא נגרם נזק כלשהו לאף אחד ואין לחייב את העותרת בעשרות אלפי שקלים".

מרדיו תל-אביב נמסר:"לאחר קמפיין תקשורתי ופוליטי ארוך ומתוזמן נגדו, נאלץ רדיו תל אביב להרחיק עד בג"ץ כדי לזכות להגנה מפני החלטות תקדימיות שאינן מדתיות בעליל, נטולות שקיפות ובלתי הוגנות". תגובת הרשות השנייה לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully