וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "הכל שפיט": המערכון השנוי במחלוקת לא ישודר

אביעד קדרון

2.4.2015 / 18:42

בעמוד הפייסבוק של תוכנית הסאטירה מבית הערוץ הראשון הופיע סרטון המרמז לכך שנישואי תערובת בין יהודים ומוסלמים עלולים להסתיים ברצח. התגובות הזועמות של הגולשים וחברי הכנסת לא איחרו להגיע. רשות השידור בתגובה: "המערכון לא ישודר"

"הכל שפיט", תוכנית הסאטירה של הערוץ הראשון, מחוללת סערה בשעות האחרונות לאחר שמערכון שנוי במחלוקת עלה לעמוד הפייסבוק של התוכנית. בעקבות הסערה הוחלט ברשות השידור להסיר את המערכון מפייסבוק ולא לשדרו בתוכנית.

במערכון מופיעה בחורה בשם קלואי המספרת לצופים כיצד התאהבה בבחור מוסלמי בשם אמיר. מה שהתחיל כסיפור אהבה אופטימי הופך לסיוט עבור קלואי לפי המערכון לאחר שאמיר כופה עליה להתאסלם ובסופו של דבר רוצח אותה כשהיא מסרבת לכך שאמיר יינשא לאשה נוספת.

"למה הזבל הגזעני הזה נמצא בערוץ ממלכתי", כתב מגיב אחד בזמן שאחר הוסיף: "סאטירה כזאת טובה לא נראתה מאז הימים הטובים של דר שטירמר" ומגיב שלישי קבע "פח אשפה, לא יאומן שהתעמולה הגבלסית הזו ממומנת מכספי האגרה שלי". מנגד, היו גם גולשים שתמכו במערכון. "חזק ואמיתי", כתב אחד מהם.

חה"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) מסר לוואלה תרבות: "מחריד ומזעזע איך ב'הכל שפיט' חושבים שהכל קביל . גם מבלי להיכנס לסוגית חופש הביטוי יש לשאול אם לא מדובר בחופש השיסוי . אני תובע מרשות השידור להפעיל שיקול דעת של הגיון ולפסול את שידור המערכון שמא חלילה נאבד את הרגישות האלמנטרית כלפי אוכלוסיה שלמה!"

חה"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה לוואלה תרבות: "החטא הכי גדול של המערכון הגזעני והמיזוגני של הערוץ הראשון הוא שהוא פשוט לא מצחיק. זו לא סאטירה, אין כאן טיפה של ביקורת או תחכום, נטו הסתה מכוערת".

אבישי עברי, מכותבי "הכל שפיט", מסר: "סאטירה אמורה לעורר רגשות חזקים אז אני מניח שהצלחנו. טוב שהסוגיה עלתה לדיון. אני רק מזכיר לכולם את כללי הדיון הבסיסיים: לכבד כל אדם גם אם דעתו שונה משלי. המערכון עוסק בבחורה אנגליה מלונדון בשם קלואי והנושא שלו הוא האיסלם הרדיקלי באירופה, לאו דווקא בישראל. דווקא אצל הערבים בישראל יש בשנים האחרונות לצד הקצנה, גם תופעות חיוביות של היפתחות לחברה הישראלית והשתלבות בחברה המודרנית".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור מאפשרת חופש יצירתי ואף מעודדת זאת. יחד עם זאת המערכון המדובר חורג מאוד מגבולות הטעם הטוב גם של תוכנית סאטירה. לבקשת הרשות המערכון הוסר מדף הפייסבוק של 'הכל שפיט' ולא ישודר הערב בערוץ הראשון".

(בהכנת הידיעה השתתפו שגיא בן נון וטלי קיים)

(עדכון אחרון: 20:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully