וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשהגשתי את מבט, לנשים אסור היה לומר ערב טוב בתחילת או סיום המהדורה"

29.3.2015 / 15:16

"המנחה הגבר הוא שקיבל את הידיעות הראשונות שקשורות בביטחון, ואז היינו מפציעות כמו איזה פרח ומדברות על חברה ונושאים דומים", כך סיפרה היום דליה מזור, שפרשה לפני ארבע שנים מרשות השידור, בכנס השנתי של האתר לנשים "און לייף"

אפרת אדמון, דליה מזור, מקבולה נסאר וגל גבאי. בני גם זו לטובה,
אפרת אדמון, דליה מזור, מקבולה נסאר וגל גבאי/בני גם זו לטובה

"כשהתחלתי ועברתי להנחות את מבט לחדשות לנשים אסור היה לומר ערב טוב בתחילת או סיום המהדורה, רק למנחה הגבר והאישה לא הייתה אפילו מצטרפת, היא לא הייתה קיימת. המנחה הגבר הוא שקיבל את הידיעות הראשונות שקשורות בביטחון, ואז היינו מפציעות כמו איזה פרח ומדברות על חברה ונושאים דומים", כך סיפרה היום (ראשון) דליה מזור, שפרשה לפני ארבע שנים מרשות השידור. את הדברים אמרה מזור בכנס השנתי של האתר לנשים "און לייף" שעמד בסימן התמודדות של נשים עם חסמים בשוק העסקי.

"גם כשהתחלתי לעשות כתבות למבט באופן טבעי נתנו לי מיד לסקר את תחום האופנה", הוסיפה מזור. "היום אני רואה את הנשים החזקות האלה שמובילות כל מהדורה מרכזית, יונית לוי, תמר איש שלום ודנה וייס, ואני לא רוצה לעשות עוול כי כולן נפלאות וחזקות, אבל בזמני לא הייתה אפשרות שמשהו כזה יקרה. אז לא ראינו בזמן אמיתי שיש פה בעיה גדולה, זו הייתה תמונת מראה של כל המשק, לא היו בכלל נשים עיתונאיות ברמה משמעותית. הייתה חנה זמר, שהיתה העורכת המיתולוגית של 'דבר' ומלבדה לא היה דבר".

מזור השתתפה בפאנל "טריו: נשים, ניהול וקריירה בתקשורת" לצד גל גבאי ומקבולה נסאר מרדיו א-שאמס. גל גבאי התייחסה גם היא למקומן של נשים על מסך הטלוויזיה בישראל, ואמרה: "עברנו כברת דרך לקדמת המסך, אבל עד היום מבחינת הקברניטים, אם את עם אג'נדה ואת תבונית, את לא פרשנית, אלא את דעתנית. גם אם אני רוצה להתייחס לכלכלה, חברה וחינוך, יש היררכיה, יש מי שבונה את הליין-אפ ומחליט מה חשוב, והוא בדרך כלל זכר, עורך שמחליט מה חשוב ומה לא, לפי צר עולמו. נשים מרוויחות שליש מעיתונאי בנושאים אחרים, אז סביר להניח שתשבי בבית, וככה זה מנציח את עצמו".

מארגנות הכנס של "אונלייף" הדגישו היום כי בכנס, הנערך זו השנה השנייה, הושקה עצומה הקוראת לממשלה החדשה להציב יעד לפיו עד סוף 2015 לפחות 10%מהעסקים בישראל יהיו בבעלות נשית בלבד, ו-25% בבעלות נשית, כולל בעלות משותפת. הדס גולדשטיין, מנכ"לית "אונלייף", אמרה כי "הממשלה בישראל נטשה וכשלה בניהול נושא הנשים היזמות, ולא פעלה לקידום עסקים קטנים ובינוניים בבעלות נשים. במדינות OECD זיהו את הפוטנציאל העצום הטמון ביזמות נשים ומרביתן מפעילות תכניות לעידוד עסקים של נשים. אני קוראת לממשלה החדשה להתעורר ולהתחיל להשקיע בקידום נשים יזמות על מנת לעודד ולסייע בצמיחה במשק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully