וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: ישראל היום וידיעות אחרונות מוטים באותה מידה

9.3.2015 / 10:21

בשורות רעות לידיעות אחרונות: סקר ראשון מסוגו שערך מכון TNS טלסקר עבור וואלה! ברנז'ה מגלה כי 59% מהציבור חושבים שאופן הסיקור שלו את מערכת הבחירות מונע משיקולים פוליטיים - נתון דומה לאלו החושבים כך על ישראל היום. וגם, האם הקמפיין של בנט נגד ידיעות עבד?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיוויון בין גושי. נוני מוזס ושלדון אדלסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשורה רעה עבור ידיעות אחרונות, ומרתקת עבור השאר: כ-37.1% אחוז מהציבור הישראלי חושב שאופן הסיקור של העיתון מבית נוני מוזס את מערכת הבחירות מושפע משיקולים פוליטיים שאינם אובייקטיביים, ועוד 21.8% חושבים שהוא מושפע בצורה מעטה - כך עולה מסקר מיוחד שערך מכון TNS טלסקר עבור וואלה! ברנז'ה.

הסקר הטלפוני (נייחים וניידים) נערך בקרב מדגם כלל ארצי ומייצג של 500 אזרחי ישראל בגילאי 18+ (כולל ותיקים, עולים מברה"מ וערבים שרואיינו בשפתם).

מדובר בבשורה רעה למוזס שכן החינמון ישראל היום, המצוי במלחמה מתמשכת עם העיתון, זכה לנתונים דומים: 39.1% מהציבור חושבים שהוא מושפע בצורה רבה ו-19.5% חושבים שהוא מושפע בצורה מועטה. מו"ל ישראל היום שלדון אדלסון נחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והעיתון שהוא מחלק בחינם נחשב למסקר אותו באופן חיובי ומגויס.

בהקשר זה, ראוי לציין כי ל-30% מהציבור לא הייתה דעה בנושא והם הכריזו כי אינם יודעים - זאת באשר לשני העיתונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכנע את מצביעיו, הרוב לא מאמין לידיעות. נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק רבע ממצביעי נתניהו חושבים כי ישראל היום מוטה לטובתו

בסקר נבדק גם הפרופיל הפוליטי של הנשאלים, וכאן התוצאות היו צפויות יותר ובעלות קשרי גומלין הדוקים עם העומדים בראש המפלגות. מתוך מצביעי הליכוד בסקר, רוב מוחלט של כ-56.7% סברו שידיעות אחרונות מושפע בצורה רבה משיקולים פוליטיים, ורק 6.3% סברו שאינו מושפע כלל. כזכור, ראש הממשלה ניהל לאורך כל מערכת הבחירות קמפיין חזיתי מול העיתון וטען כי העומדים בראשו מנסים להפילו. מנגד, באשר לישראל היום: רק רבע ממצביעי נתניהו חושבים כי ישראל היום מוטה לטובתו, נתון דומה לאלו החושבים שאינו מוטה כלל.

בקרב מצביעי המחנה הציוני, תמונת מראה: רק 22.6% מציבור המצביעים למפלגה חושב כי ידיעות אחרונות - מושפע בצורה רבה, לעומת 20.9% שחושבים כי אינו מוטה כלל. באשר לישראל היום: רוב מוחלט של 62.4% ממצביעי יצחק הרצוג טוענים כי מדובר בעיתון שמושפע בצורה רבה משיקולים שאינם אובייקיטיים, לעומת 8% - נתון נמוך במיוחד - החושבים שאינו מושפע כלל.

עוד באותו נושא

נתניהו: "נוני קובע מה שישמעו מה שיראו"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאותרג בידיעות? לא אם תשאלו את בוחריו. הרצוג/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידיעות עובד נגדו, והוא עבד חזרה. בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקמפיין של בנט עבד

נתון מעניין נוסף העולה מן הסקר, קשור למצביעי מפלגות המרכז, בראשון "יש עתיד" של יאיר לפיד" אשר עבד במשך שנים רבות בידיעות אחרונות ונחשב למקורבו של מו"ל העיתון נוני מוזס. מהסקר עולה כי רק 30.3% מהמצהירים שיצביעו ללפיד חושבים שידיעות אחרונות מושפע בצורה רבה משיקולים ענייניים - זאת לעומת 43.6% מתוכם שחושבים שישראל היום מושפע בצורה רבה.

ומה קורה בגזרת הבית היהודי: מתברר שהמתקפה החזיתית שהכריז בתחילת מערכת הבחירות יו"ר המפלגה נפתלי בנט על ידיעות אחרונות נשאה פרי, לפחות בדעת הקהל: 61.9% מקרב מצביעיו חושבים שהעיתון מבית מוזס מושפע במידה רבה בשיקולים שאינם פוליטיים, כמעט כפול מאלו שחושבים שישראל היום מוטה בצורה רבה.

לכל נתוני הסקר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully