וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיברתי עם נוני מוזס לפני ההצבעה על חוק ישראל היום"

3.3.2015 / 15:03

המועמדת מטעם המחנה הציוני לראשות הממשלה ברוטציה ומי ששימשה כשרת המשפטים בזמן קידום החוק בכנסת, התייחסה לנושא בכנס "הון-שלטון-עיתונות" שערכה התנועה לדמוקרטיה מתקדמת; "המקור לעמדתי לא קשור למה עוזר כלכלית לעיתון אחר"

ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015. ראובן קסטרו
ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015/ראובן קסטרו

"ראש הממשלה מנסה לשלוט בתקשורת דרך דאגה לבעלי ההון ולכספים שלהם, אנחנו רואים את זה דרך הזיכיונות והרישיונות בטלוויזיה. מה שמטריד עוד יותר הוא שחלק מהעיתונות הפך להיות מטעם בעלי ההון לטובת הפוליטיקאים", כך דברי ציפי לבני (המחנה הציוני) בכנס "הון-שלטון-עיתונות" שערכה התנועה לדמוקרטיה מתקדמת היום (שלישי) במרכז האקדמי למשפט ועסקים.

לבני התייחסה להצעת החוק להגנת העיתונות הכתובה (שזכתה לשם "חוק ישראל היום") שעברה בקריאה טרומית בכנסת למורת רוחו של נתניהו, ולהליכים מאחורי הקלעים של החקיקה אשר היו שאמרו כי מאחורי עומד מו"ל העיתון המתחרה נוני מוזס. כזכור, לבני שימשה כשרת משפטים בזמן שהצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת והייתה בין אלו שפעלו לקידומו. "דיברתי עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס וקיבלתי חוות דעת שידיעות אחרונות הזמין שעסקה בהיתכנות הכלכלית, אבל הכל היה שקוף בוועדת השרים", אמרה לבני. "נוני מוזס יודע את עמדתי ואני יודעת את עמדתו, אבל המקור לעמדתי לא קשור למה עוזר כלכלית לעיתון אחר".

לבני גם התייחסה במפורש לעיתון "ישראל היום", ואמרה כי המו"ל שלו שלדון אדלסון "הוא גם זה שאמר שלא כתוב בתורה שישראל צריכה להיות מדינה דמוקרטית. הוא הגדיל את התפוצה ב-80 אלף עותקים כדי להשפיע על הבחירות. זה לא עיתון, זו תעמולת בחירות חינמית. כבר ב-2009 הגשנו תלונה למבקר שיבחן את הפרסומים בישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully