וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמוליק רוזן הלך לעולמו

29.3.2015 / 12:20

איש הרדיו והחידונאי שמואל (שמוליק) רוזן, המזוהה עם התוכנית "קפד ראשו", הלך לעולמו. רוזן היה אחד משדרני הרדיו הוותיקים בעולם. בן 89 היה במותו

שמוליק רוזן. לשכת העיתונות הממשלתית
שמוליק רוזן/לשכת העיתונות הממשלתית

החידונאי, איש הרדיו ואחד משדרני הרדיו הוותיקים בעולם שמואל (שמוליק) רוזן הלך לעולמו אמש (שבת). בן 89 היה במותו. הלוויתו תתקיים מחר ב-16:00 בבית הקברות העירוני ברעננה.

רוזן היה בנו של רופא הילדים ד"ר לאו רוזנבליט, אחיינו של שר המשפטים הראשון של ישראל פנחס רוזן, ואביו של איש התקשורת עמנואל רוזן. הוא נולד בדצמבר 1925 בירושלים. לאחר שירותו הצבאי למד באוניברסיטה העברית בירושלים ובבית-הספר לתיאטרון של ארווין פיסקטור בארצות הברית. רוזן נחשב לאחד משדרני הרדיו הוותיקים בעולם. הוא החל את דרכו הרדיופונית ברדיו המנדטורי, ולאחר הקמת המדינה ערך ב"קול-ישראל" תוכניות על סרטים, תיאטרון ושירה. יותר מכל הוא מוכר כחידונאי. לאורך שנים רבות ערך והגיש תוכניות חידונים, ובהן "נשאל ונענה", "עשרים מי יודע", "ושיודע לשאול", "החידון לעקרת הבית", "בתקווה שתבין את הרמז", "בארץ הלמה" לילדים ו"קפד ראשו" אתה הוסיף להגיש גם לאחר יציאתו לפנסיה.

חידוניו הופיעו במשחק קופסה בשם "128 מי יודע?", וגם בשלושה ספרים שרוזן חיבר. בנוסף, רוזן כתב את הרומן האוטוביוגרפי "איש קטן אשה גדולה" ואת ספר הילדים "על עלים ושבלולים"; וכתב שירים ובהם "שוב לא נלך" (המזוהה עם המלים "ראי רחל, ראי") שנוצר לאחר מלחמת ששת הימים, ו"להתראות", שהלחין יעקב הולנדר וביצעה להקת פיקוד הדרום.

בכנס הרדיו שהתקיים בשנת 2008 הוענק לרוזן פרס מפעל חיים.

האזינו לתוכנית האחרונה של "קפד ראשו":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully