וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים אדירה: פרסומת של "עונות" מרגיזה את המגזר הדתי

14.4.2015 / 8:40

קמפיין של רשת האופנה "עונות" מעלה את השאלה "האם אלוהים הוא אישה?", ובמקביל גם מעורר את זעמם של דתיים. תלונות נשלחו אל הרשת, הציפו את עמוד הפייסבוק שלה והגיעו אפילו אל שולחנו של הרב הראשי לישראל

קמפיין של רשת האופנה "עונות" שבבסיסו השאלה "האם אלוהים הוא אישה?" מעורר זעם בקרב אנשים דתיים ואף הביא, כפי שנודע לוואלה! ברנז'ה, לפנייה לרבנות הראשית לישראל במטרה שתפעל להסרתו וליוזמה של חרם נגד הרשת במידה ולא תגנוז את הקמפיין.

רשת "עונות" השיקה את הקמפיין לפני חג הפסח והוא זכה לחשיפה רבה בכלי התקשורת, בעת ששודר בכל יום בטלוויזיה ועלה באנרים באתרי האינטרנט, כמו גם בחשיפה בשלטי חוצות שנתלו ברחבי הארץ. בעקבות הקמפיין התקבלו ברשת "עונות" עשרות פניות נזעמות מצד הציבור הדתי, ואלה קראו להסיר את הקמפיין והפרסומות לאלתר בנימוק כי ההשוואה בין אלוהים לבין אישה - הנה פוגענית עבורם. גם בדף הפייסבוק של החברה התקבלו תגובות נזעמות של גולשים. כך למשל "כל אדם מאמין עליו לגנות ולהחרים את הפרסומת שפוגעת באלוהים" או "תחשבו על כמה בנות דתיות כבר לא יקנו מכם אחרי הפרסומת הזאת" ו"יש לי בעיה עם זה שאתם מעלים את השאלה האם אלוהים אישה? תתביישו על זה ויימח שמכם".

אחד האנשים שפנו בתלונה נזעמת ל"עונות" פנה אף במכתב רשמי לרב הראשי לישראל במטרה לרתום אותו למאבק ולהביא לכך שידרוש מהחברה להסיר את הקמפיין ולקרוא לציבור הנשים הדתיות להחרים את רשת האופנה במידה והקמפיין לא יוסר. "לא ייתכן שעבור רייטינג תפגעו ותרמסו ציבור שלם. להשוות בין בורא עולם לישות כלשהי ובטח לאישה - היכן נשמע דבר כזה?", נכתב בפנייה אחרת שנשלחה אל הרשת. "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמרשה לעצמה לפגוע ולזלזל בדת שלה בלי הכרה מבלי שאף אחד מהמנהיגים יזדעזע או לפחות יתייחס לנושא בכובד ראש. מלחמות דת מתחילות בהסתות שקטות. הפרסומת הזאת היא התרסה וסטירת לחי מצלצלת לכל איש ואישה מאמינים שקמו בוקר אחד וגילו שמישהו החליט להפוך את אמונתם ודתם למשחק מילים משעשע והכול בשם המרדף אל הכסף והפרסום. תתביישו".

הרב הראשי לישראל דוד לאו בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. מור שאולי
נקרא להתערב. הרב הראשי דוד לאו/מור שאולי

עונות "אין בפרסומת הצהרה חד-משמעית הסותרת או מתנגדת לדת"

גיא וינברגר מטעם "שטרית מדיה גרופ", החברה שתככנה את הקמפיין, מסר: "כשתיכננו את הקמפיין גילינו כי כל פרסומות האופנה לנשים סובבות תמיד סביב המראה של האישה. בצעד אמיץ החלטנו להיות הראשונים שלא מדברים על הגוף, אלא על הנשיות. על הנשיות והתכונות המופלאות של הנשים, על האינטואיציה, יכולת הנתינה והקבלה, העוצמה, היכולת ליצור חיים וכדומה. אנחנו שמחים שהפרסומת יצרה הד ודיון ציבורי ומתנצלים בפני כל מי שנפגע".

מרשת "עונות" נמסר בתגובה לידיעה: "רשת עונות מצרה ומתנצלת שכן לא הייתה שום כוונה לפגוע בציבור כזה או אחר, אין בפרסומת הצהרה חד-משמעית הסותרת או מתנגדת לדת. הרשת פונה לכלל לקוחותיה במגזרים השונים ומטרתה הייתה לבטא את אהבתה של הרשת לנשים באשר הן ולהעצים אותן ללא שימוש באלמנטים סקסיסטיים בעיקר בעת בה השיח מתרכז בגוף האישה. רשת 'עונות' החליטה להיות חברת האופנה הראשונה שלא מדברת על הגוף, אלא על הנשיות, הכח, העוצמה והבריאה. הרשת קיבלה את המשוב ומצטערת שוב אם מישהו נפגע, זו בהחלט לא הייתה הכוונה"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully