וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת "ידיעות ספרים" נטע גורביץ פורשת אחרי 12 שנים

4.3.2015 / 16:26

לאחר 12 שנים בהוצאת ידיעות ספרים הודיעה נטע גורביץ, העורכת הראשית, כי תסיים את התפקיד. מנכ"ל החברה: "המעורבות העמוקה שלה בתעשיית המו"לות המקומית והבינלאומית עיצבו במידה רבה את הספרים שקראנו בעשור האחרון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העורכת הראשית של הוצאת "ידיעות ספרים" נטע גורביץ הודיעה על כוונתה לסיים את התפקיד - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. גורביץ תסיים כהונה של 12 שנים, וטרם נודע מי ימלא את מקומה.

גורביץ החלה את תפקידה בהוצאה כמנהלת זכויות התרגום, ואחר כך היתה עורכת ספרי הילדים והנוער ועורכת ספרי התרגום. בסוף שנת 2011 נתמנתה לעורכת הראשית, ועל שמה חתומות בין היתר ההצלחות של ספריו ג'ון ויליאמס "סטונר", "אוגוסטוס" ו"בוצ'רס קרוסינג", וגורביץ הייתה הראשונה בעולם שקנתה את זכויות התרגום לטרילוגיית "חמישים גוונים של אפור". בין הסופרים הבולטים עמם עבדה: ג'ון באנוויל, קייט אטקינסון, יורם קניוק, נורית זרחי, ויקטוריה היסלופ, הרלן קובן ורבים אחרים.

גורביץ מסרה בהודעת הפרישה: "לאחר למעלה מעשור של עשייה בענף מרגש ומאתגר מאין כמוהו החלטתי לצאת לדרך חדשה. זכיתי לעבוד בתחום הקרוב ללבי, בהוצאה לאור הנמצאת בחוד החנית של התעשייה, ואני שמחה שעלה בידי להוציא לאור ספרים רבים שהותירו את חותמם על הקוראים ועל העשייה הספרותית בארץ. כל הספרים הללו, וכמובן הסופרים ואנשי ההוצאה, הטביעו את חותמם גם עלי."

מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים, דב איכנולד, מסר: "ההישגים יוצאי הדופן של נטע התבססו על שילוב נדיר של הבנה ספרותית עמוקה ורחבה עם תפיסה חדה של שוק המו"לות, צרכיו והתהליכים העוברים עליו. החלטותיה המקצועיות והמעורבות העמוקה שלה בתעשיית המו"לות המקומית והבינלאומית עיצבו במידה רבה את הספרים שקראנו בעשור האחרון. סופרי ההוצאה, אנשיה ואני חבים לה תודה על מקצוענות ומסירות חסרת פשרות. אני גאה בנטע ושמח בשבילה, ומשוכנע שהיא תצליח בדרכה החדשה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully