וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר jpost פותח בקרב על הגולשים מיהדות התפוצות

11.3.2015 / 16:12

קבוצת הג'רוזלם פוסט, מו"ל אתר jpost, הגישה היום תביעה על סך מיליון שקלים כנגד חברה שפרסמה עליה נתוני גלישה שגויים לטענתה. בקבוצה כי טוענים כי בקרב גולשים מחו"ל, הם מובילים על אתר הארץ באנגלית, על אתר ynet באנגלית ועל האתר "טיימס אוף יזראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רונית חסין הוכמן, מנכ"ל קבוצת הג'רוזלם פוסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי אתר האינטרנט הישראלי המוביל בשפה האנגלית? שאלה זו צפויה להתברר בקרוב, שכן קבוצת הג'רוזלם פוסט הגישה היום (רביעי) תביעה בסך מיליון שקלים כנגד חברת מדידת האתרים "SimilarWeb" בטענה כי פרסמה על אתרה jpost "נתוני חשיפה שגויים ורשלניים". בקבוצה טוענים כי בניגוד לנתונים שפרסמה החברה, אתר הג'רוזלם פוסט זוכה לחשיפה גבוהה יותר מאשר אתר הארץ באנגלית, אתר ynet באנגלית והאתר "טיימס אוף יזראל". "אנחנו נעמוד על כך שהעוול יתוקן", אומרים שם היום.

חברת SimilarWeb עוסקת בניתוח של מידע ברשת, ולטענת קבוצת הג'רוזלם פוסט מידת הסטייה של הנתונים שפורסמו על ידה אל מול נתוני האמת הייתה חריגה ובלתי סבירה בעליל. "הנתונים אינם תואמים את המציאות ואת נתוני החשיפה של אתר הג'רוזלם פוסט, אשר מוביל בקביעות ובשיעור ניכר על פני המתחרים על פי אתרי ההשוואות באתרים המובילים Alexa ו- Compete", אומרים בקבוצה, שבבעלות אלאיש העסקים אלי עזור. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד חיים בן יעקב, ממשרד עורכי הדין בן יעקב, שוימר, דולב. כתב הגנה טרם הוגש. טרם הגשת התביעה, פנתה קבוצת הג'רוזלם פוסט באמצעות בא כוחה לחברת SimilarWeb בדרישה לחדול מפרסום הנתונים השגויים ולפרסם התנצלות, והציגה בפניה נתוני אמת והעמידה אותה על טעותה. "הנתבעת הודתה בטעות ואף תיקנה את אחד הפרסומים שלה, אך לאחר זמן מה חזרה לפרסם נתונים שגויים. אי לכך החליט העיתון להגיש כתב תביעה", אומרים בקבוצה.

"אתר הג'רוזלם פוסט הוא הגדול והמוביל בעולם היהודי, עם בין 5 ל- 8 מיליון גולשים ייחודיים בחודש, למעלה מ- 28 מיליון דפים נצפים, והוא משמש כאתר הבית עבור מרבית מיהודי התפוצות המתעניינים בישראל", אומרת רונית חסין הוכמן, מנכ"ל קבוצת הג'רוזלם פוסט. "בעוד שחברת SimilarWeb מתיימרת להוות מקור השוואתי למדידת טראפיק של אתרים, שיטות המדידה והכלים העומדים לרשותה אינם מפורסמים ומוטל עליהם איפול מוחלט. הוכחנו לחברה כי הנתונים שהיא מפרסמת שגויים והיא אכן ביצעה תיקון. למרות זאת, לאחר זמן מה היא חזרה לסורה וכיום ממשיכה לפרסם נתונים שגויים. אי לכך נתוני החברה בנוגע לאתרי חדשות בעולם היהודי מהווים מצג שקרי ואנחנו נעמוד על כך שהעוול יתוקן".

ב-SimilarWeb מסרו לוואלה! בתגובה: "הופתענו ללמוד דרך פוסט שפורסם היום ב Jpost.com שקבוצת הJerusalem Post הגישה תביעה נגד SimilarWeb. עד כה לא קיבלנו פנייה רשמית לגבי תביעה זו מהקבוצה".

"ב-SimilarWeb אנחנו בונים סטנדרט חדש למדידת העולם הדיגיטלי ומספקים הערכות עבור מיליוני אתרים ומיליוני משתמשים ברחבי העולם. המטרה שלנו היא לספק שקיפות מלאה עבור תנועה ברשת. אנחנו מבינים שלעיתים שקיפות זו מהווה חוסר נוחות עבור חברות מסויימות. עם זאת אנו מעודדים אותם להתקדם אתנו לעבר עתיד זה".

"SimilarWeb מאפשרת לכל חברה שמרגישה צורך להציג שקיפות מדויקת יותר של התנועה לאתר, לחבר את חשבון האנליטיקס שלהם אלינו. ברגע שחשבון מחובר אלינו אנו מציגים אינדיקציה לכך בעמוד האנליזה של אותו אתר בתוך SimilarWeb.com. הזמנו את Jpost.com לחבר את החשבון שלהם אלינו אולם נתקלנו עד כה בסירוב".

"אנו מרגישים ש Jpost.com מספקים מערך חדשות איכותי ונחוץ עבור קהל הקוראים הבינלאומי שלהם. לאחרונה חברת SimilarWeb נכללה ברשימת עשרת הסטארטאפים המבטיחים ביותר לשנת 2015, מה שהסב לנו גאווה רבה", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully