וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסי אהריש בין מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות

אהריש נבחרה להדליק השנה משואה בשל היותה "עיתונאית מוסלמית פורצת דרך, המעלה לסדר היום הציבורי הישראלי שיח של סובלנות ופתיחות בין מגזרים". עוד ידליקו משואה: הזמר אביהו מדינה, מפתח WAZE אהוד שבתאי ואליס מילר שעתרה לבג"צ לפתוח את קורס הטיס בצה"ל לנשים

לוסי אהריש. ניב אהרונסון
לוסי אהריש/ניב אהרונסון

העיתונאית והמגישה לוסי אהריש תהיה השנה בין מדליקי המשואות בטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות שיתקיים בהר הרצל בחודש הבא, כך מפרסמת הבוקר הוועדה לטקסים וסמלים בראשיות השרה לימור לבנת.

הנושא המרכזי של הטקס יעמוד השנה בסימן הצדעה ל"ישראלים פורצי דרך" שהגיעו להישגים יוצאי דופן ומעוררי השראה ותרמו תרומה משמעותית לחדשנות ולמצוינות הישראלית בתחומי חיים שונים. אהריש, המשמשת כיום כמגישת חדשות בערוץ i24News, נבחרה להדליק משואה בשל היותה "עיתונאית מוסלמית פורצת דרך, המעלה לסדר היום הציבורי הישראלי שיח של סובלנות ופתיחות בין מגזרים", כך בנימוקי הוועדה. בין 12 מדליקי המשואות גם אהוד שבתאי ממייסדי ומפתחי אפליקציית הניווט WAZE, הבעלים של רשת הקמעונאות "שיווק השקמה" רמי לוי, הזמר והיוצר אביהו מדינה, ואליס מילר שעתרה לפני עשור בג"צ בדרישה לאפשר לנשים להתקבל לקורס טים בצה"ל. מילר היא זו שעזר וייצמן אמר לה: "תשמעי מיידלע, את ראית פעם גבר סורג גרביים? נשים לא מסוגלות לעמוד בלחצים הדרושים מטייסי קרב".

לוסי אהריש היא בוגרת מגמת בית הספר לתקשורת "כותרת", והעיתונאית המוסלמית הראשונה שהגישה חדשות בעברית. היא החלה את דרכה בתקשורת כתבת בחדשות 10 וערוץ 1. היא השתתפה בתכניות "יום חדש" של קשת ו"מועדון המבקרים" ו"שיחת היום" של רשת, וכמגישת חדשות בוואלה.

אהריש על הבחירה בה: "סטירה בפנים לגזענים"

"אני עדיין לא מעכלת את העניין הזה. אני בנאדם שיודע להביע את עצמו ממש טוב אבל קשה לי לדבר מרוב ההלם" אמרה לוסי אהריש לוואלה חדשות. "זה כבוד מאד מאד גדול. בסופו של דבר זה מראה את מה שאני מנסה להגיד הרבה מאד שנים: אנחנו לא ערבים, לא יהודים,לא נוצרים ולא מוסלמים- כולנו ישראלים. ההזדמנות והכבוד לקבל את הדבר הזה ולהוכיח לכולם שאנחנו יכולים וצריכים לשאוף לחברה שוויונית, בלי הבדלי גזע ומין. עם כל זה שזאת קלישאה, זו האמת".

"אמא שלי אמרה לי הבוקר בצורה שהכי שלא משתמעת לשני פנים "אני חושבת שזה הדבר היחיד שיכולת לעשות כדי להוכיח לכולם שהעבודה הקשה שלך והמסר שאת מנסה להעביר כל השנים השתלמה - קיבלת לזה הכרה. אני מקווה שאנשים שלא יקחו את הדבר הזה למקום של פוליטיקה וזה יתדרדר שוב. אנחנו עדים לככ הרבה גילויי גזענות והשמצות ואני מקווה שלא נגיע לזה. אני באמת מאד מאד גאה לקבל את הכבוד הזה ולהיות חלק מהמדינה הזאת. וכל אנשים שירצו לקחת את זה למקום הגזעני והמתלהם אני מאחלת להם רק טוב, אני חושבת שזה העונש הכי גדול עבורם ואפשר לומר שזה גם סוג של סטירה בפנים לגזענים ולכל מי שחושב שהמיעוט בישראל לא צריך להיות שיוויוני במדינה. ומאחלת להם שגם הם ישתפרו ויזכו יום אחד לכבוד הזה", דברי אהריש הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully