וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הושמט בחדשות הלילה ציטוט על אדלסון?

5.3.2015 / 13:15

אחרי נאום נתניהו בקונגרס רואיין בחדשות הלילה הפרשן הבכיר של הניו יורק טיימס תומאס פרידמן. בין היתר אמר שנתניהו "דיבר בעולמו של שלדון אלדסון, ומחוץ לקונגרס זו אמריקה האמיתית" - אך הדברים לא שודרו. עורך התוכנית: "הסיבות להשמטת הציטוט הן טכניות"

ראיון עם תומאס פרידמן בתכנית חדשות הלילה. מאקו, צילום מסך
ראיון עם תומאס פרידמן בתכנית חדשות הלילה/צילום מסך, מאקו

ראיון עם תומאס פרידמן, הפרשן הבכיר של עיתון הניו יורק טיימס, ששוחח עם מערכת "חדשות הלילה" של ערוץ 2 על נאום נתניהו בקונגרס - שודר בטלוויזיה רק בחלקו, והושמטו ממנו חלקים שבו הוזכר איל ההון ותומכו של נתניהו שלדון אדלסון - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

בחלק שלא שודר בערוץ 2 אמר פרידמן: "נתניהו מגיע לוושינגטון, זוכה לתרועות באיפא"ק ובקונגרס. הלוואי והיה לוקח יום נוסף על מנת לנאום באוניברסיטת ויסקונסין, שם היינו רואים את התגובה האמיתית מאמריקה הממוצעת", והוסיף: "נתניהו דיבר בעולמו של שלדון אדלסון בקונגרס האמריקני. מחוץ לקונגרס זה כבר לא עולמו של שלדון, זו אמריקה האמיתית". לאתר חדשות 2 במאקו, לעומת זאת, הראיון המלא עלה במלואו - כולל הדברים על אדלסון. הציטוט הספציפי היה גם זה שהחליט אחד מעורכי הראיון, ליאור פרידמן, להדגיש בחשבון הטוויטר שלו. הנה:

מדוע אם כך, נוצר הבדל בין הגרסה ששודרה לבין זו שהוקלטה? לשלדון אדלסון היסטוריה של מגעים מול כלי תקשורת שעושים לו עוול, לתפיסתו. רק לאחרונה נאלצו אנשי עיתון הארץ להוריד מהאוויר אייטם שעסק בנתניהו ואדלסון לאחר איום בתביעה שקיבלו.

עורך "חדשות הלילה" אסף וייס אומר כי לא הייתה כל התערבות בעבודת התכנית על הראיון עם פרידמן, וכי הסיבות להשמטת הציטוט הן דווקא טכניות. "הראיון עם תומאס פרידמן התקיים זמן קצר לפני השידור, ומיד נשלח לתרגום. לצערי, הספקנו לתרגם את רובו אך לא את כולו, וכך ברגע העלייה לאוויר נאלצתי להסתפק במה שיש", הוא אומר לוואלה! ברנז'ה.

"דווקא בגלל שהיה לי חבל שהחלק האחרון של הראיון לא נכנס לתוכנית עצמה - היה לי חשוב מאוד שהראיון במלואו יעלה לאתר. כל מחשבה על התערבות מבחוץ להשמטת חלקים מהראיון היא מופרכת. אף אחד מלבד צוות התוכנית לא צפה בו לפני השידור, וברור מאיליו שאילו היינו רוצים להשמיט במתכוון חלק מהראיון - לא היינו מעלים אותו בשלמותו לרשת. נוסף על כך, המשפט של פרידמן על אדלסון שודר למחרת במבזקי הבוקר של חדשות 2", דברי וייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully