וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינשוף עם תשע נשמות

24.3.2015 / 13:02

מה עומד מאחורי הערה אישית חריגה ששרבב מבקר הטלוויזיה של "הארץ" רוגל אלפר לביקורתו על "פושרז" אשר נגעה למנהלת ערוץ 8 רינת קליין, והאם הדבר קשור לעובדה שאותה קליין הורידה את תוכניתו "הינשופים" מהאוויר? אלפר: "טענותיה פתטיות ושקריות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל הביקורת היא עניינית לחלוטין". אלפר, בימי הינשופים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוגל אלפר שוב מסתבך: מה עומד מאחורי הערה אישית חריגה ששרבב מבקר הטלוויזיה של "הארץ" לביקורת שלו על "פושרז" שפורסמה הבוקר? אלפר קטל את הסדרה שנרכשה על ידי ערוץ 10 ושודרה בו אמש, אולם אם לשים את תוכן הביקורת בצד - בולט במיוחד משפט שהופיע לפני סוף דבריו: "יוצרת 'פושרז' מכהנת כיום כמנהלת ערוץ 8 הדוקומנטרי, ללמדכם על שיקול דעתה וטעמה האישי". מבלי לומר את שמה, מצביע אלפר על רינת קליין, מנהלת ערוץ 8 וערוץ הבידור הישראלי - אשר במסגרתו נוצרה "פושרז". אבל יש עוד פרטים עליה ועליו שלא קראנו הבוקר בהארץ.

"הדבר ראשון שעשינו בערוץ 8 כאשר הוא עבר לניהולנו (בחברת "סלוצקי אפיקי תקשורת", ד.א.) היה להוריד את הסדרה 'הינשופים' שרוגל אלפר הגיש", אומרת קליין בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, כאשר היא נשאלת לדעתה בנוגע למניע שהביא להערה הארסית ששוחררה הבוקר לכיוונה. "בנוסף, גם אמרתי לו לא לסרט דוקומנטרי אישי שהוא הציע".

אז ייתכן שהוא נוטר לך טינה אישית, וזו הסיבה לביקורת הגרועה ולהערה העוקצנית?

"לא אכפת לי מהביקורת על 'פושרז', שיכתוב מה שנראה לו. אבל העורכים שלו צריכים לתת דין וחשבון והתנצלות בפני או לכל הפחות גילוי נאות על ההערה הזו. יש גבול לחוסר המקצועיות. אתה לא יכול לכתוב הערה אישית כזו על מישהו שיש לך מולו משהו - זה לא מקצועי ולא מוסרי. הוא משתלח בי אישית כשיש לו אינטרס אישי מולי, זה דבר שלא ייעשה".

נעלבת מההערה על הטעם האישי?

"הטעם האישי שלי? עשיתי גם את הסדרה על פרופסור ישעיהו לייבוביץ'. את זה הוא שכח להגיד. לבקר את שיקול הדעת המקצועי שלי בהקשר של ערוץ 8 ולא לציין שאני מכהנת בשני כובעים - גם כמנהלת ערוץ הבידור, זה גם להסתיר מידע".

פרמיירת פושרז. אור גפן,
"לא מקצועי ולא מוסרי". קליין, בהשקת הסדרה/אור גפן

"היא לא תקבל שום כלום, לא הבהרה ושום התנצלות"

רוגל אלפר, יש קשר בין העבר שלך ושל קליין לבין מה שכתבת עליה הבוקר?

"רינת קליין מעולם לא סרבה לי לסרט דוקומנטרי, להיפך, היא חתמה איתי על הפקת סרט דוקומנטרי ואמרה שהוא בדיוק מסוג הדברים שהיא מחפשת. אחרי תחילת העבודה ומכל מיני שיקולים החלטתי אני לבטל את העסקה. לגבי 'הינשופים', לא היא הורידה את 'הינשופים'. הערוץ החליף ידיים והיה ברור שכל מה שהיה קודם לכן לא ימשיך, ואין פה שום דם רע ביני ובינה".

אז זה לא אישי?

"בוודאי שלא, כל הביקורת היא עניינית לחלוטין. ההערה האישית היא מקצועית ועניינית - אני לא מעיר איזה אדם היא באופן כללי. אני אומר: 'זו יצירתה, זה מה שהיא עושה, וקחו בחשבון שהיא מנהלת ערוץ דוקו ומבחינה מקצועית 'זה מה שיש לי לומר על זה'. לא אמרתי שהיא אדם לא נחמד או שלא נעים לשתות איתה קפה - התייחסתי רק לפונקציה המקצועית שהיא ממלאת בתעשיית הטלוויזיה. הטענות שהיא מעלה בעניין הסרט דוקו הן פתטיות ושקריות - זה פשוט לא נכון. היא לא תקבל שום כלום, לא הבהרה ושום התנצלות. לא יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully