וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיד אחרי פסח: קשת תבצע קיצוץ רוחבי בכל מחלקות החברה

30.3.2015 / 14:10

זכיינית ערוץ 2 תבצע קיצוץ רוחבי מיד לאחר חופשת הפסח - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בהנהלת החברה מנמקים את ההחלטה על הקיצוץ "לנוכח המשבר הכלכלי הקשה המתמשך בשוק התקשורת בכלל ובקשת בפרט". את המהלך ירגישו העובדים כבר בשבוע הבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זכיינית ערוץ 2 קשת תבצע קיצוץ רוחבי בכל מחלקות החברה מיד לאחר חופשת הפסח - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בהנהלת החברה מנמקים את ההחלטה על הקיצוץ "לנוכח המשבר הכלכלי הקשה המתמשך בשוק התקשורת בכלל ובקשת בפרט". בשלב זה אין אישור רשמי לכך שהמהלך יכלול הליך פיטורים, אולם לא מן הנמנע כי כך יהיה שכן גורם בכיר בחברה מסר כי המהלך יכול "על כל הוצאות הארגון" וכי מדובר יהיה "בקיצוץ בתקציבים השוטפים של כל המחלקות".

עובדי קשת ירגישו על בשרם את הקיצוץ כבר בשבוע הבא, שכן כצעד ראשון שלו החליטה הנהלת קשת לסגור את החברה ליום אחד. ביום ראשון הקרוב, חול המועד פסח, תוציא הנהלת קשת את כל העובדים ליום חופשה אחד כפוי, עליו הם לא יקבלו שכר, בכך הם יפסידו יום עבודה בעל כורחם.

בדומה ליתר זכייניות הטלוויזיה, גם על קשת עברה שנה קשה מבחינה פיננסית בעיקר בשל השינויים בלוח המשדרים שגרר העימות הצבאי בעזה. במהלך "צוק איתן" חלה ירידה דרסטית בהיקף מכירות הפרסום, בעוד חברת חדשות 2 נזקקה להגדלת התקציב בשל הגברת היקף הסיקור החדשותי. קשת ורשת, המחזירות יחד בחברת חדשות 2, הודיעו לדירקטוריון החברה לפני מספר חודשים כי תקציבה לשנת 2015 יהיה נמוך ביותר מעשרה אחוזים.

אכזבה גם בגזרת נתוני הצפייה

הנתונים הכלכליים של קשת כרוכים מטבע הדברים גם בנתוני הצפייה, וגם אלה לא היו מזהירים עבורה בחודשים האחרונים ורצף ההובלה של תכניותיה ושבירת שיאי הרייטינג - נקטע. כך למשל העונה השנייה של "הכוכב הבא", שאמורה הייתה לרענן את עייפות הצופים מריאליטי הכשרונות, לא צלחה בכל וכשלה בניסיון לשחזר את נתוני הצפייה של העונה הראשונה. ממוצע הרייטינג של העונה עמד על 29% לעומת 33.8% לעונה שקדמה לה.

אכזבה נרשמה מפורמט מקורי נוסף של הזכיינית, "הצילו! אני לא יודע לבשל" שפתחה אמנם עם רייטינג גבוה של יותר משלושים אחוזים, אולם צנחה בהדרגה ולבסוף סיימה עם ממוצע של 24.5% לפרק. העונה האחרונה של "מאסטר שף" שהייתה עונת VIP לא הצליחה גם היא לשחזר את נתוני העונות הקודמות, וממוצע הצפייה בה עמד על 27.4% לפרק לעומת, למשל, 37.3% לעונה הרגילה שקדמה לה. גם העונה של "האח הגדול" סבלה ממגמה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully